Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ønske min far ikke hadde noen gode sider. Det hadde gjort det så mye enklere for meg når han blir borte om jeg kun hadde negative følelser for han.

Jeg takler ikke at noen gjør meg både godt og vondt - det er mye bedre om de gjorde meg BARE vondt.

Fortsetter under...

Gjest Zippity
Skrevet

Vi opplever alle vonde ting i livet, det er en del av livet. Hvordan vi takler det er opp til oss, vi kan til en viss grad velge våre reaksjoner.

Skrevet

Vi opplever alle vonde ting i livet, det er en del av livet. Hvordan vi takler det er opp til oss, vi kan til en viss grad velge våre reaksjoner.

Hadde det i hvertfall bra en god stund denne gangen da..

Gjest Zippity
Skrevet

Hadde det i hvertfall bra en god stund denne gangen da..

Håper du får det bra igjen snart, prøv å tenk positivt :)

Skrevet

Et merkelig innlegg.

Men jeg tror jeg forstår hva du mener.

Bella Dotte
Skrevet

Helt enig, jeg har det ofte sånn og det er dønn irriterende og frustrerende.

Annonse

Skrevet

Helt enig, jeg har det ofte sånn og det er dønn irriterende og frustrerende.

:)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt det samme, men så sluttet jeg å tenke det, for jeg fant ut ufornuften ved å tenke slik, også kom jeg frem til "vil en uvenn/person man misliker gi meg feks 2000 kr, greit for meg".

Da har jo personen en god side, ønsker meg noe godt, da tar jeg det, men forventer ikke noe av det jeg ønsker meg virkelig.

Jeg blir altså ikke skuffet, for man har systematisert forholdene og hvorledes forventninger er og blir og skal være.

Man må sette opp et system over hva man kan forvente av godt og det motsatte, fordelene ved dette og da vil man fort finne ut det ulogiske ved å ønske seg totalt slemme mennesker, mer fornuftig å være glad for det gode også de slemme kan ha i seg :-)

Dette med systematisering av alt fra venner og bekjente til systematisering av følelser løser mye for meg. Jeg anbefaler systematisering for alle mennesker og min psykiater sier jeg har laget så gode systemeringsverktøy at det er synd ikke andre kan få se dem Noen sa til meg at fint at det løser så mye for deg å systematisere, men det er ikke for alle mennesker, jeg svarte da "der tar du feil" også forklarte jeg og når jeg forklarte ble jeg engasjert. Jeg hørte min egen stemme om grafer og matematiske modeller komme ut av munnen, det siste tenkte jeg ikke si mye om, da det er mer på tankestadiet. Men absolutt mulig å gjennomføre, jeg regner med at vi med tiden vil få verktøy som kan analysere andre mennesker på en måte så man knapt trenger se på dem. Se på dem vil man jo..:-) men man kan så se og samtidig få vite det andre menneskes sinnetilstand. Feks. Dette var bare eksempler.

Men fornuft, logisk sans og systemer gjør at man fort finner det uhensiktsmessige ved å ønske seg at slemme mennesker bare er slemme.

Bella Dotte
Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt det samme, men så sluttet jeg å tenke det, for jeg fant ut ufornuften ved å tenke slik, også kom jeg frem til "vil en uvenn/person man misliker gi meg feks 2000 kr, greit for meg".

Da har jo personen en god side, ønsker meg noe godt, da tar jeg det, men forventer ikke noe av det jeg ønsker meg virkelig.

Jeg blir altså ikke skuffet, for man har systematisert forholdene og hvorledes forventninger er og blir og skal være.

Man må sette opp et system over hva man kan forvente av godt og det motsatte, fordelene ved dette og da vil man fort finne ut det ulogiske ved å ønske seg totalt slemme mennesker, mer fornuftig å være glad for det gode også de slemme kan ha i seg :-)

Dette med systematisering av alt fra venner og bekjente til systematisering av følelser løser mye for meg. Jeg anbefaler systematisering for alle mennesker og min psykiater sier jeg har laget så gode systemeringsverktøy at det er synd ikke andre kan få se dem Noen sa til meg at fint at det løser så mye for deg å systematisere, men det er ikke for alle mennesker, jeg svarte da "der tar du feil" også forklarte jeg og når jeg forklarte ble jeg engasjert. Jeg hørte min egen stemme om grafer og matematiske modeller komme ut av munnen, det siste tenkte jeg ikke si mye om, da det er mer på tankestadiet. Men absolutt mulig å gjennomføre, jeg regner med at vi med tiden vil få verktøy som kan analysere andre mennesker på en måte så man knapt trenger se på dem. Se på dem vil man jo..:-) men man kan så se og samtidig få vite det andre menneskes sinnetilstand. Feks. Dette var bare eksempler.

Men fornuft, logisk sans og systemer gjør at man fort finner det uhensiktsmessige ved å ønske seg at slemme mennesker bare er slemme.

''"vil en uvenn/person man misliker gi meg feks 2000 kr, greit for meg".

Da har jo personen en god side, ønsker meg noe godt, da tar jeg det, men forventer ikke noe av det jeg ønsker meg virkelig. Jeg blir altså ikke skuffet, for man har systematisert forholdene og hvorledes forventninger er og blir og skal være.

Man må sette opp et system over hva man kan forvente av godt og det motsatte, fordelene ved dette og da vil man fort finne ut det ulogiske ved å ønske seg totalt slemme mennesker, mer fornuftig å være glad for det gode også de slemme kan ha i seg :-)''

Jammen, spesielt aspergere skal jo tenke i svart/hvitt (godt/ondt) (riktig/feil)... jeg gjør ofte det.

Resten av innlegget ditt sier "Asperger", da... :-)

Gjest Mammatilflere
Skrevet

Jeg også skulle ønske jeg bare var en god forelder. Bare hadde gode dager, og gode sider.

Men virkeligheten er at vi alle har både gode og dårlige sider.

Skrevet

Hei!

:)

Annonse

Skrevet

Håper du får det bra igjen snart, prøv å tenk positivt :)

Jeg prøver å tenke positivt, men jeg blir så bitter..

Skrevet

Jeg også skulle ønske jeg bare var en god forelder. Bare hadde gode dager, og gode sider.

Men virkeligheten er at vi alle har både gode og dårlige sider.

Min far mishandlet oss han da.. og han forgrep seg på både meg og min mor.

Skrevet

Hei!

Nå glemmer du igjen at folk som ikke har asperger ikke trenger slike systemer for å skjønne andre mennesker. Det er sikkert et viktig verktøy du har lagd for deg selv og muligens andre med asgerger. For folk uten asperger er det HELT unødvendig med slike skjema.

Gjest Ladytron
Skrevet

Min far mishandlet oss han da.. og han forgrep seg på både meg og min mor.

Huff, det er veldig veldig trist å høre at du har blitt utsatt for :( Har du tatt disse tingene opp med psykologen din? *klem*

Skrevet

Huff, det er veldig veldig trist å høre at du har blitt utsatt for :( Har du tatt disse tingene opp med psykologen din? *klem*

Hjelpeapparatet kjenner bakgrunnen min ja.. men jeg har ikke klart å snakke særlig detaljert om det. Jeg blir kvalm bare av tanken.

Takk for klemmen :)

Gjest Zippity
Skrevet

Jeg prøver å tenke positivt, men jeg blir så bitter..

Bitterhet er ikke godt for noe, det bare tærer på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...