Gå til innhold

Sjalusi - umodenhet?

Anbefalte innlegg

Bella Dotte
Skrevet

Jeg blir i bestemte sammenhenger forferdelig sjalu. Det er fryktelig vondt! Er det et "umodent trekk"? Hvordan kan jeg lindre ubehaget (jeg tar en Truxal, akkurat der funker medikasjon bedre enn meditasjon, jeg grubler fælt)? Kan jeg gjøre noe for å jobbe med meg selv? Og bør jeg fortelle den det gjelder om at dette plager meg? Jeg vet jo at det ikke er mulig å "gjøre alle til lags" og være på flere steder samtidig, men jeg takler det dårlig når jeg opplever at andre får mer oppmerksomhet enn meg, eller får oppmerksomhet/goder som jeg på et vis mener at jeg er mer eller like mye berettiget til.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Ja det er et umodent trekk!

Og ja du bør fortelle om det til personen det gjelder!

En bekjent av meg er sjalu, jeg spurte og fikk svar om at stemte, jeg tror det hjalp personen bare å innrømme det.

Det er fullstendig meningsløst å være sjalu, man får det jo også dårligere selv, ved å misunne andre, så det er ulogisk. Jeg tror slikt kan jobbes med, men jeg vet ikke hvordan, men jeg tror første skritt på veien er å erkjenne det selv også ovenfor menneskene det gjelder

Det vil være motsatt av umodent og handle slik og dermed et skritt i riktig retning. Kanskje vil handlingen være som en slags positiv feedback på å redusere sjalusien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...