Gå til innhold

Stockholm: Ungdommer truet med å skyte politiet

Anbefalte innlegg

Gjest lauring
Skrevet

I Rinkeby utenfor Stockholm arresterte politiet noen innbruddstyver tirsdag kveld. Når de senere på kvelden kom tilbake på grunn av bråk i en leilighet ble stemningen svært truende mot politiet. Ungdommer bygde barrikader, tente på biler og truet med å skyte politiet. 15 politipatruljer kom til stedet for å roe ned situasjonen.

Slike hendelser omtales ikke i norsk media, og dysses ned i svensk presse.

SVT var meget ordknapp:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/orolig-natt-i-rinkeby

Skrevet

Nuvel, I Norge skjer jo det samme (dog mot folk i regjeringen), og utført av en ordførerkandidat på høyresiden:

''Det var etter et møte i organisasjonen Stopp islamiseringen av Norge (SIAN), at Håvar Krane snakket om å skyte statsråder. I et opptak som TV 2 har fått tilgang til, snakker politikeren om hvordan han ville ta livet av en navngitt minister.

«Det hadde faktisk vært en glede å knele ham, bøyd hodet fremover, lagt Glocken i nakkegropen og trukket av», sier han på lydopptaket.

Han snakker også om å drepe hele regjeringen.

«Jeg ser for meg julebordet til regjeringen. Perfekt øyeblikk til å sperre alle utgangene med molotovcocktail, foruten den døren jeg skal gå inn.»

''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10089410

Av en eller annen grunn "glemmer" du alltid å nevne dette...

Nord og ned
Skrevet

''SVT var meget ordknapp''

Selvsagt, skal man vite hva som skjer hos Söta bror er man henvist til avpixlat eller flashback som begge er tvunget til å ha sine servere utenlands.

Nord og ned
Skrevet

Nuvel, I Norge skjer jo det samme (dog mot folk i regjeringen), og utført av en ordførerkandidat på høyresiden:

''Det var etter et møte i organisasjonen Stopp islamiseringen av Norge (SIAN), at Håvar Krane snakket om å skyte statsråder. I et opptak som TV 2 har fått tilgang til, snakker politikeren om hvordan han ville ta livet av en navngitt minister.

«Det hadde faktisk vært en glede å knele ham, bøyd hodet fremover, lagt Glocken i nakkegropen og trukket av», sier han på lydopptaket.

«Jeg ser for meg julebordet til regjeringen. Perfekt øyeblikk til å sperre alle utgangene med molotovcocktail, foruten den døren jeg skal gå inn.»

''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10089410

''Av en eller annen grunn "glemmer" du alltid å nevne dette...''

Hvis det er noen som "glemmer" å fortelle noe, så er det igjen deg. Saken ble henlagt: http://www.tv2.no/nyheter/politisk/drapstrusler-mot-regjeringen-henlagt-3810448.html

Nok et bomskudd fra deg mao.

Gjest lauring
Skrevet

''

''Nuvel, I Norge skjer jo det samme''

Nåja, de fleste ser at det er en vesentlig forskjell på en henlagt fillesak basert på fyllepreik, og alvorlige voldshandlinger samt trusler mot politiet.

Skrevet

''Nuvel, I Norge skjer jo det samme''

Nåja, de fleste ser at det er en vesentlig forskjell på en henlagt fillesak basert på fyllepreik, og alvorlige voldshandlinger samt trusler mot politiet.

''Nåja, de fleste ser at det er en vesentlig forskjell på en henlagt fillesak basert på fyllepreik, og alvorlige voldshandlinger samt trusler mot politiet. – lauring''

Bortforklaringer fra deg.

Skrevet

''

En treningskamerat av meg kommer fra en slik drabantby utenfor Gøteborg.. der sykebilene ikke kjører inn uten politieskorte.

Ingen har utdannelse, penger eller fremtid.

Han var relativt ung da han skjønte at han måtte vekk eller havne 'på greia selv', helkdigvis for han bodde faren her i norge så han dro hit. Broren ble igjen og gikk ikke så bra.

Poenget er, det er drabantbyer politiet omtrent ikke drar inn i. I Sverrige. Vi er ikke der helt enda, men følg med om noen år. Stalltips fra meg.. ut mot holmlia.. kanskje i drammen (bragernes er det det det heter ?). Det kjem.

Og det er en vesentlig større problem enn at en tulling vrøvler noe svada, det må man regne med av og til.

Skrevet

En treningskamerat av meg kommer fra en slik drabantby utenfor Gøteborg.. der sykebilene ikke kjører inn uten politieskorte.

Ingen har utdannelse, penger eller fremtid.

Han var relativt ung da han skjønte at han måtte vekk eller havne 'på greia selv', helkdigvis for han bodde faren her i norge så han dro hit. Broren ble igjen og gikk ikke så bra.

Poenget er, det er drabantbyer politiet omtrent ikke drar inn i. I Sverrige. Vi er ikke der helt enda, men følg med om noen år. Stalltips fra meg.. ut mot holmlia.. kanskje i drammen (bragernes er det det det heter ?). Det kjem.

Og det er en vesentlig større problem enn at en tulling vrøvler noe svada, det må man regne med av og til.

Ja, og derfor er det så viktig at vi ikke gjør samme feil i Norge som man har gjort i Danmark og Sverige, ved å lage en "oss og dem" slik at man får en slike "ghettotilstander" som i et par steder der.

Heldigvis går det bedre:

http://www.osloby.no/nyheter/Oslo-pa-europatoppen-i-integrering-7113468.html

Med vennlig hilsen

Nord og ned
Skrevet

Ja, og derfor er det så viktig at vi ikke gjør samme feil i Norge som man har gjort i Danmark og Sverige, ved å lage en "oss og dem" slik at man får en slike "ghettotilstander" som i et par steder der.

Heldigvis går det bedre:

http://www.osloby.no/nyheter/Oslo-pa-europatoppen-i-integrering-7113468.html

Med vennlig hilsen

''Ja, og derfor er det så viktig at vi ikke gjør samme feil i Norge som man har gjort i Danmark og Sverige,''

Som de har gjort i Sverige og Danmark??

Disse landene har diamentralt motsatt innvandringspolitikk og debattklima, men har endt opp med nøyaktig samme problemer grunnet uintegrerbare muslimer.

Eneste som foreløpig holder opptøyer og galskap litt i sjakk her på bjerget er et enormt forbruk av oljepenger på trygd og soasialhjelp.

Skrevet

''Ja, og derfor er det så viktig at vi ikke gjør samme feil i Norge som man har gjort i Danmark og Sverige,''

Som de har gjort i Sverige og Danmark??

Disse landene har diamentralt motsatt innvandringspolitikk og debattklima, men har endt opp med nøyaktig samme problemer grunnet uintegrerbare muslimer.

Eneste som foreløpig holder opptøyer og galskap litt i sjakk her på bjerget er et enormt forbruk av oljepenger på trygd og soasialhjelp.

Hm, det har jeg faktisk ikke tenkt på før, men haha, kanskje du har rett :)

Tesen din kan kun være gyldig dog, hvis danske og svenske arbeidsledige får vesentlig mindre å rutte med i forhold til levekostnader enn de gjør i Norge. Og det aner jeg ingenting om.

Men hvis så er tilfelle kan vi jo se på stønader som beskyttelsespenger ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...