Gå til innhold

All grunn til å frykte fremvekst av Islam

Anbefalte innlegg

Bør man ikke heller kjempe for menneskerettigheter enn å kjempe imot en hel religion? Og hvordan vil du evt kjempe imot en religion for å "ødelegge" den?

jeg har ikke tenkt å kjempe noesomhelst - jeg bare observerer :) jeg håper kvinnene gjør MER opprør og gjør Islam like tannløs som Kristendommen, noe jeg ikke tror går an...

Fortsetter under...

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nord og ned

46

• Sør

43

• ARK/ml

16

• flisa

14

Mest aktive i denne tråden

''Det er jo Islam som er fienden, ente de kaller seg sekulære eller fundamentalister. Det er muslimene som er Islams største offer -og især kvinnene. – flisa''

Flisa,

Slikt er bare tåpelig - det er 1,5 milliarder mennesker, som er like intelligente som det du er. Jeg er totalt uenig med idéen om noen gud, men en slik krig mot muslimer/islam er like horribelt som det Stalin gjorde mot religiøse.

Utover det så er det jo oppsiktsvekkende at det er en ateist som må forsvare folks religionsfrihet.

Med vennlig hilsen

Den krigen syns jeg de kvinnelige muslimene må ta - jeg gidder ikke :)

Nord og ned

Det er jo Islam som er fienden, ente de kaller seg sekulære eller fundamentalister. Det er muslimene som er Islams største offer -og især kvinnene.

''Det er muslimene som er Islams største offer -og især kvinnene.''

Det er sant på alle måter. De fleste offer for islamistiske terrorgrupper har jo også vært andre muslimer.

Det illevarslende er dog at i de få arabiske land hvor det arrangeres valg er det jo nettoopp de verste fanatikerene folk _vil_ ha som ledere, på bekostning av de sekulære og moderate kreftene.

Bør man ikke heller kjempe for menneskerettigheter enn å kjempe imot en hel religion? Og hvordan vil du evt kjempe imot en religion for å "ødelegge" den?

''Bør man ikke heller kjempe for menneskerettigheter enn å kjempe imot en hel religion?''

Nettopp.

'' Og hvordan vil du evt kjempe imot en religion for å "ødelegge" den? – togli

''

Det er jo nettopp det Stalin forsøkte, også i Øst-Europa.

Resultatet er selvsagt at de religiøse da fikk en felles fiende, og ble sterkere enn noensinne. Religion står meget sterkt i mange eks-sovjet-stater.

Med vennlig hilsen

Den krigen syns jeg de kvinnelige muslimene må ta - jeg gidder ikke :)

''Den krigen syns jeg de kvinnelige muslimene må ta - jeg gidder ikke :) – flisa''

Vi må ta den for de som vil ut.

Derimot så er det nok flertallet som tror på det, akkurat som flertallet av kristne tror på sitt.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest togli

''Bør man ikke heller kjempe for menneskerettigheter enn å kjempe imot en hel religion?''

Nettopp.

'' Og hvordan vil du evt kjempe imot en religion for å "ødelegge" den? – togli

''

Det er jo nettopp det Stalin forsøkte, også i Øst-Europa.

Resultatet er selvsagt at de religiøse da fikk en felles fiende, og ble sterkere enn noensinne. Religion står meget sterkt i mange eks-sovjet-stater.

Med vennlig hilsen

Det er denne forsterkingen jeg er redd vil skje om vi "kriger" imot selve islam. Noe annet er det å kjempe imot islamisme. Velger vi å kjempe mot islamismen, vil vi få mange muslimer til å velge "vår" side.... Dette sier også de muslimene jeg kjenner, og de kjenner jo miljøet fra innsiden.

Nord og ned

Det er denne forsterkingen jeg er redd vil skje om vi "kriger" imot selve islam. Noe annet er det å kjempe imot islamisme. Velger vi å kjempe mot islamismen, vil vi få mange muslimer til å velge "vår" side.... Dette sier også de muslimene jeg kjenner, og de kjenner jo miljøet fra innsiden.

''Dette sier også de muslimene jeg kjenner, og de kjenner jo miljøet fra innsiden.''

På tide å utvide horisonten bortenfor egen "vennekrets" og egen nese?

Gjest gammel dame

''Den krigen syns jeg de kvinnelige muslimene må ta - jeg gidder ikke :) – flisa''

Vi må ta den for de som vil ut.

Derimot så er det nok flertallet som tror på det, akkurat som flertallet av kristne tror på sitt.

Med vennlig hilsen

''Derimot så er det nok flertallet som tror på det''

Og da gjelder ikke menneskerettighetene for disse?

Jeg liker heller ikke Ernas utspill om den saken. Synd - for nå er jeg helt partiløs.

