Gå til innhold

NHD--Medisinkombinasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei NHD,

Jeg får allerede ZypAdhera injeksjoner nå ca. hver sjette uke (300mg.) for BP1. Sobril etter behov. De siste par ukene mer Sobril pga sterk angst. Men jeg kan jo ikke leve på Sobril som heller ikke har noen særlig effekt allikevel. Vin har faktisk bedre effekt ærlig talt!

Spørsmålet mitt er om kanskje Truxal 15+15+30 kan være en bedre løsning? Da blir det jo to antipsykotika og det liker jeg ikke helt tanken på, men kan det gjøre susen? Det viktigste for meg nå er å ha det bedre. Nå har jeg en nærmest lammende angst. Har knapt vært ute av leiligheten på flere uker bortsett fra å dra til psykiater. Det er ingen måte å leve på.

Er også klar over muligheten med Risperdal som tillegg.

Min GAD ødelegger livet mitt nå. Hva foreslår du?

Takk på forhånd for svar.

Mvh,

Fortsetter under...

Skrevet

Truxal ville leger anbefalt, men har dårlig effekt på angst og GAD.

Angst/GAD pluss panikkangst har jeg også.

Legers første valg er SSRI.

Ser du bruker Sobril. Bra mot angst, bruker du den jevnlig - mister den effekt.

Jeg bruker Xanor Depot mot panikkangst/GAD. Hadde ikke kommet ut døra ellers.

Det fine med dette middelet, er at det mister ikke effekt.

Gjør noen grep. SSRI kan virke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tillegg av Truxal er absolutt et forsøk verdt. Det kan ogs gjøre at dosen ZypAdhera kan reduseres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...