Gå til innhold

Barneselskap, en eller to borddekning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi liker å gjøre unna spisingen, men her varer selskapet kun to timer. Dermed tar det opp mye tid om vi skulle ha to omganger med spising.

''Dermed tar det opp mye tid om vi skulle ha to omganger med spising.''

Det er jo hele vitsen, da ;-) Jeg synes det er greit å dele opp frileken litt slik at de ikke rekker å "ta helt av". De minste barna sitter jo ikke akkurat lenge til bords, så det blir masse tid til lek uansett er min erfaring.

Annonse

Gjest Elextra

Vi har pleid å synes det er greit å gjøre unna spisingen og dermed også bare få en runde rydding ;). Mye styr å få alle barna til å sette seg to ganger i løpet av en bursdag på 2-3 timer.

Bursdagsselskapene her har gjerne vært på sommeren, og da har barna gjerne fått en is litt uti lekingen etter maten, og denne har vært fortært i hagen (ja, vi har stort sett vært heldige med været! :o)).

Gjest Tatjana

Jeg har brukt to bordsettinger. Greit å rydde litt etter pølsene (som er fast bursdagsmat her i huset). Så får de løpt av seg litt også.

Dette bestemmer du selv, begge deler fungerer fint. Jeg har innimellom ikke satt dem til bords igjen for kake, jeg har bare satt fram kakene og så har de som vil fått forsyne seg.

nitty-gritty

''Dermed tar det opp mye tid om vi skulle ha to omganger med spising.''

Det er jo hele vitsen, da ;-) Jeg synes det er greit å dele opp frileken litt slik at de ikke rekker å "ta helt av". De minste barna sitter jo ikke akkurat lenge til bords, så det blir masse tid til lek uansett er min erfaring.

Ungene jeg har i selskap spiser sakte og sitter ganske lenge :)

Vi kjører to bordsett, men vi har ingen stor kul med rydding mellom. Tar bare unna det som ikke er nødvendig for kakespisingen, bytter noen papptallerkner om de er grisete osv.

Kake rett etter varrmat blir for mye å putte i magen. Her praktiseres lek både før mat, mellom mat og kake og etter kake, men alle sitter til bords når det er servering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...