Gjest Stemmeløs Skrevet 11. mars 2013 Skrevet 11. mars 2013 Jeg traff nylig verdens beste gutt. Jeg var selv innlagt. Det viser seg nå at etter hans far døde for 3 år siden. Ble allt mye værre for han. Han hører stemmer om natten, som sier han skal skade seg selv. Han skader seg voldsomt. Jeg er redd. Hva sier du til slike mennesker? Kan ikke be den slutte. Ingenting nytter. Hva gjør jeg som pårørende? Hvordan og hva sier jeg og støtter han? Han er jo veldig lei seg for det, og jeg forstår. Har selv skadet meg. Bare redd han vil dø av det en dag... Hvordan skal jeg være opp i allt dette? Og hvordan kan han få mindre stemmer? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mars 2013 Skrevet 11. mars 2013 Han bør jo ha en behandler. Det du kan gjøre er å støtte opp under det behadleren anbefaler. Om han har hørselshallusinasjoner, bør han få antipsykotisk medisin. 0 Siter
Gjest Stemmeløs Skrevet 11. mars 2013 Skrevet 11. mars 2013 Han bør jo ha en behandler. Det du kan gjøre er å støtte opp under det behadleren anbefaler. Om han har hørselshallusinasjoner, bør han få antipsykotisk medisin. Han er innlagt, men slipper ut i dag, enda han kutta seg opp i går. Ja han går på masse medisiner. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mars 2013 Skrevet 11. mars 2013 Han er innlagt, men slipper ut i dag, enda han kutta seg opp i går. Ja han går på masse medisiner. Da må det være naturlig å spørre hans behandler på avdelingen om råd. 0 Siter
Gjest Stemmeløs Skrevet 11. mars 2013 Skrevet 11. mars 2013 Da må det være naturlig å spørre hans behandler på avdelingen om råd. Ok. Takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.