''Jeg liker heller ikke Ernas utspill om den saken. Synd - for nå er jeg helt partiløs. – flisa''

Erna sier bare sannheten - at hetsingen av muslimer som foregår ikke er noe forskjellig fra hetsingen av jøder på begynnelsen av 1930-tallet.

Det er stort sett samme type folk bak, og med samme farge på skjortene.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

''Dette sier også de muslimene jeg kjenner, og de kjenner jo miljøet fra innsiden.''

På tide å utvide horisonten bortenfor egen "vennekrets" og egen nese?

Hadde du bare kunnet vise en liten smule respekt, så kanskje flere gadd å høre på deg...eller... bare fortsett sånn, så slipper du å få for mange tilhengere.

Nord og ned

''Jeg liker heller ikke Ernas utspill om den saken. Synd - for nå er jeg helt partiløs. – flisa''

Erna sier bare sannheten - at hetsingen av muslimer som foregår ikke er noe forskjellig fra hetsingen av jøder på begynnelsen av 1930-tallet.

Det er stort sett samme type folk bak, og med samme farge på skjortene.

Med vennlig hilsen

''Erna sier bare sannheten - at hetsingen av muslimer som foregår ikke er noe forskjellig fra hetsingen av jøder på begynnelsen av 1930-tallet''

Den bleikfeite merra snakker bare piss med en slik usmakelig parallell, hvor hun sammenligner dagens hird med sine offer, som var og er jødene. Hva blir det neste? Å sammenligne de utskjelte og forhatte folka i Vigrid og Boot-boys med jøder også?

Heldigvis fikk hun svar på tiltale av jødinnen Mona Levin: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4195081.ece

Annonse

Nord og ned

Hadde du bare kunnet vise en liten smule respekt, så kanskje flere gadd å høre på deg...eller... bare fortsett sånn, så slipper du å få for mange tilhengere.

Var dette spyet et ett ja eller nei til mitt vel begrunnede spørsmål?

''Det er denne forsterkingen jeg er redd vil skje om vi "kriger" imot selve islam. Noe annet er det å kjempe imot islamisme. Velger vi å kjempe mot islamismen, vil vi få mange muslimer til å velge "vår" side.... Dette sier også de muslimene jeg kjenner, og de kjenner jo miljøet fra innsiden. – togli''

Enig med deg.

Det som skjer når kan demoniserer alle muslimer (selv det store, moderate flertallet) er jo nettopp at man sier at "dere blir aldri akseptert av storsamfunnet, uansett".

"Neivel", sier de da, "det var jo nettopp det mullahen også sa, så han hadde rett. Kommer jeg ikke inn i samfunnet, så får jeg heller gå i moskéen. Der blir jeg akseptert."

Jeg har påpekt mange ganger at den største rekruttereren av muslimer til moskéer i Norge heter Carl I Hagen. Uten ham ville det vært langt færre aktive muslimer.

Med vennlig hilsen

''Det er denne forsterkingen jeg er redd vil skje om vi "kriger" imot selve islam. Noe annet er det å kjempe imot islamisme. Velger vi å kjempe mot islamismen, vil vi få mange muslimer til å velge "vår" side.... Dette sier også de muslimene jeg kjenner, og de kjenner jo miljøet fra innsiden. – togli''

Enig med deg.

Det som skjer når kan demoniserer alle muslimer (selv det store, moderate flertallet) er jo nettopp at man sier at "dere blir aldri akseptert av storsamfunnet, uansett".

"Neivel", sier de da, "det var jo nettopp det mullahen også sa, så han hadde rett. Kommer jeg ikke inn i samfunnet, så får jeg heller gå i moskéen. Der blir jeg akseptert."

Jeg har påpekt mange ganger at den største rekruttereren av muslimer til moskéer i Norge heter Carl I Hagen. Uten ham ville det vært langt færre aktive muslimer.

Med vennlig hilsen

''(selv det store, moderate flertallet)''

Hvordan kan du lire av deg slikt tøv når islamistene fikk 70% av stemmene i Egypt?

Nord og ned

Enig med deg.

Med vennlig hilsen

''Jeg har påpekt mange ganger at den største rekruttereren av muslimer til moskéer i Norge heter Carl I Hagen.''

Hva du påpeker etter å ha hallisunert tror jeg ærlig talt de fleste tar med en stor klype salt.

Hvem har liksom skylda for islamistenes fremmasj i ale andre europeiske land? Hagen eller Julesnissen?

Men "reglene" innen religionen står altså over menneskerettighetene.

''Men "reglene" innen religionen står altså over menneskerettighetene. – gammel dame''

For hvem da?

Spør en dypt troende kristen om han/hun mener han/hun skal følge Guds lover, eller menneskets lover hvis de er i konflikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...