Gå til innhold

Fingerskaden til gutten vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært hos lege, som sendte henvisning til kirurgisk poliklinikk avdeling plastikk.. Og så var vi der og snakket med en lege.

Han sier at siden skaden har leget, så vil det ikke bli verre enn det er. Barn er tilpasningsdyktige, og dette vil han mest sansynlig venne seg til osv. Vurdert opp mot risiko og prognoser i forhold til en operasjon bla bla.

Det er den dype senen i ringfinger som er kuttet over, øverste leddet kan ikke bøyes, og senen ligger nå nede i håndflaten som en liten kul som er vond å trykke på.

Papirer er sendt videre til rikshospitalet i Oslo der de har spesialister i mikrokirurgi som da vil vurdere videre om "det lønner seg" å reparere. Så vi venter nå på brev om videre gang i saken.

Men, vi har en forsikring på ungen. Og jeg lurer på om det er mulig å sjekke om forsikringen gjelder for denne type ting, evnt en operasjon privat?

Og, bør vi sjekke om han har krav på pasientskadeerstatning da dette burde vært oppdaget når han først kom inn med skaden?

Jeg kjenner at jeg ikke er i modus for å "la ham vokse og venne seg til det".... En lam finger og en slarkete sene er noe som garantert vil skape problemer i fremtiden når han vokser, det er jeg helt sikker på.

Noen som har innspill til dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...