Gå til innhold

Skremmende om facebook

Anbefalte innlegg

Gjest Kastanjebrus

Jeg er veldig skeptisk når unge jenter helt nede i 12-13 års alderen legger ut bilder av seg selv, hvor de prøver å se mest mulig sexy ut.

En jente jeg kjenner bleker håret helt kritthvitt,( uten sammeneheng, men jammen begynner de tidlig) og fremstiller seg selv på en veldig dårlig måte på facebook. Hun får kommentarer som.. Du er sexy,, ring meg... osv. Hun er langt under sexuell lavalder.

Hvor er foreldrene her?

Jeg synes det er skremmende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389549-skremmende-om-facebook/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skjønner jeg hvorfor min yngste niese (13) har slettet alle oss gamle tanter/onkler fra vennelisten! Og vi kan ikke lese hva hun skriver på veggen. Hun har vært på facebook siden hun var 9. Hennes mor var veldig streng med databruk når de eldste barrna var små, men det har nok sklidd ut der i huset og!

Flere instanser som jobber med barn/unge sier at foreldrene bør ha brukernavn og passord til slike steder, nettopp for å følge med. Mange velger å "stole på ungene", og ofte er det ikke så lurt.

Ser dessverre det samme, og uten unntak er det de som ikke har foreldre på facebook som gjør det.

Gjest Zignatur

Vi har hatt klare regler på dette - 13 år for å være med - og strengt forbudt å blokke oss. :) det går som regel bra, enda de blir litt flaue over oss.

Du vet at man kan opprette flere profiler da, f.eks. ha en profil der dere er blokket...

Best å sjekke loggen ;-) (men de er vel smarte nok til å slette den da).

Annonse

Du vet at man kan opprette flere profiler da, f.eks. ha en profil der dere er blokket...

Best å sjekke loggen ;-) (men de er vel smarte nok til å slette den da).

Vi innbiller oss at vi har kontroll da :) jaja, - den eldste er 30, så det er jo ikke så mye jeg får sagt - hihi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...