Gå til innhold

Er det riktig og holde faren utenfor dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia
Skrevet

19 år gammel, strengt tatt har ikke du noe med det heller. En tillitserklæring at han kom til deg, ikke svikt med å slarve til idioten av en far..

Ser plutselig hvem trådstarter er og du har helt rett, han er nok i beste fall en idiot. Og - faren bør definitivt holdes utenfor! :)

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• Mary Poppins

5

• EnolaGay

5

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ser plutselig hvem trådstarter er og du har helt rett, han er nok i beste fall en idiot. Og - faren bør definitivt holdes utenfor! :)

hehe ;oP

Gjest Kayia
Skrevet

''Om jeg var deg ville jeg dessuten hjulpet 19-åringen med å skrive cv og jobbsøknader :)''

Det klarer han nok, men må gjøre ferdig skolen først. Han hadde en jobb ved siden av skolen, men det ble så mye skolearbeid at vi mente han skulle konsentrere seg om det. Han går siste året på videregående, da han er ett år forsinket siden vi bodde utenlands et år. Han gikk på internasjonal skole der, men ikke noe han kunne bruke for å hoppe over ett år hjemme.

Skjønner:) Men be han om å begynne jakten etter sommerjobb allerede nå - og der kan kanskje far hjelpe? Han burde ha et nettverk?

Gjest Kayia
Skrevet

hehe ;oP

Skummelt å hive seg innpå 100 siste ;-)

Skrevet

Han er 19 år, og det er helt opp til han å fortelle. Han valgte å si det til deg, men vil ikke at faren skal vite noe. Det er helt og holdent hans valg.

Jeg er også enig med de andre som sier at han skal betale deg tilbake.

Skrevet

''En tillitserklæring at han kom til deg, ikke svikt med å slarve til idioten av en far..'' Hvordan vet du at gutten har en idiot av en far?

Til sammenligning: Jr ville også kommet til meg om noe sånt, til tross for at far & jeg fremdeles bor og lever sammen, far hverken er en idiot eller at far og sønn har et dårlig forhold...

Blir menn automatisk idioter når de ikke bor med mor lenger?

''Hvordan vet du at gutten har en idiot av en far?''

Har du ikke fulgt med i trådene hennes i det siste...?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Er det å havne i fyllearresten noe som vil gi prikk på rullebladet? Det er jo ihvertfall tragisk, hvis det gjør det.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg synes ikke du skal si noe til faren.

Din sønn viste deg tillit og fortalte om dette, og sa også klart i fra at han ikke ville far skulle vite dette.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg synes ikke du skal si noe til faren.

Din sønn viste deg tillit og fortalte om dette, og sa også klart i fra at han ikke ville far skulle vite dette.

Jeg svarer ikke alle nå, bare litt her og der. Jeg skal IKKE si noe til faren, selv om jeg synes han kunne ha betalt bota :-)

Skrevet

Han er over 18 og har betrodd seg til deg, da hadde jeg ikke informert faren nei. Det ville være et stort tillitsbrudd.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er det å havne i fyllearresten noe som vil gi prikk på rullebladet? Det er jo ihvertfall tragisk, hvis det gjør det.

Jeg har en nær person som er politi. Fra han vet jeg at du svært sjelden havner i arresten kun pga fyll. Politiet prøver alltid på å løse saken på enkleste måte. Be deg gå hjem, bestille taxi til deg osv. Du får mange sjanser før du blir pågrepet.

Noen har dessverre ikke evne til å gi seg mens leken er god. De blir storkjeftede, "karåt", og i verste fall fysisk aggressive og holder på til de oppnår pågripelse. Da havner det på rullebladet. Det gjør det alltid om en pådrar seg en bot. En får ikke bot om en kun blir tatt vare på pga fyll.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har en nær person som er politi. Fra han vet jeg at du svært sjelden havner i arresten kun pga fyll. Politiet prøver alltid på å løse saken på enkleste måte. Be deg gå hjem, bestille taxi til deg osv. Du får mange sjanser før du blir pågrepet.

