Gå til innhold

NHD min venn skader seg

Anbefalte innlegg

Gjest Stemmeløs
Skrevet

Jeg traff nylig verdens beste gutt. Jeg var selv innlagt. Det viser seg nå at etter hans far døde for 3 år siden. Ble allt mye værre for han. Han hører stemmer om natten, som sier han skal skade seg selv. Han skader seg voldsomt. Jeg er redd. Hva sier du til slike mennesker? Kan ikke be den slutte. Ingenting nytter. Hva gjør jeg som pårørende? Hvordan og hva sier jeg og støtter han? Han er jo veldig lei seg for det, og jeg forstår. Har selv skadet meg. Bare redd han vil dø av det en dag... Hvordan skal jeg være opp i allt dette? Og hvordan kan han få mindre stemmer?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Han bør jo ha en behandler. Det du kan gjøre er å støtte opp under det behadleren anbefaler.

Om han har hørselshallusinasjoner, bør han få antipsykotisk medisin.

Gjest Stemmeløs
Skrevet

Han bør jo ha en behandler. Det du kan gjøre er å støtte opp under det behadleren anbefaler.

Om han har hørselshallusinasjoner, bør han få antipsykotisk medisin.

Han er innlagt, men slipper ut i dag, enda han kutta seg opp i går. Ja han går på masse medisiner.:(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Han er innlagt, men slipper ut i dag, enda han kutta seg opp i går. Ja han går på masse medisiner.:(

Da må det være naturlig å spørre hans behandler på avdelingen om råd.

Gjest Stemmeløs
Skrevet

Da må det være naturlig å spørre hans behandler på avdelingen om råd.

Ok. Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...