Gjest tror kanskje jeg blir syk nå Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Er det mulig at en bipolar depresjon kan oppstå fra den ene dagen til den andre? Og utløst av en ytre faktor? ( en livspåkjenning/belastning..? ) 0 Siter
berreundrar Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Uten at jeg er faglært, så kan jeg jo kanskje si hva jeg tror? Mennesker med bipolar lidelse er mye mer følsomme for ytre påkjenninger. Man kan få både depresjon og hypomani i løpet av timer... utløst av ytre faktorer. Men det er bare hva jeg tror, da... 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Uten at jeg er faglært, så kan jeg jo kanskje si hva jeg tror? Mennesker med bipolar lidelse er mye mer følsomme for ytre påkjenninger. Man kan få både depresjon og hypomani i løpet av timer... utløst av ytre faktorer. Men det er bare hva jeg tror, da... Hei!' Det er mitt inntrykk også at det svinger fort for BP Denne svingingen synes å ha en sammenheng med kreativitet, jeg vet ikke hvordan og på hvilken måte, men jeg har oppdaget fordelene ved at mennesker er såpass ulike. Jeg vil ikke være BP og jeg er det ikke, jeg er alt for kjedelig og stabil, men noe ser jeg som fordeler i noen situasjoner. Det er sånt jeg måtte på dol for å få innsikt i. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Ja, det er mulig. Bipolare depresjoner har en klarere start og slutt enn unipolare. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.