Gjest Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Er det noen (flere) som hadde nytte av rådet om å glede seg til noe hver dag? Og hvordan? Jeg synes det har vært til god hjelp for meg og jeg har lært meg å finne noen små gleder jeg ikke har tenkt over før. Det har gjort noe positivt i hvertfall. 0 Siter
Gjest Zippity Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Er alltid positivt å glede seg over noe, og å være takknemlig for noe. Ellers blir livet bekmørkt! Det finnes alltid noen lyspunkter uansett hvor jævlig det enn måtte være, så ja gleder må man ha. 0 Siter
Gjest Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Er alltid positivt å glede seg over noe, og å være takknemlig for noe. Ellers blir livet bekmørkt! Det finnes alltid noen lyspunkter uansett hvor jævlig det enn måtte være, så ja gleder må man ha. 0 Siter
tonie Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Det føles litt teit. Litt sånn som Oprahs takknemlighetsdagbok der man skal skrive ned det man har å være takknemlig for. Halleluja, herren være lovet og regnbuer og jalla og godhet og peace og love! Men det funker jo for å flytte fokus... 0 Siter
cilie Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Så bra. Kanskje jeg får prøve det framover selv. Akkurat nå ser jeg ingenting om jeg så bruker kikkert!! å glede meg til... 0 Siter
Gjest Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Så bra. Kanskje jeg får prøve det framover selv. Akkurat nå ser jeg ingenting om jeg så bruker kikkert!! å glede meg til... Prøv å se om du kan finne noe..det er så lite som skal til.. 0 Siter
Gjest Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Det føles litt teit. Litt sånn som Oprahs takknemlighetsdagbok der man skal skrive ned det man har å være takknemlig for. Halleluja, herren være lovet og regnbuer og jalla og godhet og peace og love! Men det funker jo for å flytte fokus... Det er sikkert noe av poenget å flytte fokus som du sier 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Så bra. Kanskje jeg får prøve det framover selv. Akkurat nå ser jeg ingenting om jeg så bruker kikkert!! å glede meg til... Idag gleda jeg meg til å dra til frisøren, og til å se et program på TV Jeg kan glede meg til å ta et skumbad, kjøpe et ukeblad og kose meg med osv... Det er ikke så mye som skal til 0 Siter
Gjest ann magritt Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 Det er sikkert noe av poenget å flytte fokus som du sier Jeg tror at det ikke er så mye det som å _flytte_ fokus, men heller dette å _få_ et nytt fokus, som er målet med slike øvelser. I begynnelsen må en flytte fokus ved egen vilje, etter hvert automatiseres hjernen i å finne de små og store tingene en kan glede seg over. Hjernen danner da nye mønstre, som mange som er deprimerte sliter med å finne. Dette har mange navn. Takknemlighetsdagbok, suksessdagbok med mer. Brukes mye i ulike former for kognitiv terapi. 0 Siter
Gjest Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 Jeg tror at det ikke er så mye det som å _flytte_ fokus, men heller dette å _få_ et nytt fokus, som er målet med slike øvelser. I begynnelsen må en flytte fokus ved egen vilje, etter hvert automatiseres hjernen i å finne de små og store tingene en kan glede seg over. Hjernen danner da nye mønstre, som mange som er deprimerte sliter med å finne. Dette har mange navn. Takknemlighetsdagbok, suksessdagbok med mer. Brukes mye i ulike former for kognitiv terapi. ''I begynnelsen må en flytte fokus ved egen vilje, etter hvert automatiseres hjernen i å finne de små og store tingene en kan glede seg over. Hjernen danner da nye mønstre, som mange som er deprimerte sliter med å finne. '' Det var dette jeg også mente. Du sa det så mye bedre enn meg 0 Siter
Gjest ann magritt Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 ''I begynnelsen må en flytte fokus ved egen vilje, etter hvert automatiseres hjernen i å finne de små og store tingene en kan glede seg over. Hjernen danner da nye mønstre, som mange som er deprimerte sliter med å finne. '' Det var dette jeg også mente. Du sa det så mye bedre enn meg ) 0 Siter
cilie Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 Idag gleda jeg meg til å dra til frisøren, og til å se et program på TV Jeg kan glede meg til å ta et skumbad, kjøpe et ukeblad og kose meg med osv... Det er ikke så mye som skal til Høres fint ut med små gleder i hverdagen:) Der har jeg nok noe å jobbe med. Blir liksom ikke fornøyd før alt er helt perfekt - noe det jo aldri blir.... 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 Jeg gleder meg alltid til å spise frokost og drikke morgenkaffe, men så kvier jeg meg som oftest til å stå opp. Så der er det et lite misforhold, ikke alltid så lett å vite om det er "kviingen" eller "gledingen" som fører fram. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 Høres fint ut med små gleder i hverdagen:) Der har jeg nok noe å jobbe med. Blir liksom ikke fornøyd før alt er helt perfekt - noe det jo aldri blir.... Sant! Og da må man jobbe med seg selv... Det handler om å fokusere riktig....Nå har jeg akkurat kommet hjem fra jobb, og tar en kort pause ved dataen før jeg skal lage middag til ungene og meg:) (de er ute akkurat nå). Jeg vet at jeg snart må hjelpe minsta med leksene, lage middag, rydde etc... Men FY som jeg gleder meg til å bli ferdig med alt som MÅ gjøres, for da skal jeg slenge meg nedi sofaen sammen med kidsa og se på "Unge mødre Danmark" Små gleder kan være gode de også 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 Jeg elsker tulipaner og i dag har jeg gledet meg selv med å kjøpe en stor bukket gule påsketulipaner :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 21. mars 2013 Skrevet 21. mars 2013 Jeg elsker tulipaner og i dag har jeg gledet meg selv med å kjøpe en stor bukket gule påsketulipaner :-) Herlig 0 Siter
Gjest Skrevet 21. mars 2013 Skrevet 21. mars 2013 Jeg gleder meg alltid til å spise frokost og drikke morgenkaffe, men så kvier jeg meg som oftest til å stå opp. Så der er det et lite misforhold, ikke alltid så lett å vite om det er "kviingen" eller "gledingen" som fører fram. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.