Gå til innhold

Da er Tolvon prøvd,

Anbefalte innlegg

Gjest solaskinner
Skrevet

og jeg kan love at resten av pillebrettet gikk i ovnen.

Nattesøvn fikk jeg, men dagen derpå var noe av det verste jeg har kjent. Etter 12 timer i senga var jeg sulten og tissetrengt, men kroppen lystret knapt. Jeg var svimmel og omtåket og det kjentes som om jeg gikk rundt i en bolledeig. Først utpå ettermiddagen, kviknet jeg til og dro for å handle. Jeg møtte en bekjent på butikken, å det første hun spurte om var om jeg var syk. Neida, svarte jeg bare litt trett...

Jeg bestemte meg for å gi Tolvon en sjanse til, og tok en tablett den påfølgende kvelden også. Og dagen etterpå ble akkurat like ille. Jeg tenkte å holde pillene for meg selv og gi si noe til resten av familien, men aldri har de vært så bekymret og kommet med så mange spørsmål. Så jeg måtte frem med sannheten.

Nå lurer jeg, er det virkelig noen som synes dette er en grei løsning på søvnproblemer? Jeg vet at disse tingene er forbigående, men jeg orker ihvertfall ikke flere slike dager.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Nå lurer jeg, er det virkelig noen som synes dette er en grei løsning på søvnproblemer? Jeg vet at disse tingene er forbigående, men jeg orker ihvertfall ikke flere slike dager.''

Da jeg veide 43 kg, fikk jeg Tolvon for å sove og bivirkningen var matlyst.

Jeg sov godt på 3 piller, og matlysten var helt ekstremt. På ett år gikk jeg opp 20 kg! Så fikk jeg litt mer alvorlige bivirkninger, høyt blodtrykk og skikkelig hjertebank. Legen kunne nesten ikke tro at det var sant, men prøvene var entydige, så jeg sluttet med Tolvon.

Jeg har ikke hatt alle de bivirkningen du har hatt, for meg fungerte de fra første stund perfekt.

Da jeg sluttet ble blodtrykk og hjertefrekvens normalt og jeg gikk ned ti kilo, noe som var akkurat passe for meg.

Tolvon passer bra for noen, men ikke for alle. Snakk med legen din, så finner dere kanskje en annen ordning!

Lykke til;)

Gjest Prøvd og slutta med den
Skrevet

I sin tid brukte jeg 1/2 tablett, altså 5 mg. Det var absolutt nok. Da jeg økte til 10 mg, sov jeg 20-22 av døgnet 24 timer. Litt meningsløst, egentlig.

Jeg hadde denne i kombinasjon med en annen pille jeg ikke husker navnet på, fikk det pga. depresjon etter dyp sorg (mistet et barn) og derigjennom mangel på søvn.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Det beste er å finne ut hvorfor du sover så dårlig og løse det. Medisin løser ikke problemet på lang sikt. Du kan ikke regne med å gå på sovemedisiner resten av livet.

Gjest solaskinner
Skrevet

Det beste er å finne ut hvorfor du sover så dårlig og løse det. Medisin løser ikke problemet på lang sikt. Du kan ikke regne med å gå på sovemedisiner resten av livet.

''Det beste er å finne ut hvorfor du sover så dårlig og løse det. ''

Jeg vet hvorfor jeg sover dårlig. Men det tar tid og krefter å rydde opp i dette, og i mellomtiden må jeg holde hodet kaldt og være til stede for noen som trenger det. Det er tøft og jeg er sliten.

motorPrøysen
Skrevet

''Det beste er å finne ut hvorfor du sover så dårlig og løse det. ''

Jeg vet hvorfor jeg sover dårlig. Men det tar tid og krefter å rydde opp i dette, og i mellomtiden må jeg holde hodet kaldt og være til stede for noen som trenger det. Det er tøft og jeg er sliten.

30 mg er høy dose hvis du tok dem bare for søvn og ikke depresjon. 10 mg eller mindre ville vært bedre.

For kort tids bruk er Stilnoct eller Imovane gode alternativer. Spesielt Stilnoct er raskt ute av kroppen og gir lite eller ingen hangover dagen etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...