Gå til innhold

Noen som har erfaringer med å male over fliser?

Anbefalte innlegg

Den leiligheten vi antagelig får - har hvite pene fliser på badet - men så har de en blå bord rundt hele med fisker (!) på. Dattern på 16, bare gestikulerer med fingern mot åpen munn, for å vise hva hun syns om det, og sier vi må pusse opp badet - "ser jo ut som et gamlehjem, og det neste blir vel delfin-dolokk, som farmor har" - hehe

Kan jeg maskere fra fugen over og under denne flisborden (den er avrundet og står ut i forhold til de andre flisene) - og så male over med noe flismaling? Tenkte å ta en beig farge eller ser dere for dere noe annet?

Regner med dette må gjøres før vi flytter inn - for det skal vel herde og tørke...

Trenger tips! :)

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

13

• morsan

5

• Mrs. Wallace

2

• Mary Poppins

2

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

Herlighet har dere ikke fått vite om dere får leiligheten enda?!? Hvor lang tid tar sånn forkjøpsrett tull da?

Uansett, les linken under her ang å male fliser så får du en del tips. Men vær klar over at malte fliser mister en del blankhet og blir derfor ofte en del mattere enn fliser som ikke er malt.

http://www.dinside.no/861455/slik-fikser-du-stygge-eller-kjedelige-fliser#/

Herlighet har dere ikke fått vite om dere får leiligheten enda?!? Hvor lang tid tar sånn forkjøpsrett tull da?

Uansett, les linken under her ang å male fliser så får du en del tips. Men vær klar over at malte fliser mister en del blankhet og blir derfor ofte en del mattere enn fliser som ikke er malt.

http://www.dinside.no/861455/slik-fikser-du-stygge-eller-kjedelige-fliser#/

Vi har fått aksept på høyeste bud - i går :) så kommer påsken og ødelegger, så den blir ikke lagt ut til forkjøpsrett før den 3.april -så den 10. VET vi. Dauer snart.

Takk for tips!

Annonse

Gjest Kayia

Jeg malte over burgunder-ish kjøkkenfliser med hvit Bengalack, og det gikk fint til å begynne med. Etter en stund ble imidlertid lakken slitt av noen steder, men det er mulig årskane var at undertegnede var litt slapp med både salmiakk-vasken og grunningen - husker ikke... Det var også ganske tålmodighetskrevende å teipe over fuger, og noen steder fikk fugene lakk på seg. I det heletatt krevende og ikke super-holdbart, er min erfaring (og det irriterer meg - for jeg skulle også gjerne lakket over forrige eiers bord på badet....)

Jeg malte over burgunder-ish kjøkkenfliser med hvit Bengalack, og det gikk fint til å begynne med. Etter en stund ble imidlertid lakken slitt av noen steder, men det er mulig årskane var at undertegnede var litt slapp med både salmiakk-vasken og grunningen - husker ikke... Det var også ganske tålmodighetskrevende å teipe over fuger, og noen steder fikk fugene lakk på seg. I det heletatt krevende og ikke super-holdbart, er min erfaring (og det irriterer meg - for jeg skulle også gjerne lakket over forrige eiers bord på badet....)

Nå har jeg snakket med en venninne som driver med foliering - men det ble heller ikke så pent, sa hun. Æsj da.

Gjest Kayia

Nå har jeg snakket med en venninne som driver med foliering - men det ble heller ikke så pent, sa hun. Æsj da.

Min erfaring er 15 år bak i tid, og vi syns det ble smashing dengang hehe. I dag ville jeg neppe tenkt det samme, heller ikke før noen av dem begynte å få burgunder kanter... ;-)

Min erfaring er 15 år bak i tid, og vi syns det ble smashing dengang hehe. I dag ville jeg neppe tenkt det samme, heller ikke før noen av dem begynte å få burgunder kanter... ;-)

Men jeg pusser ikke opp et helt bad som ser ok ut for noen blå fisker heller :)

Gjest Kayia

Men jeg pusser ikke opp et helt bad som ser ok ut for noen blå fisker heller :)

Hehe, jeg skjønner hva du mener. Hos oss er det heldigvis ikke blå delfiner på borden, og jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort om så var tilfelle jeg heller... ;-)

Dette er selvfølgelig et klassisk tredjeverden-problem ;-), men det kribler i mine fingre også, selv om det er meningsløst å skulle rive et helt super, flislagt bad fordi man ikke liker stilen.... Grmf - burde vært en lov mot border! ;-)

Annonse

Hehe, jeg skjønner hva du mener. Hos oss er det heldigvis ikke blå delfiner på borden, og jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort om så var tilfelle jeg heller... ;-)

Dette er selvfølgelig et klassisk tredjeverden-problem ;-), men det kribler i mine fingre også, selv om det er meningsløst å skulle rive et helt super, flislagt bad fordi man ikke liker stilen.... Grmf - burde vært en lov mot border! ;-)

''Grmf - burde vært en lov mot border! ;-)''

Da burde det vært en lov mot skiftende trender, for en gang i tida syntes jo mange at det var fint med border, både på baderomsveggen og i stua :-)

Trikset må vel være:

1. Ikke puss opp i henhold til "siste skrik", men sats på mer klassisk stil, og

2. Ikke puss opp i eninga.

:-)

Har du vurdert å bytte ut de flisene? Det går jo bra å bytte enkeltfliser som har sprukket, så hør med noen som kan (flisebutikk) om hvor lett det er å bytte hele borden.

da ryker helt sikkert membranen - nope - blir nok maling.

''Grmf - burde vært en lov mot border! ;-)''

Da burde det vært en lov mot skiftende trender, for en gang i tida syntes jo mange at det var fint med border, både på baderomsveggen og i stua :-)

Trikset må vel være:

1. Ikke puss opp i henhold til "siste skrik", men sats på mer klassisk stil, og

2. Ikke puss opp i eninga.

:-)

Vi kjøper oss jo til elendigheta - jeg har aldri vært i BORD_perioden, ei heller furuperioden. Men jeg har vært i Billy Bjørk...grynt

Vi kjøper oss jo til elendigheta - jeg har aldri vært i BORD_perioden, ei heller furuperioden. Men jeg har vært i Billy Bjørk...grynt

Ja, skjønte at dere var uskyldige i dette her. :-)

Kjøpe seg til elendighet kan alltid være et problem. Vi gikk heller ikke i bord-fella, eller brystpanelfella eller furufella. Noen vil sikkert mene vi har gått i ikke-pusse-opp-på-pure-møkka-fella, men det får så være :-) Kaller det forloren eleganse ;-)

Billy Bjørk er jo på tur inn igjen! Alt må ikke være hvitt. Har to stk Billy Bjørk du kan få arve ;-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...