Gå til innhold

Logge inn på Altinn

Gjest Jeg får ikke til å logge inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å sjekke selvangivelsen, men når jeg prøver å logge inn, går det ikke. Etter at jeg har tastet personnr, får jeg beskjed om å taste engangskode (det er kode fra nettbankbrikken, er det ikke??), men etterpå får jeg beskjed om at feil data er tastet inn og at jeg må prøve på nytt. Det går ikke når jeg prøver på nytt heller...

Hva gjør jeg feil?

Gjest Pæng te go'
Skrevet

Nettbankens kodebrikke? Nei, det har jeg aldri hørt om at man kan bruke.

Jeg bruker engangspassord tilsendt på sms, men det er jo ulike måter å logge inn på. Det kommer an på hva du har valgt å sette opp Altinn med. Det er også koder å bruke på selvangivelsen.

megler Smekk
Skrevet

Jeg bruker engangspassord tilsendt på sms, men det er jo ulike måter å logge inn på. Det kommer an på hva du har valgt å sette opp Altinn med. Det er også koder å bruke på selvangivelsen.

''Nettbankens kodebrikke? Nei, det har jeg aldri hørt om at man kan bruke.''

Du kan logge inn med BankID.

Skrevet

Du kan logge inn med BankID.

Takk for svar!

Bruker du BankID? Vet du om BankID må bestilles fra Skatteetaten?

(Jeg mener at jeg leste et sted at kodebrikken for bruk i nettbanken kunne brukes).

Gjest Hulderen
Skrevet

Har du registrert deg som e-bruker?

Det er bare de som får se selvangivelsen nå. Vi andre må vente til 2. april.

Skrevet

Ok.Takk! Nei det har jeg ikke gjort. Da var det kanskje derfor jeg ikke fikk logget inn.

megler Smekk
Skrevet

Takk for svar!

Bruker du BankID? Vet du om BankID må bestilles fra Skatteetaten?

(Jeg mener at jeg leste et sted at kodebrikken for bruk i nettbanken kunne brukes).

''Bruker du BankID?''

Ja.

''Vet du om BankID må bestilles fra Skatteetaten?''

Den bestiller du fra banken din.

Skrevet

''Bruker du BankID?''

Ja.

''Vet du om BankID må bestilles fra Skatteetaten?''

Den bestiller du fra banken din.

Tusen takk for hjelpen!

*smask*

Bella Dotte
Skrevet

Joda, det står ihvertfall "Bank-ID Med kodebrikke fra banken din" på Altinn-siden - men da må du nok ha Java aktivert, jeg har ikke det.

''Jeg bruker engangspassord tilsendt på sms, men det er jo ulike måter å logge inn på. Det kommer an på hva du har valgt å sette opp Altinn med. Det er også koder å bruke på selvangivelsen.''

Jeg har koder som jeg fikk tilsendt pr papirbrev. Jeg kom til slutt inn ved å velge "MinID med kode fra sms eller pinkodebrev". Og de skulle ha et passord som jeg hadde fått tidligere (på mystisk vis, husker ikke, kanskje via sms).

Gjest Kayia
Skrevet

Ok.Takk! Nei det har jeg ikke gjort. Da var det kanskje derfor jeg ikke fikk logget inn.

Du skal uansett kunne logge inn- det skal du kunne til enhver tid. Hvor stopper prosessen hos deg da?

Gjest Kayia
Skrevet

Sorry, mitt innlegg skulle til ts:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...