hard&easy Skrevet 20. mars 2013 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har brukt Seroquel 300 mg, først vanlig så depot, mot bipolar lidelse med god effekt et år. Etter 10 måneder begynte jeg å oppleve "anfall" med rask puls ca 0,5- 2 timer etter inntak av medisinen. Med den raske pulsen (målt 150-190 hvilende) fulgte svimmelhet. Etter mange slike (over 10) anfall gikk jeg ned til 200mg Seroquel og anfallene gikk bort umiddelbart. Nå, en måned etter nedtrapping, opplever jeg igjen rask puls med kraftig svimmelhet. Hva gjør jeg nå? Jeg har prøvd ut medisiner i åresvis, men Seroquel er den eneste medisinen som har virket, og gjort slik at jeg ikke lengre trenger innleggelser. Er det mulig å bruke en annen medisin for å ta bort denne plagsomme bivirkningen av Seroquel? Hjerterytme medisin? 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 21. mars 2013 Skrevet 21. mars 2013 Hørtes skikkelig ubehagelig ut! Jeg ville kanskje tenkt betablokker (en type blodtrykksmedisin som senker hjerterytmen). Ville luftet det for den legen som behandler deg med Seroquel. Evt. få gjort litt utredning som EKG og blodprøver. Er jo kjempesurt at bivirkninger skal ødelegge det som etter mye prøving viser seg å funke. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2013 Skrevet 21. mars 2013 Jeg synes du skal ta dette opp med fastlegen din. Jeg synes andre årsaker skal utelukkes før en setter inn nye medisiner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.