Gjest Psykose eller jordbær? Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Hei! Jeg går for tiden på 100 mg seroquel da 200 mg ble for mye å starte rett på. Da jeg gikk ned til 100 mg ble humøret mer svingete, dette må helst unngås da jeg står i fare for å utvikle psykose under disse svingningene. Legene tror jeg var i en psykose for en liten stund siden, og legen i kontrollkommisjonen mente jeg burde øke medisinen, da han mente jeg led av paranoia, noe jeg mente bestemt at jeg ikke led av. Jeg kunne ikke fatte at mine tanker om overvåkingskameraer var paranoia og ikke problemer med å stole på folk. Men i går skjedde det noe. Jeg stod i dusjen, da jeg plutselig la merke til svarte prikker i huden, dem som så det ville ikke tro på meg og det måtte flere til for å se på det. Det hele ble bortforklart med at det var hudsekker, men da jeg har lyse hår synes jeg dette hørtes helt usannsynlig ut. Jo mer jeg kikket på dem, jo mer besatt ble jeg.. jeg kunne kikke og kikke uten og stanse. Da det hele gikk opp for meg, at det var medisinene som gjorde dette.. de gjorde slik at hormonbalansen i kroppen kom i ubalanse. Jeg går også på p-piller (microgynon) men disse har jeg gått på i flere år og har ikke merket dette tidligere. Så den eneste forklaringen jeg finner er seroquel. Det var da jeg sa til meg selv. Stanse med medisiner eller se ut som et jordbær i verdensklasse. Jeg har blitt truet med tvangsmedisinering om jeg slutter på dem. Men tviler på at dem virkelig kan gjøre dette da jeg ikke er psykotisk nå, eller iallefall ikke mye psykotisk. Men faren er jo at jeg kan bli det om jeg slutter. Men hva er best, se ut som et oppsvulmet jordbær eller være psykotisk? Jeg vet ikke jeg.. Jeg skal bestemme meg på bakgrunn av de svarene jeg får her. Er det slik at jeg heller burde øke medisinene eller burde jeg slutte så fort som mulig? Legen i kontrollkommisjonen mente jeg burde øke til minst dobbel dose? Er dette riktig, med min historie med humørsvingninger og psykotiske utbrudd? Jeg har også vært schizofren. Håper på svar fra dere:) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Her skal du øke dosen inntil du får snakket med psykiateren din. Deretter skal du følge det råd du får fra han/henne. 0 Siter
Gjest Psykose eller jordbær? Skrevet 10. mars 2013 Skrevet 10. mars 2013 Her skal du øke dosen inntil du får snakket med psykiateren din. Deretter skal du følge det råd du får fra han/henne. Takk:) Men vet du hvor mye jeg skal øke.. ?? er litt usikker på dose.. 0 Siter
serenity777 Skrevet 11. mars 2013 Skrevet 11. mars 2013 Takk:) Men vet du hvor mye jeg skal øke.. ?? er litt usikker på dose.. Det vet vel legene der du er innlagt`? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.