Gå til innhold

Er det riktig og holde faren utenfor dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia
Skrevet

''Hvordan vet du at gutten har en idiot av en far?''

Har du ikke fulgt med i trådene hennes i det siste...?

Jeg gikk via 100 nyeste, og ante ikke hvem trådstarter var, og trakk kommentaren _umiddelbart_ etter oppdagelsen :)

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• Mary Poppins

5

• EnolaGay

5

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi har gjort det. Han sier det er pga. flagget og at politiet tok seg god tid og sto og snakket med hverandre og lo og koset seg mens de sto ute i kula og frøs og at der sto han helt rolig og følte han ble edru i den tiden mens han sto der..

Jeg spurte han hva som var verst med og sitte i fyllearresten og det var at han var så tørst. Han hadde ikke en gang turt å spørre om å få noe å drikke.

Mulig at denne historien er en helt annen enn den han sier, men det overrasker meg veldig i så fall.

Egentlig synes jeg ikke det spiller så veldig stor rolle, akkurat hva som hendte.

Gutten er 19 år og myndig, så sånn sett kunne han holde det for seg selv også.

Han har så stor tiltro til deg, at han fortalte deg dette. Iallefall fortalte han deg en del av historien, den han mente du trengte å vite om.

Han trengte hjelp for å komme seg ut av dette, og du hjalp han økonomisk med det.

Da synes jeg ikke at det trengs å spekuleres mer i om det skjedde mer enn han ville fortelle deg. Du skal være glad han stoler såpass på deg at han ville fortelle dette for å komme ut av dette, før det økonomiske hadde tatt helt overhånd.

Vær stolt over at han kom til deg når han havnet i vansker, og ikke spekuler mer i hva om skjedde. Det spiller uansett ikke noen rolle nå.

Skrevet

Jeg ser flere her hinter til at du ikke skal være naiv og tro blindt på det sønnen din sier.

Men altså han er 19 år og trenger strengt tatt ikke fortelle deg nøyaktig hva som har skjedd uansett. Og med mindre du har tatt han i mange løgn tidligere synes jeg du skal gi han "the benefit of the doubt"

''Jeg ser flere her hinter til at du ikke skal være naiv og tro blindt på det sønnen din sier.

Men altså han er 19 år og trenger strengt tatt ikke fortelle deg nøyaktig hva som har skjedd uansett. Og med mindre du har tatt han i mange løgn tidligere synes jeg du skal gi han "the benefit of the doubt''

Han er 19 ja men han trenger hjelp av sin mor til å betale boten. Da tenker jeg at det kan være god lærdom i å fortelle sannheten også. Men kan hende det har vært en kraftig lærdom uansett. Og det kan hende de får en slik bot for å stjele et flagg også. Bøter er jo generelt dyre.

Mary Poppins
Skrevet

''Jeg ser flere her hinter til at du ikke skal være naiv og tro blindt på det sønnen din sier.

Men altså han er 19 år og trenger strengt tatt ikke fortelle deg nøyaktig hva som har skjedd uansett. Og med mindre du har tatt han i mange løgn tidligere synes jeg du skal gi han "the benefit of the doubt''

Han er 19 ja men han trenger hjelp av sin mor til å betale boten. Da tenker jeg at det kan være god lærdom i å fortelle sannheten også. Men kan hende det har vært en kraftig lærdom uansett. Og det kan hende de får en slik bot for å stjele et flagg også. Bøter er jo generelt dyre.

''Da tenker jeg at det kan være god lærdom i å fortelle sannheten også.''

Og det kan det veldig godt hende at han allerede har gjort.

Skrevet

Men de blir ikke satt i arresten før de har nektet å etterkomme politiets anmodning om å legge fra seg flagget og gå vekk...

Nah. Like mange duster i politietaten som alle andre steder. Noen gjør det bare fordi de kan.

Skrevet

Nah. Like mange duster i politietaten som alle andre steder. Noen gjør det bare fordi de kan.

Hehe, den tida er vel over nå, etter alle skjemaer og begrunnelser de må gi når de kommer inn med noen.

Det er ikke lenger like lett å være bedriten purk, ikke minst fordi de stort sett alltid blir filmet av en eller annen med mobilkamera.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har en nær person som er politi. Fra han vet jeg at du svært sjelden havner i arresten kun pga fyll. Politiet prøver alltid på å løse saken på enkleste måte. Be deg gå hjem, bestille taxi til deg osv. Du får mange sjanser før du blir pågrepet.

Noen har dessverre ikke evne til å gi seg mens leken er god. De blir storkjeftede, "karåt", og i verste fall fysisk aggressive og holder på til de oppnår pågripelse. Da havner det på rullebladet. Det gjør det alltid om en pådrar seg en bot. En får ikke bot om en kun blir tatt vare på pga fyll.

Da har jeg ring politiet og sjekket og han får ikke prikk på rullebladet. Forenklet forelegg gir ikke prikk på rullebladet, så der tok du feil heldigvis:)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da har jeg ring politiet og sjekket og han får ikke prikk på rullebladet. Forenklet forelegg gir ikke prikk på rullebladet, så der tok du feil heldigvis:)

Ok det var bra.

Jeg driver litt med skyting, og jeg vet positivt at slike tilfeller gjør at en ikke får erverve skytevåpen.

Det står i deres papirer selv om det tydeligvis ikke gir noen "prikk".

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ok det var bra.

Jeg driver litt med skyting, og jeg vet positivt at slike tilfeller gjør at en ikke får erverve skytevåpen.

Det står i deres papirer selv om det tydeligvis ikke gir noen "prikk".

