Gå til innhold

Kåre Willoch roser SV

Anbefalte innlegg

Jo, men Willoch er da ikke der. Har ikke lagt merke til navnet hans i nyhetene i den senere tid, men dette utspillet vitner verken om demens eller "kolera".

Hei,

Han har faktisk vært på TV et par ganger i det siste, og er like skarp som han alltid har vært (selv om jeg er uenig med ham i mye).

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nord og ned

18

• Sør

7

• Angustia

7

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Nord og ned

Jo, men Willoch er da ikke der. Har ikke lagt merke til navnet hans i nyhetene i den senere tid, men dette utspillet vitner verken om demens eller "kolera".

Greit. Jeg mener han er "der" med dette utspillet.Du mener det ikke.Lengere kommer vi neppe.

Den Kåre Willoch som faktisk_ var_ mitt forbilde på den nevnte tiden forduftet allerede på 90-tallet med sitt utilslørete jødehat.

Hvor usmakelig du finner det driter jeg selvsagt fullstendg i.

Det kan så være, jeg reagerte på "RIP" på et menneske som fortsatt lever.

Nord og ned

''Pokker så usmakelig utspill! Du bør evne å skille mellom sak og person, det er i grunnen allmennkunnskap fra barnehagenivå. – Angustia''

Vi er over på de vanlige hysteriske og paranoide konspirasjonsteoriene om at Willoch og Erna Solberg er "jødehatere", og at Marsboere bor i tannbøsten hans!

:-)

Intet nytt under solen.

''Marsboere bor i tannbøsten hans''

Er det de samme marsboerne som skal overta makten i Egypt etter islamistene og innføre demokrati der du snakker om?

Annonse

Nord og ned

''Han *var* sylskarp. – megler Smekk''

Sylskarp både var han og er han, men i tillegg har han blitt klokere og mer erfaren med alderen.

Uansett, jeg har ingen problemer med å se at enkelte politiske motstandere er skarpe - et av de store problemene i Norge er at vi har en totalt fraværende opposisjon, som knapt nok fortjener betegnelsen "opposisjon".

''Sylskarp både var han og er han, men i tillegg har han blitt klokere og mer erfaren med alderen.''

At mannen har glidd til venstre er vi alle enige om. så hva og hvem diskuterer du med ?

''Du snakker om å oppfordre ungjenter til å få barn istedet for å fortsette på skolen... Hjelpe meg. Det er da mye bedre å få ungjentene til å gå ut i jobb eller ta utdanning før de begynner å formere seg! – Lillemus''

Vel ja, og det beste er hvis alle får universitetsutdanning, og er i full jobb hele livet.

"Dessverre" er det slik at enkelte blir gravide i ung alder, og det er samfunnes plikt til å hjelpe disse, uten at de og ungene skal vokse opp i fattigdom.

Utover det er jeg egentlig mot å oppfordre til å øke verdensbefolkningen med flere barn.

Med vennlig hilsen

''"Dessverre" er det slik at enkelte blir gravide i ung alder, og det er samfunnes plikt til å hjelpe disse, uten at de og ungene skal vokse opp i fattigdom.''

Alle kan ikke ha universitetsutdanning, vi trenger folk i kassa på Rimi og slikt også. Selvfølgelig skal samfunnet hjelpe de som får barn uten å ha opparbeidet seg diverse økonomiske rettigheter i forkant, men dette blir jo mer eller mindre som å oppfordre mange til å "snylte" på de som jobber og sørger for at de faktisk kan gå hjemme med unger.

For en del år siden var det en her inne som hadde jobbet i trygdevesenet (dette var før NAV) og på den tiden man fikk "morstrygd" i 10 år (!) var det påfallende mange (halv)søsken med 9-10 års mellomrom ifølge henne...

''"Dessverre" er det slik at enkelte blir gravide i ung alder, og det er samfunnes plikt til å hjelpe disse, uten at de og ungene skal vokse opp i fattigdom.''

Alle kan ikke ha universitetsutdanning, vi trenger folk i kassa på Rimi og slikt også. Selvfølgelig skal samfunnet hjelpe de som får barn uten å ha opparbeidet seg diverse økonomiske rettigheter i forkant, men dette blir jo mer eller mindre som å oppfordre mange til å "snylte" på de som jobber og sørger for at de faktisk kan gå hjemme med unger.

