Gå til innhold

Hvordan takle dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt opp noe som er veldig vanskelig for meg og det endte bare med at jeg fikk det så vondt fordi jeg ikke blir trodd på, at vedkommede tror jeg har andre hensikter enn jeg har når jeg prøver å formidle hva det gjør med meg å ikke få respons på det jeg tar opp.

Dette er så vondt for meg når jeg ikke blir trodd på, at hn tror jeg har andre hensikter enn jeg har, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det.. Det bare øker min skamfølelse over det jeg tok opp enda mer også. Det er ødeleggende for meg.

Jeg sitter her og kjemper mot både tårene og skamfølelsen :-(

Hvordan takler dere andre sånt, hva skal jeg gjøre, tenke?

Gjest Zippity
Skrevet

Hvis noen tror jeg har andre hensikter enn det jeg har, og hvis de ikke tror på meg så er det deres problem. Bryr meg en viss plass!

Du virker veldig sårbar ovenfor andres meninger og hva de tror, kanskje du trenger å lære deg å gi litt faen?

Skrevet

Hvis noen tror jeg har andre hensikter enn det jeg har, og hvis de ikke tror på meg så er det deres problem. Bryr meg en viss plass!

Du virker veldig sårbar ovenfor andres meninger og hva de tror, kanskje du trenger å lære deg å gi litt faen?

''Du virker veldig sårbar ovenfor andres meninger og hva de tror, kanskje du trenger å lære deg å gi litt faen?''

Det er fordi jeg har svært vonde erfaringer med det og som har grodd seg fast i meg.

Jeg har blitt mye flinkere til å gi f i hva andre tenker om meg osv, men når det kommer til slike tilfeller som dette så greier jeg det ikke. Det får bare negative konsekvenser for det jeg opprinnelig tok opp.

Skrevet

''Har tatt opp noe som er veldig vanskelig for meg og det endte bare med at jeg fikk det så vondt fordi jeg ikke blir trodd på, at vedkommede tror jeg har andre hensikter enn jeg har når jeg prøver å formidle hva det gjør med meg å ikke få respons på det jeg tar opp.

Dette er så vondt for meg når jeg ikke blir trodd på, at hn tror jeg har andre hensikter enn jeg har, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det.. Det bare øker min skamfølelse over det jeg tok opp enda mer også. Det er ødeleggende for meg.''

Du takler det ved å holde ut vanskelige følelser så lenge de varer. Vanskelige følelser er vanskelige, men helt ufarlige.

Skrevet

''Du virker veldig sårbar ovenfor andres meninger og hva de tror, kanskje du trenger å lære deg å gi litt faen?''

Det er fordi jeg har svært vonde erfaringer med det og som har grodd seg fast i meg.

Jeg har blitt mye flinkere til å gi f i hva andre tenker om meg osv, men når det kommer til slike tilfeller som dette så greier jeg det ikke. Det får bare negative konsekvenser for det jeg opprinnelig tok opp.

''Det får bare negative konsekvenser for det jeg opprinnelig tok opp.

''

Du kan ikke forvente å ikke ha dårlige opplevelser. Det er en del av livet.

Gjest Zippity
Skrevet

Velg med omhu hvem du tar opp ting med da, enkelte har ikke evne til å forstå. Har dårlig erfaring med noen folk jeg og, det har gjort meg sterkere. Ikke la deg knekke så lett :)

Skrevet

Velg med omhu hvem du tar opp ting med da, enkelte har ikke evne til å forstå. Har dårlig erfaring med noen folk jeg og, det har gjort meg sterkere. Ikke la deg knekke så lett :)

Eller velge med omhu hva en tar opp.. kanskje er det enkelte ting jeg bare må holde for meg selv fordi det blir for vanskelig. Jeg vet ikke.

Gjest Zippity
Skrevet

Eller velge med omhu hva en tar opp.. kanskje er det enkelte ting jeg bare må holde for meg selv fordi det blir for vanskelig. Jeg vet ikke.

Ja kanskje, men dess mer du øver på å takle følelser dess bedre går det. Du blir herdet til slutt :)

Skrevet

Ja kanskje, men dess mer du øver på å takle følelser dess bedre går det. Du blir herdet til slutt :)

Hmm.. du sier noe der.. noe viktig også.

Interessant.

Skrevet

''Det får bare negative konsekvenser for det jeg opprinnelig tok opp.

''

Du kan ikke forvente å ikke ha dårlige opplevelser. Det er en del av livet.

Er redd du har rett i det du skriver her :(

Dette ble en for vond opplevelse og aldri om jeg gjør det mer :(

Skrevet

Jeg takler det dårlig når følelsene er så vonde at tårene bare renner og det sprenger innvendig :( nå har vedkommede brått snudd ryggen til meg også - sikkert fordi hn er lei av meg :(

Dette forteller meg så mye ; (

Jeg er så sliten nå..

Skrevet

''Hvordan takler dere andre sånt, hva skal jeg gjøre, tenke?''

Jeg lærte av en gammel sjef engang å tenke:

"Til helvete med dere alle sammen" - med et lite smil om munnen :)

Det hjelper faktisk.

Skrevet

''Hvordan takler dere andre sånt, hva skal jeg gjøre, tenke?''

Jeg lærte av en gammel sjef engang å tenke:

"Til helvete med dere alle sammen" - med et lite smil om munnen :)

Det hjelper faktisk.

Voodoo hjelper også. Der virker ikke, men det hjelper.. *ond* ;0P

Gjest Kayia
Skrevet

Flytt det fra hjertet til hodet, dvs ikke "føl" på det, men forklar deg seg hva som har skjedd fra et rasjonelt ståsted. Rist det deretter av deg fordi "dette er ikke pga meg, men fordi hn ..., og ta deretter helg :)

Skrevet

Flytt det fra hjertet til hodet, dvs ikke "føl" på det, men forklar deg seg hva som har skjedd fra et rasjonelt ståsted. Rist det deretter av deg fordi "dette er ikke pga meg, men fordi hn ..., og ta deretter helg :)

Prøver :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...