Gå til innhold

Til fotterapeut for første gang

Anbefalte innlegg

Gjest grønn på området
Skrevet

Jeg skal til fotterapeut for første gang, og lurer litt på noe. Får man fotbad før behandlingen starter, eller må en passe på å være nybadet på føttene før en kommer? Jeg har time på ettermiddagen, rett etter jobb, så det blir litt vanskelig å få vasket bena. Vil jo ikke servere den stakkars fotterapeuten svette, stinkende føtter etter en hel dag i tette sko...

Jeg vil at fotterapeuten skal kikke litt på en inngrodd tånegl jeg er plaget med, for å se om noe kan gjøres med den. Men tar fotterapeuter hard hud og masserer føtter også, eller det kun fotpleiere som gjør det?

Skrevet

Tage en antibac-serviett å rengjøre føttene dine med, før du skal dit.

Ta på nye sokker etterpå.

Gjest Elextra
Skrevet

Er fotterapeut det samme som fotpleier?

I så fall får du fotbad først - i 10-15 minutter.

Gjest grønn på området
Skrevet

Er fotterapeut det samme som fotpleier?

I så fall får du fotbad først - i 10-15 minutter.

Takk for svar. Jeg har forstått det slik at fotpleier og fotterapeut er to forskjellige ting. En fotterapeut kan behandle lidelser som f eks. inngrodd tånegl, neglsopp etc., mens en fotpleier "kun" kan pleie foten ved å massere, fjerne hard hud, klippe negler osv.

Gjest grønn på området
Skrevet

Jeg får alltid fotbad før behandling.

Takk for svar.

Gjest grønn på området
Skrevet

Tage en antibac-serviett å rengjøre føttene dine med, før du skal dit.

Ta på nye sokker etterpå.

Takk for svar.

Gjest Elextra
Skrevet

Takk for svar. Jeg har forstått det slik at fotpleier og fotterapeut er to forskjellige ting. En fotterapeut kan behandle lidelser som f eks. inngrodd tånegl, neglsopp etc., mens en fotpleier "kun" kan pleie foten ved å massere, fjerne hard hud, klippe negler osv.

''Jeg har forstått det slik at fotpleier og fotterapeut er to forskjellige ting. En fotterapeut kan behandle lidelser som f eks. inngrodd tånegl, neglsopp etc., mens en fotpleier "kun" kan pleie foten ved å massere, fjerne hard hud, klippe negler osv.''

Det stemmer ikke med min erfaring. Fotpleiere jeg har vært hos kan alt det du nevner.

Gjest grønn på dette området
Skrevet

''Jeg har forstått det slik at fotpleier og fotterapeut er to forskjellige ting. En fotterapeut kan behandle lidelser som f eks. inngrodd tånegl, neglsopp etc., mens en fotpleier "kun" kan pleie foten ved å massere, fjerne hard hud, klippe negler osv.''

Det stemmer ikke med min erfaring. Fotpleiere jeg har vært hos kan alt det du nevner.

Ok, jeg vet ikke dette av erfaring, da jeg ikke har vært hos hverken fotpleier eller fotterapeut selv tidligere. Men jeg søkte litt på nettet, og da var det slik jeg oppfattet det. Jeg forsto det slik at en fotterapeut er mer utdannet enn en fotpleier. Men jeg vet jo ikke om dette stemmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...