Gå til innhold

NHD- Psykologen gidder ikke svare..

Anbefalte innlegg

Gjest monao
Skrevet

Har gått til psykolog i ca 6 år. Nylig oppsto det en krise. Hadde vanskelig for å takle den på egenhånd. ( Det var ingen bagatell. ) Jeg skrev en mail ( psykologen har for en tid tilbake sagt at det er greit. ) Sendte en sms der jeg opplyste at jeg hadde sendt en mail.

Fikk absolutt ingen svar. ( Og det er en god stund siden jeg sendte dette. ) Hadde du "tatt deg bryet" hvis du var min psykolog å svare på den måten jeg henvendte meg?

Dette er en krise som jeg aldri har hatt før, som er helt nytt for meg. Jeg har tre småbarn så det hadde vært fint med litt støtte-tilbakemelding fra psykologen min. Nå er det 3 uker til jeg skal på time igjen.

Hva synes du? Jeg vet jo at det kan være ulike årsaker til at psykologen ikke svarer, men hadde du i prinsippet svart hvis det var din pasient i en slik situasjon? Jeg er absolutt ikke den som maser unødvendig..

Gjest monao
Skrevet

Forandret på overskriften "gidder ikke" ble så negativt ladet og passet ikke helt inn..

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg tror det hele beror på hvilken mennesketype man er.

(dette har jeg tenkt litt på, men ikke mye)

Jeg ville svart deg om jeg var psykolog, men det vet jeg fordi mine interesser, stopper ikke kl 16.00 Jeg vasker også sand når jeg burde lage middag :-( det har med interesser for min del å gjøre, men også ønske om å hjelpe andre i kriser.

Likevel er å være psykolog og psykiater en jobb for de aller fleste, en jobb på den måten at man "bare bryr seg" på timen.

Det fins mange unntak, men det er de som sikkert blander privat og jobb og ikke er så flinke på å sette grenser.

Jeg har en psykiater som er profesjonell og personlig nok :-)

Jeg tror jeg trakk et vinnerlodd når jeg kom til henne.

Det har jeg forstått på å lese andres erfaring.

Men til ettertanke er det at "jeg kunne ikke fått så god hjelp om det ikke var fra et menneske som tenkte utenfor konvesjoner når nødvendig"

Jeg skriver mail til min psykiater, men ikke alltid får jeg svar, men om det skulle oppstå en krise vet jeg at jeg vill få svar, jeg ville nok likevel ikke henvendt meg til min psykiater ved en krise for de for min del må løses selv, i vertfall langt på vei, men det er en personlig erfaring og ut i fra hvordan jeg er.

Jeg syns hvis din psykolog har fått din mail og sms at det er dårlig å ikke svare deg, særlig siden du ikke maser, men jeg hørte akkurat om en psykolog som etter 10 år kort skrev et brev og gjorde det "slutt" med en pasient,, pasienten ble sjokkert og sa til meg at "godt jeg er sterk og ikke personavhengig"

Hadde gode grunner for dette, men som personen sa "10 års god kontakt slutt, ikke et ord mer".

Det er noen grunner til at man kunne ønske de som virkelig vil hjelpe valgte sånne yrker, men jeg tror det fins andre motiver som ligger til grunn, men da kan altså de som skal hjelpes få nye problemer fordi de som skal være hjelp ikke er der når man virkelig trenger.

Det beste var vel om det fantes litt mer idealisme og kall og overskudd i de som skal hjelpe :-) kanskje kunne de lære noe av kallstanken:-) den er det mye styrke og varme i .

Jeg er lei på dine vegne for det du opplevde, kanskje kan du bytte til en psykolog mer anbefalt av andre... det at du har 3 barn er også grunn i seg selv for å tenke og hjelpe litt ekstra, du må jo holde deg frisk og strek.

berreundrar
Skrevet

Jeg hadde følt meg såret og tenkt at h*n ikke brydde seg katta om meg. At h*n bare så på meg og mine problemer som en inntekskilde (noe det selvsagt er).

Jeg forventer ikke at en psykolog kan stille opp for meg 24/7 og ta telefoner, svare på sms og mail bare jeg plutselig får det vanskelig. Da er det bedre å ringe en venn. Psykologen er ingen venn... -kun en vanlig arbeidstaker som må tjene nødvendige penger.

Og med den innstillingen unngår man å bli såret... Prøv!

serenity777
Skrevet

Skjønner du blir lei for att psykologen ikke svarer. Det hadde jeg og blitt. Men det kan være mange årsaker til det. Jeg synes du skal ta det opp med psykologen på neste time, og høre grunnen.

Mest sannsynlig er det ikke noe annet enn att vedkommende har som regel og ikke svare på henvendelser utenom timene.

Skrevet

Nå aner jeg ikke hvor mange pasienter en psykolog har, men dersom h*n får f.eks. 50 mailer i uka fra pasientene sine sier det seg selv at h*n ikke kan begynne å svare på alle disse.

Gjest det så
Skrevet

Ring da... Jeg har en lege som svarer ca 50 % av de gangene jeg henvender meg til han.... Da er forklaringene tekniske problemer med smart-telefonen og data... Han beklager at han har "glemt" og en gang sa han "jeg gadd ikke siden...." Jeg hylskrek første gangene slikt skjedde og skjelte han ut.

Men nå er det mer slik.... at jeg purrer på, maser til en viss grad.... Med mange så må en strekke opp armen å vifte for å bli sett....

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alt slikt skal det gjøres avtaler om.

Noen vil kun ha kontakt i timene. Noen tillater at en skriver mail til dem, men svarer ikke på mail, men i neste time.

Andre synes det er ok å kommunisere på mail.

Om en pasient gikk til meg svært sjelden, og det oppsto noe akutt, ville jeg helt sikkert ha svart på mail.

Bella Dotte
Skrevet

Dette var leit å høre. Kan det tenkes - uten at jeg vil ta psykologen i forsvar - at hun kunne synes at det ikke var en krise?

De er så forskjellige, disse psykologene. Noen har ikke mail engang, andre kan du pludre med hele dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...