For en del år siden var det en her inne som hadde jobbet i trygdevesenet (dette var før NAV) og på den tiden man fikk "morstrygd" i 10 år (!) var det påfallende mange (halv)søsken med 9-10 års mellomrom ifølge henne...

Men noe av årsaken til det kan og være at arbeidslivet ikke er interessert i å ta inn ufaglært folk som har stått på utsiden i ti år. Mat må man ha dog.. Ensidig fokus på mennesker som krek har jeg liten sans for. Det enkle finnes stort sett bare i reklamen.

Annonse

Nord og ned

Men noe av årsaken til det kan og være at arbeidslivet ikke er interessert i å ta inn ufaglært folk som har stått på utsiden i ti år. Mat må man ha dog.. Ensidig fokus på mennesker som krek har jeg liten sans for. Det enkle finnes stort sett bare i reklamen.

Årsaken til at folk som ikke har utdanelse står utenfor abeidslivet er ole, olje og atter olje.

Norge anna 2013 er et land som ib altfor høy grad barerer sin rikkdom på arbeidskraft fra fattigere land.

Årsaken til at folk som ikke har utdanelse står utenfor abeidslivet er ole, olje og atter olje.

Norge anna 2013 er et land som ib altfor høy grad barerer sin rikkdom på arbeidskraft fra fattigere land.

På sett og vis ja. Det er ikke bruk for alle. Følgelig siles alle som makter høyere utdanning ut, resten trygdes og "drittjobbene" går til innvandrere. Sånn veldig forenklet. ;0)

Jeg har lyst å sove. Følgelig enkle løsninger på sene kvelden. Bare at jeg venter på at tenåringer skal ringe og be om henting.. *trøtt*

Nord og ned

På sett og vis ja. Det er ikke bruk for alle. Følgelig siles alle som makter høyere utdanning ut, resten trygdes og "drittjobbene" går til innvandrere. Sånn veldig forenklet. ;0)

Jeg har lyst å sove. Følgelig enkle løsninger på sene kvelden. Bare at jeg venter på at tenåringer skal ringe og be om henting.. *trøtt*

Godnatt. see yeah!

Gjest Cinnamongirl

''På sett og vis ja. Det er ikke bruk for alle. Følgelig siles alle som makter høyere utdanning ut, resten trygdes og "drittjobbene" går til innvandrere. Sånn veldig forenklet. ;0)''

Har også en følelse av at det er slik ja.

Men nå gir Statoil og andre bedrifter kontraktene til utlandet så snart har ikke norske oljearbeidere heller jobb.

Lurer på hvorfor Statoil ikke tenker samfunnsøkonomi? Er det bedre for Norge at oljearbeiderne Naver?

''Alle kan ikke ha universitetsutdanning, vi trenger folk i kassa på Rimi og slikt også. Selvfølgelig skal samfunnet hjelpe de som får barn uten å ha opparbeidet seg diverse økonomiske rettigheter i forkant, men dette blir jo mer eller mindre som å oppfordre mange til å "snylte" på de som jobber og sørger for at de faktisk kan gå hjemme med unger.

For en del år siden var det en her inne som hadde jobbet i trygdevesenet (dette var før NAV) og på den tiden man fikk "morstrygd" i 10 år (!) var det påfallende mange (halv)søsken med 9-10 års mellomrom ifølge henne... – Lillemus''

Det med universitetsutdanning var fleip, men poenget er at man må ivareta unge mødre. Det skal ikke være slik at de blir tvunget til å ta abort av økonomiske årsaker.

Og selvsagt er jeg enig i at dette ikke skal være så gunstig at det blir et økonomisk insentiv for å bli gravid.

Med vennlig hilsen

Han skled vel mot venstre da han fikk en palestinsk svigersønn.

''Han skled vel mot venstre da han fikk en palestinsk svigersønn. – flisa''

Det som egentlig er interessant er at du/dere definerer å følge Menneskerettighetene som å "skli til venstre".

Implisitt fra det du skriver er at høyresiden er mot Menneskerettigheter og menneskers rett til selvstendighet.

Det sitter tydeligvis som en ryggmargsrefleks hos så mange, uten at du/dere tenker over hva du faktisk skriver.

Kåre Willoch lærte noe nytt. Han er intelligent nok og voksen nok til å ta konsekvensene av det han har lært. I dagens informasjonssamfunn så er kunnskapsløshet noe man VELGER, og høyresidens aversjon mot Menneskerettigheter er derfor dobbelt ille.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...