Gå til innhold

Likt kledd i barnehagen

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/familie-og-oppvekst/article7247657.ece

Tja... Jeg er enig i at man kan ta opp merke-press på foreldremøtene, men ellers synes jeg kanskje det er å gå litt for langt at ungene skal være likt kledd? Nå er t-skjorta frivillig da, men er det noe smart? Bør det ikke være slik at alle må ha den dersom det skal innføres? Ser for meg at det kan bli erting begge veier, men det gjør kanskje ikke det...?

Kjenner at jeg er glad jeg ikke har barnehageunger lenger. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389690-likt-kledd-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis personalet ikke klarer å "møte barna for de de er" uten å kle dem likt, synes jeg de har noe å jobbe med internt.

Jeg synes ikke man skal dra i gang sånt hvis det ikke er noe problem. At noen jenter har en "prinsesseperiode" og at noen gutter er veldig opptatt av en superhelt, og at dette gjenspeiles i yndlingsplaggene for en stund, er naturlig. Jeg synes ikke man skal uniformere barnehagen av den grunn. Men hvis noen overdriver veldig, f.eks. at noen av de eldste jentene styrer sånn med jåleklærne sine at klær blir en kjempesak, kan man jo ta tak i det på en måte som faller naturlig i akkurat den barnehagen - enten løsningen blir like T-skjorter / gensere eller noe annet.

Forberede dem til de er 14 og alle "må ha" akkurat den buksa altså. :0)

Arbeidstøy har jeg for så vidt sansen for, så lenge de sponses. Ser for meg at barnehagene stiller med dresser i passende nøytral farge og "barn i arbeid" på ryggen. Evnt "barnearbeid" :0D

Forøvrig gjør vi jo det der alle sammen allerede, jeg ser ikke at det har nevneverdig effekt andre steder enn i diskusjonsfora av ymse slag.. Se på kineserne, de har jo "maodrakten". I Nord Korea har de hele 18 godkjente frisyrer å velge i.. MC folk går med vest, kokker i kokkeklær, sykepleiere i hvitt, mesta har sine knallgule dresser og på børsen går alle i dress.

;o)

Gjest kommunearbeider

Forberede dem til de er 14 og alle "må ha" akkurat den buksa altså. :0)

Arbeidstøy har jeg for så vidt sansen for, så lenge de sponses. Ser for meg at barnehagene stiller med dresser i passende nøytral farge og "barn i arbeid" på ryggen. Evnt "barnearbeid" :0D

Forøvrig gjør vi jo det der alle sammen allerede, jeg ser ikke at det har nevneverdig effekt andre steder enn i diskusjonsfora av ymse slag.. Se på kineserne, de har jo "maodrakten". I Nord Korea har de hele 18 godkjente frisyrer å velge i.. MC folk går med vest, kokker i kokkeklær, sykepleiere i hvitt, mesta har sine knallgule dresser og på børsen går alle i dress.

;o)

''Arbeidstøy har jeg for så vidt sansen for, så lenge de sponses.''

Kan aldri tro kommunen prioriterer å sponse barnehageungenes klær. De har vel allerede nok å spare inn penger på om de ikke skal pålegge seg en ekstra utgift.

Ikke en gang sykepleiere som jobber i hjemmetjenesten får sponset arbeidsklær. De må kjøpe skamdyre arbeidsskjorter av egen lommebok og lave lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...