Gå til innhold

Kvinnevennlige parti

Anbefalte innlegg

Gjest mennesker
Skrevet

Som kvinne vil jeg stemme på et kvinnevennlig parti som vil jobbe for gode normer i samfunnet. For min del blir det KR.F, Arbeiderpartiet eller SV som jeg vil stemme. Det er størst sjanse for at jeg vil stemme SV Ønsker ikke å stemme Kr.f om de vil samarbeide med Høyre og Fr.p

Hvilket parti mener du er mest kvinnevenlig?

Gjest mennesker
Skrevet

Hva mener du med "kvinnevennlig"?

Et kvinnevennlig parti er et parti som ser på kvinner som mennesker og ikke som et dyr eller objekt.

Et kvinnevennlig parti vil forby det som nedverdiger kvinner.

Skrevet

Et kvinnevennlig parti er et parti som ser på kvinner som mennesker og ikke som et dyr eller objekt.

Stem Ottar :D

Gjest Kvinnerettigheter
Skrevet

Er vel ikke et eneste parti utenom FRP som vil forby stripping.

Skrevet

Jeg ville tatt KrF bort fra listen, spesielt pga. deres syn på abortloven.

Gjest Elextra
Skrevet

Det spørs jo helt hva du legger i "kvinnevennlig".

Etter mitt syn er ikke KrFs syn på bl.a. likestilling og abort særlig kvinnevennlig, så om dette er hovedkriteriet bør du gå for et annet parti.

Skrevet

Er vel ikke et eneste parti utenom FRP som vil forby stripping.

ehhh? SV mener du vel

Skrevet

Kr.F. er ikke på noen måte "kvinnevennlig" hvis det er snakk om å gi kvinner muligheter og rettigheter i samfunnet. De er jo reaksjonære, og meget opptatt (på negativt vis) av kvinners reproduktive rettigheter.

SV og Ap er nok de som er mest opptatt av likestilling.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ap, Venstre, Høyre, Sp, Frp er vel alle partier med god likestilling.

Skrevet

''Et kvinnevennlig parti er et parti som ser på kvinner som mennesker og ikke som et dyr eller objekt.''

Finnes ikke et eneste norsk politisk parti som ikke gjør det.

'' Et kvinnevennlig parti vil forby det som nedverdiger kvinner.''

Eksempler?

Skrevet

''Hvilket parti mener du er mest kvinnevenlig?''

Høyre.

Skrevet

Ap, Venstre, Høyre, Sp, Frp er vel alle partier med god likestilling.

''Ap, Venstre, Høyre, Sp, Frp er vel alle partier med god likestilling. – flisa

''

Nei, ikke Frp eller andre som ignorerer de faktiske forhold.

Gjest togli
Skrevet

KRF er vel et av de partiene jeg ville satt nederst på listen over "kvinnevennlige" partier.........

Skrevet

''

LIkte det jeg:

Likestilling

Fremskrittspartiet vil ikke akseptere diskriminering med bakgrunn i kjønn, religion eller etnisk tilhørighet. Det er rettsapparatet som bør avgjøre hvorvidt en handling er diskriminerende eller ikke.

Vi vil innføre ektefelledelt beskatning, slik at hjemmearbeidende ektefelles innsats skatte- og trygdemessig likestilles med utearbeidende ektefelles innsats.

Alle mennesker er likeverdige, derfor bør heller ikke lover, forskrifter og regler forskjellsbehandle gjennom kvotering i arbeidsmarkedet og i næringslivet ellers.

Vi ønsker å likestille foreldre når det gjelder omsorgen for barn, og ønsker å endre barneloven, med den hensikt å innføre automatisk delt omsorg.

Det er i enkelte innvandrermiljøer at likestillingen har kommet kortest. Det er derfor viktig å stimulere disse miljøene til økt likestilling. Dette er også en forutsetning for en vellykket integrering.

Fremskrittspartiet vil:

• avvikle diskrimineringsombudet og oppheve loven

• fjerne kvoteringsregelen

• ha fokus på likestilling i innvandrermiljøer

• oppheve diskrimineringen mellom foreldre ved samlivsbrudd

Skrevet

LIkte det jeg:

Likestilling

Fremskrittspartiet vil ikke akseptere diskriminering med bakgrunn i kjønn, religion eller etnisk tilhørighet. Det er rettsapparatet som bør avgjøre hvorvidt en handling er diskriminerende eller ikke.

Vi vil innføre ektefelledelt beskatning, slik at hjemmearbeidende ektefelles innsats skatte- og trygdemessig likestilles med utearbeidende ektefelles innsats.

Alle mennesker er likeverdige, derfor bør heller ikke lover, forskrifter og regler forskjellsbehandle gjennom kvotering i arbeidsmarkedet og i næringslivet ellers.

Vi ønsker å likestille foreldre når det gjelder omsorgen for barn, og ønsker å endre barneloven, med den hensikt å innføre automatisk delt omsorg.

Det er i enkelte innvandrermiljøer at likestillingen har kommet kortest. Det er derfor viktig å stimulere disse miljøene til økt likestilling. Dette er også en forutsetning for en vellykket integrering.

Fremskrittspartiet vil:

• avvikle diskrimineringsombudet og oppheve loven

• fjerne kvoteringsregelen

• ha fokus på likestilling i innvandrermiljøer

• oppheve diskrimineringen mellom foreldre ved samlivsbrudd

Ja, og du vet like godt som meg hva det betyr i praksis.

Det er litt som at loven i Frankrike forbyr både rike og hjemløse å sove under broer. Hvem tror du som loven er relevant for?

Det er i dag diskriminering av kvinner i ganske så stor grad. Kvotering brukes for å kompensere for noe av dette, og fjerner man det (som de vil) så er kvinner igjen diskriminert.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, og du vet like godt som meg hva det betyr i praksis.

Det er litt som at loven i Frankrike forbyr både rike og hjemløse å sove under broer. Hvem tror du som loven er relevant for?

Det er i dag diskriminering av kvinner i ganske så stor grad. Kvotering brukes for å kompensere for noe av dette, og fjerner man det (som de vil) så er kvinner igjen diskriminert.

Med vennlig hilsen

da vil de det ikke nok

Skrevet

da vil de det ikke nok

''da vil de det ikke nok – flisa''

Og der ser du forskjellen - menn trenger ikke ville det så mye. Menn "kvoteres" inn per automatikk.

Gjest old lady
Skrevet

''

Frp behandler kvinner som enkeltINDIVIDER, ikke som en GRUPPE. Noe du ellers PÅSTÅR du er opptatt av...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...