Gå til innhold

Kan det stemme- NHD

Anbefalte innlegg

Gjest bevaremegvel
Skrevet

Fikk for noen år siden diagnoesen eupf, men nå er jeg ikke så sikker lenger om den stemmer. Humøret mitt svinger ikke så mye som når en har eupf, men har depresjon over flere dager. Det svinger ikke i løpet av en dag. Og de symptomene de mener er tegn på eupf fikk jeg da jeg var i 20 årene etter en alvorlig hendelse jeg fikk skylda for og som resulterte i at jeg måtte flytte fra hjembygda mi. Har forsøkt å ta dette opp med de, men de virker lite interessert i å høre om det. Har dårlig selvbilde men det skyldes nok åresvis med mobbing og trusler pga bla utseende mitt. Er ikke impulsiv heller tvert om. Jeg lar heller være en å forsøke meg på noe. Det er og svært sjeldent jeg krangler med noen, foretrekker stabilitet og ro og det har jeg med de rundt meg. Men jeg blir stadig brukt som "klagemur" og vonde opplevelser får jeg ikke slippe fordi noen alltid må ta det opp i minste detalj og de forlanger at jeg skal fortelle om det. Det gjør vondt at jeg stadig skal bli påminnet dette. Er blitt engstelig og bare venter på neste hendelse jeg skal få skylda for. Er ved vinduet bare jeg hører en liten lyd. Sover også dårlig pga dette og blir sliten pga mangel på søvn. Unngår hjemplassen hvis jeg kan, har mareritt og backflash. Dette har bare forverret seg de siste årene. Så da er spørsmålet kan det være noe annet en eupf som er årsak til plagene mine? Har forsøkt diverse medisiner, men jeg reagerer så mye på bivirkninger at jeg ikke kunne bruke de. Er kommunal psykiatritjeneste godt nok tilbud for meg? Håper på svar.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan godt stemme at dette ikke er eupf/borderline.

Har du lest om de 9 kriteriene hvor en må ha minst 5 av de 9 for å få diagnosen?

Jeg tenker at alle med slike symptomer må få tilbud om en skikkelig psykoterapi. Har du fått det?

Gjest *bevaremegvel
Skrevet

Det kan godt stemme at dette ikke er eupf/borderline.

Har du lest om de 9 kriteriene hvor en må ha minst 5 av de 9 for å få diagnosen?

Jeg tenker at alle med slike symptomer må få tilbud om en skikkelig psykoterapi. Har du fått det?

Har forsøkt behandling tidligere, men da mente de jeg hadde eupf og det var samtaler, men vet ikke om det var psykoterapi.

Og jeg vil kalle behandlingen noe dårlig da behandleren jeg hadde forsøkte å provosere meg noe som h*n sa var med hensikt. Det ble jo fullstendig mislykket. Ikke ble det stilt noen spørsmål og jeg visste ikke hvordan sånt fungerte. Visste bare jeg gikk til samtaler. Nei jeg har ikke fått tilbud om skikkelig behandling som jeg vet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...