Gå til innhold

Er dette en depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg gråter for ingenting. Tar til meg og blir lei meg av ting jeg vanligvis ikke bryr meg om. Er vanligvis aktiv, men energien og interessen er borte. Fritiden går med på å ligge på sofaen å sjekke stillingsannonser enda jeg egentlig trives på arbeidsplassen min. Men synes ikke jeg strekker til på jobb lenger, er lei av faget mitt. Føler veldig for å jobbe med noe helt annet. Er et arbeidsjern og har en veldig god arbeidsmoral, men nå er motivasjonen for å gå på jobb at neste ferie eller helg ikke er langt unna. Dette skremmer meg.. Jeg føler ikke jeg strekker til i det dagligdagse heller. Mislykkes jeg med noe, enkelte dager kan det være noe så enkelt som å ha glemt noe på butikken, kommer tårene. Der er masse sånne småting som gjør at enkelte dager føles håpløse, jeg blir sur, irritert og lei meg. Er dette en depresjon? Jeg har ikke lyst til at dette skal utvikle seg videre, men hvor skal jeg begynne? Føler at mye hadde løst seg med en ny jobb. Det kjentes veldig bra ut da jeg i sommer fikk en lengre sommerferie ved bytte av arbeidsplass. Men jeg har jo ikke råd til å ikke jobbe. Skal også sies at dette ikke kom ved bytte av arbeidsplass, har følt på det i lengre tid. Men den siste tida har det vært ekstra tungt, uten at jeg finner en spesiell grunn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, dette kan meget vel være en depresjon.

Ring fastlegen for timebestilling allerede i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...