Noen har dessverre ikke evne til å gi seg mens leken er god. De blir storkjeftede, "karåt", og i verste fall fysisk aggressive og holder på til de oppnår pågripelse. Da havner det på rullebladet. Det gjør det alltid om en pådrar seg en bot. En får ikke bot om en kun blir tatt vare på pga fyll.

Nå kjenner ikke du min sønn og han har garantert ikke vært storkjeftet. Han er svært beskjeden med få ord. Jeg kan nok heller tenke meg han ble vettskremt.

Jeg spurte han hva han lærte av denne episoden og det var at han trodde det ville lønne seg og samarbeide, noe det ikke gjorde.Men jeg spurte han ikke hva kameraten har sagt da.

Det er nok dette store flagget som har gjort utslaget her. De veivet rundt med det og det har vært en fare for andre selvsagt. De kunne jo skade andre med flagget. Det er nok heller det, tror jeg.

Skrevet

Jeg svarer ikke alle nå, bare litt her og der. Jeg skal IKKE si noe til faren, selv om jeg synes han kunne ha betalt bota :-)

Sånn på ramme alvor; tror du faren hadde betalt uten å kreve deg for halvparten???

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Sånn på ramme alvor; tror du faren hadde betalt uten å kreve deg for halvparten???

Mulig.

Skrevet

Nå kjenner ikke du min sønn og han har garantert ikke vært storkjeftet. Han er svært beskjeden med få ord. Jeg kan nok heller tenke meg han ble vettskremt.

Jeg spurte han hva han lærte av denne episoden og det var at han trodde det ville lønne seg og samarbeide, noe det ikke gjorde.Men jeg spurte han ikke hva kameraten har sagt da.

Det er nok dette store flagget som har gjort utslaget her. De veivet rundt med det og det har vært en fare for andre selvsagt. De kunne jo skade andre med flagget. Det er nok heller det, tror jeg.

Det holder i den sammenheng at den enkelte betjent anser at de har bedrevet "ordensforstyrrelse". Som da godt kan ha vært å skråle og vifte med et flagg, ja.

Skrevet

Det kan jo hende at sjenerte også tøffer seg. Jeg synes du kan snakke med han om hvorfor han fikk bot, og hva som ble sagt. Eventuelt vet jeg ikke om politet er strengere med unge folk for å lære de en gang for alle.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det holder i den sammenheng at den enkelte betjent anser at de har bedrevet "ordensforstyrrelse". Som da godt kan ha vært å skråle og vifte med et flagg, ja.

Ja, det hadde stått noe om de hadde vært en fare for andre, så det er garantert pga. flagget. Utagerende er han ihvertfall ikke, verken muntlig eller fysisk.

Han sa til meg at han hadde trodde det ville lønne seg og samarbeide og derfor har han gjort det.

Skrevet

Men de blir ikke satt i arresten før de har nektet å etterkomme politiets anmodning om å legge fra seg flagget og gå vekk...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det kan jo hende at sjenerte også tøffer seg. Jeg synes du kan snakke med han om hvorfor han fikk bot, og hva som ble sagt. Eventuelt vet jeg ikke om politet er strengere med unge folk for å lære de en gang for alle.

Vi har gjort det. Han sier det er pga. flagget og at politiet tok seg god tid og sto og snakket med hverandre og lo og koset seg mens de sto ute i kula og frøs og at der sto han helt rolig og følte han ble edru i den tiden mens han sto der..

Jeg spurte han hva som var verst med og sitte i fyllearresten og det var at han var så tørst. Han hadde ikke en gang turt å spørre om å få noe å drikke.

Mulig at denne historien er en helt annen enn den han sier, men det overrasker meg veldig i så fall.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Men de blir ikke satt i arresten før de har nektet å etterkomme politiets anmodning om å legge fra seg flagget og gå vekk...

Det var kameraten som holdt flagget da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...