Gå til innhold

Ubeskyttet kropp

Anbefalte innlegg

Gjest Zippity
Skrevet

Blir så sliten av andre folks følelser og tanker, de innvaderer kroppen min og hodet mitt. Gruer meg for å være sosial, det er så slitsomt. Hva kan jeg gjøre for å beskytte meg mot dette?

Må jeg bare være mest mulig alene?

Det er et veldig press i hodet mitt, som det skal eksplodere. Får besøk snart og jeg gruer meg, kan miste all energi og bli så sliten og trøtt.

Er dette vanlig ved psykose sykdom?

Fortsetter under...

Skrevet

Du bør forsøke å skjerme inntrykk når du er i en slik fase. Lyd, lukter, bevegelser, andres prat kan bli svært intenst. Jeg vet ikke hva slags form du er i men om du heller klarer å ta en rolig tur i skogen fremfor et stort selskap ville jeg prioritert det.

Gjest Zippity
Skrevet

Du bør forsøke å skjerme inntrykk når du er i en slik fase. Lyd, lukter, bevegelser, andres prat kan bli svært intenst. Jeg vet ikke hva slags form du er i men om du heller klarer å ta en rolig tur i skogen fremfor et stort selskap ville jeg prioritert det.

Takk, ja tror det er lurt. Virker som inntrykk overmanner meg, det er utrolig slitsomt. Blir innimellom helt uten energi, som jeg er dopa og det er veldig vanskelig å gjøre noe da. Skal kanskje øke medisinen, så jeg håper det hjelper.

Skrevet

Takk, ja tror det er lurt. Virker som inntrykk overmanner meg, det er utrolig slitsomt. Blir innimellom helt uten energi, som jeg er dopa og det er veldig vanskelig å gjøre noe da. Skal kanskje øke medisinen, så jeg håper det hjelper.

Du bør også øve deg på grensesetting. Når du er slik du er nå bør du forsøke å skjerme deg og heller ha besøket til gode, til du føler deg mer stabil.

Gjest Zippity
Skrevet

Du bør også øve deg på grensesetting. Når du er slik du er nå bør du forsøke å skjerme deg og heller ha besøket til gode, til du føler deg mer stabil.

Det har du rett i, var slitsomt med besøk selv om det ikke var så lenge. Er som energien blir sugd ut av meg, vil helst være alene og bør være det nå. Er litt redd for å gå tur, vil ikke bli utmattet på veien. Klarer ikke komme meg hjem da, må bare sette meg eller legge meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...