He he, ja men det er ikke så farlig. Tror neppe at han har tenkt å drive med den sporten :)

Skrevet

He he, ja men det er ikke så farlig. Tror neppe at han har tenkt å drive med den sporten :)

Mitt inntrykk er at de fleste ungdommer er mest bekymret for hvorvidt en slik episode kan få betydning for muligheten til å reise til USA.

Skrevet

Jeg kan selvsagt ikke vite med 100% sikkerhet, men slik jeg kjenner han, kan jeg se for meg at han ble redd og at han gjorde det han ble bedt om og samarbeidet slik han selv sier, trodde lønte seg. Det lønner seg ikke å samarbeide, sier han nå. Jeg skulle ha svart for meg. Han sier også at det var kameraten som løsnet på flagget og som bærte det med seg.

Men likevel, når han er tilskuer, så er han med på det like mye og det var helt riktig ikke å legge skylda bare på kameraten.

Men jeg vet ikke hvordan han blir som full. Han drikker jo nesten aldri. De kan sitte på rommet og spille poker med brikker og drikke noen ølbokser. Det er det jeg har sett. De er nesten aldri ute på noe.

Størrelsen på boten virker noe i overkant av hva de oppgir som vanlig her: http://www.indre.no/lokale_nyheter/article6532557.ece

Jeg ville ha snakket med ham for å forsikre meg om at du har fått vite det du bør vite om denne saken, likeledes om det er noe han selv er bekymret for. Forøvrig er jeg enig med alle de som mener at du ikke skal gå bak hans rygg og informere faren. En helt annen ting er at jeg muligens ville ha oppfordret ham til å fortelle faren om det selv, sånn at episoden ikke "dukker opp" på en lite gunstig tidspunkt senere.

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg ser flere her hinter til at du ikke skal være naiv og tro blindt på det sønnen din sier.

Men altså han er 19 år og trenger strengt tatt ikke fortelle deg nøyaktig hva som har skjedd uansett. Og med mindre du har tatt han i mange løgn tidligere synes jeg du skal gi han "the benefit of the doubt"

Enig!

Det er ingen grunn til å ydmyke sønnen ved å så tvil om ærligheten hans.

Gjest Hulderen
Skrevet

Ja, det hadde stått noe om de hadde vært en fare for andre, så det er garantert pga. flagget. Utagerende er han ihvertfall ikke, verken muntlig eller fysisk.

Han sa til meg at han hadde trodde det ville lønne seg og samarbeide og derfor har han gjort det.

Er det ikke mange som vet hvem du er på dol?

Jeg syns ikke du skal si mer om hva sønnen din har gjort nå. Det er merkelig hvor mange som vil dikutere det med deg, samtidig som de er raskt ute med å advare Madelenemie hver gang hun legger ut for mye info.

Tenk på din sønns personvern.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Mitt inntrykk er at de fleste ungdommer er mest bekymret for hvorvidt en slik episode kan få betydning for muligheten til å reise til USA.

Ok, der har han allerede vært og ingen av oss ble sjekket da.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Størrelsen på boten virker noe i overkant av hva de oppgir som vanlig her: http://www.indre.no/lokale_nyheter/article6532557.ece

Jeg ville ha snakket med ham for å forsikre meg om at du har fått vite det du bør vite om denne saken, likeledes om det er noe han selv er bekymret for. Forøvrig er jeg enig med alle de som mener at du ikke skal gå bak hans rygg og informere faren. En helt annen ting er at jeg muligens ville ha oppfordret ham til å fortelle faren om det selv, sånn at episoden ikke "dukker opp" på en lite gunstig tidspunkt senere.

''Størrelsen på boten virker noe i overkant av hva de oppgir som vanlig her: http://www.indre.no/lokale_nyheter/article6532557.ece''

Men her har det ikke vært spytting urinering og skjellsord. Det har vært veiving med et stort flagg og dermed har de vært en fare for andre som kunne f.eks ha fått flagget i hodet og blitt stygt skadet.

Derfor er nok boten så stor, tenker jeg.

Gjest brutusus
Skrevet

''En tillitserklæring at han kom til deg, ikke svikt med å slarve til idioten av en far..'' Hvordan vet du at gutten har en idiot av en far?

Til sammenligning: Jr ville også kommet til meg om noe sånt, til tross for at far & jeg fremdeles bor og lever sammen, far hverken er en idiot eller at far og sønn har et dårlig forhold...

Blir menn automatisk idioter når de ikke bor med mor lenger?

De blir automatisk idioter når frua (eks) har fortalt at de er det ;)

Skrevet

OK - se det svaret jeg skrev nedenfor. Tror det er en god nyhet.

Hvis det hadde vært min sønn, hadde jeg ikke utbrodert saken mer på nett.

''Hvis det hadde vært min sønn, hadde jeg ikke utbrodert saken mer på nett.''

Tenkte samme selv...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg googlet litt og fant en lignende sak. Jeg tror nok sønnen min snakker sant altså. Man skal ikke være for naiv selvsagt, men jeg tror fortsatt han snakker sant :-)

http://www.battlefield.no/forum/index.php?/topic/94585-fyllearrest-og-dumskap/

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

De blir automatisk idioter når frua (eks) har fortalt at de er det ;)

Jeg har ikke brukt ordet idiot her inne overhodet. Det er andres konklusjon. Faren har positive og negative sider som alle andre. Jeg skilte meg pga av det negative (som jeg etterhvert synes tok overhånd), men så kan man også si at jeg ble værende i ekteskapet såpass lenge pga de positive.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Hvis det hadde vært min sønn, hadde jeg ikke utbrodert saken mer på nett.''

Tenkte samme selv...

Det er ingen som kjenner denne historien utenom meg og storesøstra hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...