Gefjon Skrevet 18. mars 2013 Skrevet 18. mars 2013 Diagnose: Ptsd, Dystymi og en til tider smertefull nakkeskade. Hadde for fire år siden en lengre innleggelse pga alvorlig fare for suicid. Fikk etter dette god oppfølging og traumebehandling. De siste to årene har vært gode, men nå føler jeg at det går nedover igjen på tross av medisiner som er Cymbalta 60mg og Seroquel 100mg. Min terskel for å søke hjelp har alltid vært i høyeste laget, men heldigvis har dette blitt litt bedre og jeg har fortsatt håp om at det er mulig å ha det bedre enn akkurat nå- Jeg merker at jeg er svært sårbar i forhold til "triggere" igjen og får både kroppslige og mentale reaksjoner på alt som minner om min lange overgrepshistorie. - Men anhedonien sliter kanskje verst. Jeg gleder meg ikke over det jeg burde glede meg over - som planlagte reiser, besøk av barnebarn mm. Det er blitt sendt søknad om støttesamtaler med psykiatrisk sykepleier, men der er ventelistene lange, og jeg kan ikke forvente hjelp der i overskuelig fremtid. Jeg prøver å leve etter prinsippet "fake it til you make it" - trener på Elixia, går turer, følger opp hverdagslige gjøremål og er relativt produktiv og sosial - men det hjelper lite på den triste grunnfølelsen jeg lever med. I morgen har jeg time hos fastlege og jeg lurer på om det er noe du kan foreslå angående medisinendringer. Noe må gjøres snart, før jeg går lengre ned og blir en fare for meg selv. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. mars 2013 Skrevet 18. mars 2013 For anhedonien vil jeg sterkt anbefale Wellbutrin 150-300 mg. 0 Siter
Gefjon Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Skrevet 19. mars 2013 For anhedonien vil jeg sterkt anbefale Wellbutrin 150-300 mg. Takk for svar. Nå har jeg vært hos fastlegen og fått utskrevet Wellbutrin 150mg Hun syntes også at det var en bra ide. I tillegg får jeg støttesamtaler hos henne en gang i uken fremover. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.