Gå til innhold

NHD- Om bipolar depresjon.. Mulig?

Gjest tror kanskje jeg blir syk nå

Anbefalte innlegg

Gjest tror kanskje jeg blir syk nå
Skrevet

Er det mulig at en bipolar depresjon kan oppstå fra den ene dagen til den andre? Og utløst av en ytre faktor? ( en livspåkjenning/belastning..? )

Fortsetter under...

berreundrar
Skrevet

Uten at jeg er faglært, så kan jeg jo kanskje si hva jeg tror?

Mennesker med bipolar lidelse er mye mer følsomme for ytre påkjenninger. Man kan få både depresjon og hypomani i løpet av timer... utløst av ytre faktorer.

Men det er bare hva jeg tror, da...

Madelenemie
Skrevet

Uten at jeg er faglært, så kan jeg jo kanskje si hva jeg tror?

Mennesker med bipolar lidelse er mye mer følsomme for ytre påkjenninger. Man kan få både depresjon og hypomani i løpet av timer... utløst av ytre faktorer.

Men det er bare hva jeg tror, da...

Hei!'

Det er mitt inntrykk også at det svinger fort for BP

Denne svingingen synes å ha en sammenheng med kreativitet, jeg vet ikke hvordan og på hvilken måte, men jeg har oppdaget fordelene ved at mennesker er såpass ulike.

Jeg vil ikke være BP og jeg er det ikke, jeg er alt for kjedelig og stabil, men noe ser jeg som fordeler i noen situasjoner.

Det er sånt jeg måtte på dol for å få innsikt i.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er mulig.

Bipolare depresjoner har en klarere start og slutt enn unipolare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...