Gjest Huskjøper Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Vi kjøpte oss hus 1 desember i 2012. Før dette hadde vi ikke gjeld i det hele tatt. Får vi noe fradrag for dette på selvangivelsen for 2012? Og i så fall gjelder det for bare desember? Eller er det den samme regelen der som med mye annet at det regnes et halvår av gangen? Noen som vet? 0 Siter
mrxx Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Hva slags fradrag er det du tenker på? Dere får fradrag på de rentene dere eventuelt har betalt i 2012. 0 Siter
Gjest Huskjøper Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Hva slags fradrag er det du tenker på? Dere får fradrag på de rentene dere eventuelt har betalt i 2012. Rakk ikke å betale mye renter i 2012, så da blir det ikke noe fratrekk der nei. Hva jeg tenkte på var noe helt annet egentlig, men hvis det hadde handlet om fratrekk for barn, så var det slik at hvis barnet bodde hos den ene foreldren i 5 mnd og 7 mnd hos den andre i 2012.Vil den foreldren som hadde barnet i 7 mnd få fratrekket og skattefordelene for hele året. Så jeg tenkte at hvis vi hadde en del gjeld ved utgangen av året, så hadde det kanskje noe å si for hvordan skatten for hele 2012 ble. Men ser av svaret ditt at det ikke er gjelden det kommer an på, men hvor mye renter man har betalt. Takk for svar. 0 Siter
mrxx Skrevet 19. mars 2013 Skrevet 19. mars 2013 Rakk ikke å betale mye renter i 2012, så da blir det ikke noe fratrekk der nei. Hva jeg tenkte på var noe helt annet egentlig, men hvis det hadde handlet om fratrekk for barn, så var det slik at hvis barnet bodde hos den ene foreldren i 5 mnd og 7 mnd hos den andre i 2012.Vil den foreldren som hadde barnet i 7 mnd få fratrekket og skattefordelene for hele året. Så jeg tenkte at hvis vi hadde en del gjeld ved utgangen av året, så hadde det kanskje noe å si for hvordan skatten for hele 2012 ble. Men ser av svaret ditt at det ikke er gjelden det kommer an på, men hvor mye renter man har betalt. Takk for svar. Helt riktig, det er kun det dere har betalt i renter som kan trekkes i fra. Det får skattemyndighetene beskjed om fra banken, så det står på den ferdige selvangivelsen, men selvsagt bør det sjekkes opp mot bankpapirene for å være sikker på at det stemmer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.