Gå til innhold

Vårtankene vekket til live.

Anbefalte innlegg

Gjest vanskeligetider
Skrevet

Jeg har begynt å få kjempe problemer igjen!, det er vår og finvær. Men ikke for meg, sol gir meg en enorm angst. Selv på en overskyet dag bruker jeg pf 50, og har også tanker om at jeg bør bruke dette når jeg er innendørs. Akkurat det er vel ikke noe stort problem siden det ikke er farlig å smøre seg med krem. Men det som jeg virkelig sliter med nå i disse dager er at gamle vårtanker har blitt vekket til live, dvs at jeg må speile meg hele dagen. Og da mener jeg også HELE dagen. Jeg kan gjøre andre ting også enkelte dager, men når jeg er alene så er det visst dette jeg vil gjøre. Jeg vil og vil ikke samtidig.

Jeg fungerer ikke sosialt lenger i det hele tatt når disse tankene tar overhånd, og det begynner å bli kritisk. Jeg har absolutt ingen ting å dele med andre siden all oppmerksomhet dreier seg om dette. Jeg føler meg dum og klønete når jeg er sosial, rødmer gjør jeg også - noe som egentlig har vært borte i flere mndr, men nå har jeg altså begynt å rødme igjen også. Jeg mister kontrollen i sosiale situasjoner og har ingen ting å meddele til mine venner.

Jeg vet ikke om det er de sosiale problemene som skaper tvangstankene, eller om det er tvangstankene som gjør det vanskelig for meg å være sosial.

Så hva gjør jeg nå? Skal jeg ringe til min psykiater nå eller vente i fire uker til neste time (mye sosialt i påska). Det sosiale kommer til å gå virkelig galt. Jeg er et nervevrak nå, men har ikke lyst til å mase på psykiateren min.

Hva gjør jeg nå? er dette tegn noe alvorlig galt med meg?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du ringer psykiateren.

2. Hvis noe har hjulpet før, gjentar du det nå.

Ja, dette er alvorlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...