Gå til innhold

NHD - Ny depresjon, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjennom livet slitt med depresjoner som følge av PTSD etter langvarig seksuelt misbruk i barndom og ungdom. Jeg har gjennomgått traumebehandling og livet har vært ganske greit en lang stund, men nå sliter jeg.

Kanskje mest med anhedoni. Heldigvis er jeg der at jeg kjenner det igjen. For tiden bruker jeg Cymbalta 60mg og Seroquel 100mg, og har trodd at dette skulle være nok til å beskytte med mot nye depressive episoder, men det er det tydeligvis ikke.

Jeg snakket med fastlegen om dette i februar, og fikk henvisning til samtaler med psykiatrisk sykepleier. Nå i mars fikk jeg brev om at det er lange ventelister - ikke noe mer.

Hva skal jeg gjøre nå? Føler at jeg stuper og at jeg ikke orker å søke hjelp - men det må jeg av hensyn til alle mine kjære.

Fortsetter under...

Skrevet

''Hva skal jeg gjøre nå? Føler at jeg stuper og at jeg ikke orker å søke hjelp - men det må jeg av hensyn til alle mine kjære.

''

Ta kontakt med fastlegen og si at du trenger hjelp. Er du henvist til kommunens psykiatriske medarbeidere eller dps?

Skrevet

''Hva skal jeg gjøre nå? Føler at jeg stuper og at jeg ikke orker å søke hjelp - men det må jeg av hensyn til alle mine kjære.

''

Ta kontakt med fastlegen og si at du trenger hjelp. Er du henvist til kommunens psykiatriske medarbeidere eller dps?

Jeg er henvist til kommunens psykiatriske tjeneste - det var visstnok dette som ville ta kortest tid ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...