Gå til innhold

effekt av lithium

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Når kan jeg forvente at lithium vil begynne å gi effekt, hvis det vil virke på meg? Glemte å spør.

Gjest Poncho
Skrevet

Dette er kanskje litt individuelt, men hos meg kom effekten gradvis over tid. Det var opp og nedturer i begynnelsen, helt til jeg så at totalt sett hadde jeg det mye bedre. Depresjonen forsvant etterhvert og jeg følte glede for første gang på mange år. Håper den virker like godt på deg. Ønsker deg lykke til :).

Gjest bølger
Skrevet

Dette er kanskje litt individuelt, men hos meg kom effekten gradvis over tid. Det var opp og nedturer i begynnelsen, helt til jeg så at totalt sett hadde jeg det mye bedre. Depresjonen forsvant etterhvert og jeg følte glede for første gang på mange år. Håper den virker like godt på deg. Ønsker deg lykke til :).

Takk. Jeg håper også at det skal gi effekt, hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg holder igjen forventningene, men føler det er siste utveg for å bli mer stabil.

Tok det mer enn en måned før du merket bedring?

Gjest Poncho
Skrevet

Takk. Jeg håper også at det skal gi effekt, hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg holder igjen forventningene, men føler det er siste utveg for å bli mer stabil.

Tok det mer enn en måned før du merket bedring?

''Tok det mer enn en måned før du merket bedring?''

Nei, jeg tror ikke det. Det er en god stund siden jeg brukte litium nå, men jeg mener at effekten kom ganske raskt hos meg. Håper det er riktig medisin for deg :-).

Gjest bølger
Skrevet

''Tok det mer enn en måned før du merket bedring?''

Nei, jeg tror ikke det. Det er en god stund siden jeg brukte litium nå, men jeg mener at effekten kom ganske raskt hos meg. Håper det er riktig medisin for deg :-).

Hvorfor bruker du den ikke nå lenger?

Gjest Poncho
Skrevet

Hvorfor bruker du den ikke nå lenger?

Jeg har en mage som tåler veldig lite til vanlig. Litium ville den dessverre ikke ha. Jeg fikk en voldsom diare som jeg dessverre ikke kan ha livet ut. Tror fåtallet av de som bruker litium får det sånn, jeg var vel en av de uheldige.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg har en mage som tåler veldig lite til vanlig. Litium ville den dessverre ikke ha. Jeg fikk en voldsom diare som jeg dessverre ikke kan ha livet ut. Tror fåtallet av de som bruker litium får det sånn, jeg var vel en av de uheldige.

Ok. Hva bruker du nå? Leste nedover tråden til hww og synes det er så bra hvor positivt du er.

Gjest Poncho
Skrevet

Ok. Hva bruker du nå? Leste nedover tråden til hww og synes det er så bra hvor positivt du er.

Jeg bruker wellbutrin og trilafon. Skulle ikke være lov til å røre medisinene mine nå, jeg har det veldig bra, sett i forhold til hvordan jeg var.

Ja, jeg har psykiske smerter nå også, men jeg takler dem, og lar de ikke overta tankene mine og gjøre dem negative. Tror jeg har lært meg å ta kontroll over tankene mine, jeg har lært at det er tankene som ofte leder til vonde følelser. Hvis jeg tenker andre, mere positive tanker, blir også følelsene bedre raskere. Har jeg en dårlig periode nå så kommer jeg meg mye raskere ut av den.

Jeg har lært meg strategier som gjør at jeg snur mye raskere. Har også lært meg å "stå i smertene", holder de ut fordi jeg vet at det også kommer gode tider/dager.

Tror jeg skal være fornøyd med det jeg har fått til, godta livet som det er akkurat nå og ikke søke etter å bli så mye bedre enn jeg er akkurat nå. Ganske bra er godt nok for meg :-).

Skrevet

Jeg bruker wellbutrin og trilafon. Skulle ikke være lov til å røre medisinene mine nå, jeg har det veldig bra, sett i forhold til hvordan jeg var.

Ja, jeg har psykiske smerter nå også, men jeg takler dem, og lar de ikke overta tankene mine og gjøre dem negative. Tror jeg har lært meg å ta kontroll over tankene mine, jeg har lært at det er tankene som ofte leder til vonde følelser. Hvis jeg tenker andre, mere positive tanker, blir også følelsene bedre raskere. Har jeg en dårlig periode nå så kommer jeg meg mye raskere ut av den.

Jeg har lært meg strategier som gjør at jeg snur mye raskere. Har også lært meg å "stå i smertene", holder de ut fordi jeg vet at det også kommer gode tider/dager.

Tror jeg skal være fornøyd med det jeg har fått til, godta livet som det er akkurat nå og ikke søke etter å bli så mye bedre enn jeg er akkurat nå. Ganske bra er godt nok for meg :-).

Liker :)

Gjest bølger
Skrevet

Ganske bra er godt nok for meg også.

Jeg er imponert over det du skriver. Hvordan du klarer å ta kontroll over tankene. Hvordan du klarer å stå i smertene. Har du gått i terapi for å lære det, eller har du klart det alene? Hvilke diagnose har du?

Gjest bølger
Skrevet

Når jeg føler meg frisk, så tror jeg at jeg er frisk og at det bare er jeg som må skjerpe meg når jeg får nedturene, men når nedturene kommer så klarer jeg det ikke likevel.

Gjest Poncho
Skrevet

Ganske bra er godt nok for meg også.

Jeg er imponert over det du skriver. Hvordan du klarer å ta kontroll over tankene. Hvordan du klarer å stå i smertene. Har du gått i terapi for å lære det, eller har du klart det alene? Hvilke diagnose har du?

Jeg har gått i terapi lenge. Er en lesehest og leser det jeg kommer over for å lære. Kognitiv terapi har vært best for meg. Jeg sliter med endel traumer og har en bipolar lidelse. I tillegg endel fysiske plager.

Har lært meg at vonde følelser ikke automatisk betyr katastrofe. De tankene som kommer når man har vonde følelser er gjerne veldig negative. Men trenger det egentlig å være en sammenheng i dette? Hvis du greier å snu tankene til noe positivt, selv om følelsene er vonde, vil du kanskje oppdage at følelsene blir bedre raskere? Skriv gjerne positive ting i friske faser som du kan ta fram og lese når du har det vondt.

Jeg heller greier ikke dette uten medisiner. Men tilsammen fungerer det ihvertfall ganske så bra for tiden her. Håper det blir bra for deg også, ønsker deg lykke til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...