Gjest En usikker 17 åring Skrevet 18. mars 2013 Skrevet 18. mars 2013 Hei! Jeg har et spørsmål om utflod. Jeg har veldig mye utflod til tider. Når jeg har sittet i ro en stund å røyser meg er det akkurat som det åpner seg noe. Det kommer så mye og det er veldig ubehagelig. Utfloden kan variere fra tjukk å slimete, til helt rennende.. Det er ganske ubehagelig å være avhengi av truseinnlegg allerede som 17 åring. Kan det være noe galt? Valgte å spørre dere isteden for å dra til legen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mars 2013 Skrevet 18. mars 2013 Varierer det med syklusen din? Det er normalt med litt økende mengde frem mot eggløsning og deretter avtagende, noen har kanskje økt utflod like før mensen også? Hvis utfloden er blank - lys gul, glatt og luktfri er det neppe noe farlig, men hvis den er misfarget, har klumper eller lukter bør du ta deg en tur til legen. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Enig med Lillemus. Alle kvinner har utflod, det er slik skjeden holder seg ren og glatt. Hvis det verken er kløe, svie, vond lukt, klumper eller misfarging (og gul er ikke misfarge, det er slik den ser ut når den reagerer med luft), er det sannsynligvis helt normalt. Men det er også naturlig at du er engstelig. Normale kroppslige funksjoner hos kvinner er både stigmatisert og tabubelagt, hadde nesten sagt demonisert. Vi blir presset til å kjøpe truseinnlegg som er klamme og tette og inneholder kjemikalier, og dette irriterer skjedeveggene slik at utfloden øker, den blir leggende på plasten istedenfor å tørke i trusa, og dermed virker det som vi trenger truseinnlegg hele tiden. Og vi er dertil takknemlig for at det finnes, og punger gladelig ut. Puh. Prøv å "lufte" underlivet så mye som mulig. Sov uten truser, ikke bruk tettsittende bukser mer enn nødvendig og skjær ned på forbruket av truseinnlegg. I de tilfellene du trenger det, velg truseinnlegg av tøy. Ikke vask deg for ofte eller med for sterk såpe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.