Gjest grønn på området Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 Jeg skal til fotterapeut for første gang, og lurer litt på noe. Får man fotbad før behandlingen starter, eller må en passe på å være nybadet på føttene før en kommer? Jeg har time på ettermiddagen, rett etter jobb, så det blir litt vanskelig å få vasket bena. Vil jo ikke servere den stakkars fotterapeuten svette, stinkende føtter etter en hel dag i tette sko... Jeg vil at fotterapeuten skal kikke litt på en inngrodd tånegl jeg er plaget med, for å se om noe kan gjøres med den. Men tar fotterapeuter hard hud og masserer føtter også, eller det kun fotpleiere som gjør det? 0 Siter
Gjest 9ok Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 Tage en antibac-serviett å rengjøre føttene dine med, før du skal dit. Ta på nye sokker etterpå. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 Er fotterapeut det samme som fotpleier? I så fall får du fotbad først - i 10-15 minutter. 0 Siter
Gjest grønn på området Skrevet 21. mars 2013 Skrevet 21. mars 2013 Er fotterapeut det samme som fotpleier? I så fall får du fotbad først - i 10-15 minutter. Takk for svar. Jeg har forstått det slik at fotpleier og fotterapeut er to forskjellige ting. En fotterapeut kan behandle lidelser som f eks. inngrodd tånegl, neglsopp etc., mens en fotpleier "kun" kan pleie foten ved å massere, fjerne hard hud, klippe negler osv. 0 Siter
Gjest grønn på området Skrevet 21. mars 2013 Skrevet 21. mars 2013 Jeg får alltid fotbad før behandling. Takk for svar. 0 Siter
Gjest grønn på området Skrevet 21. mars 2013 Skrevet 21. mars 2013 Tage en antibac-serviett å rengjøre føttene dine med, før du skal dit. Ta på nye sokker etterpå. Takk for svar. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. mars 2013 Skrevet 21. mars 2013 Takk for svar. Jeg har forstått det slik at fotpleier og fotterapeut er to forskjellige ting. En fotterapeut kan behandle lidelser som f eks. inngrodd tånegl, neglsopp etc., mens en fotpleier "kun" kan pleie foten ved å massere, fjerne hard hud, klippe negler osv. ''Jeg har forstått det slik at fotpleier og fotterapeut er to forskjellige ting. En fotterapeut kan behandle lidelser som f eks. inngrodd tånegl, neglsopp etc., mens en fotpleier "kun" kan pleie foten ved å massere, fjerne hard hud, klippe negler osv.'' Det stemmer ikke med min erfaring. Fotpleiere jeg har vært hos kan alt det du nevner. 0 Siter
Gjest grønn på dette området Skrevet 21. mars 2013 Skrevet 21. mars 2013 ''Jeg har forstått det slik at fotpleier og fotterapeut er to forskjellige ting. En fotterapeut kan behandle lidelser som f eks. inngrodd tånegl, neglsopp etc., mens en fotpleier "kun" kan pleie foten ved å massere, fjerne hard hud, klippe negler osv.'' Det stemmer ikke med min erfaring. Fotpleiere jeg har vært hos kan alt det du nevner. Ok, jeg vet ikke dette av erfaring, da jeg ikke har vært hos hverken fotpleier eller fotterapeut selv tidligere. Men jeg søkte litt på nettet, og da var det slik jeg oppfattet det. Jeg forsto det slik at en fotterapeut er mer utdannet enn en fotpleier. Men jeg vet jo ikke om dette stemmer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.