Gå til innhold

Er jeg deprimert eller asosial

Anbefalte innlegg

Gjest sitrusfrukt
Skrevet

Lurer på dette egentlig. Jeg tror jeg liker meg best alene, men er ikke sikker. Jeg klarer ikke sosiale sammenhenger i det hele tatt og det er det ikke noe å gjøre med, bortsett fra muligens å ta innpå medisiner, men føler heller ikke at det hjelper bestandig. Skal prøve meg på litt ekstra Zyprexa nå, så jeg overlever noen utfordringern i næmeste framtid. Jeg blir deprimert når jeg ser andre le og ha det koselig sammen mens jeg sitter her alene. Men når jeg er sosial så er det eneste jeg tenker på å komme hjem til meg selv, og tenker på alt jeg kan gjøre da. Jeg blir liksom aldri fornøyd. Jeg synes nesten mer synn på familien min, spesielt min mor. Hun blir lei seg over at jeg ikke er mer sosial, og det tærer på mine følelser igjen.

Har jeg grunn til å være trist eller ikke? greier ikke finne ut av dette selv.

Fortsetter under...

Gjest Zippity
Skrevet

Hvis du føler deg trist så kan det hende du er deprimert, jeg er mye alene men er ikke deprimert.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Samfunnsnormen i dag er nok at det er ønskelig, positivt og forventet at en skal være sosial.

Det kreves derfor modenhet og styrke av de som er introverte og som kan komme til enighet og fred med seg selv om at en har det minst like bra om en får lov til å være mye for seg selv i eget selskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...