Gå til innhold

Pleier bankene å ringe arbeidsgiver vedr lån?

Anbefalte innlegg

Gjest banklån?

Når man søker om overflytting av lån fra en bank til en annen må man oppgi yrkesstatus + at de ber om selvangivelse + de siste lønnslippene. Er det i tillegg vanlig at de ringer arbeidsgiver og sjekker man faktisk jobber der? Isåfall må de jo selv finne ut hvor arbeidsgiver holder til og finne tlf..nr osv, for dette er jo ikke noe man oppgir i søknaden.

Fortsetter under...

Annonse

Gjest banklån?

Har du tenkt å lyve på deg en arbeidsgiver?

Nei, ikke direkte, er bare det at arbeidsplassen min nylig ble nedlagt og jeg går på 100% sykepenger og skal ut i fødselspermisjon om 2 mnd. De har jo fått tilsendt siste lønnslippen min som er sykepengeutbetaling så de vet at jeg går på sykepenger, men ikke at arbeidsplassen har blitt nedlagt etterpå. Uansett har jeg jo 100% lønn i over 1 år til, + at jeg kommer ikke til å ha noen problemer med å få meg jobb etterpå.

Men bankene kan sikkert være litt vanskelige om de får høre at jeg egentlig er arbeidsledig på en måte. Men jeg faller litt utenom alle kategorier egentlig, for det bankene definerer som arbeidsledige er jo de som går på dagpenger og får 65% inntekt, mens jeg har 100% inntekt i over 1 år til. Og jeg har heller ingen mulighet til å få meg jobb nå heller nå som jeg er sykemeldt og skal ut i permisjon

Gjest Hulderen

Nei, ikke direkte, er bare det at arbeidsplassen min nylig ble nedlagt og jeg går på 100% sykepenger og skal ut i fødselspermisjon om 2 mnd. De har jo fått tilsendt siste lønnslippen min som er sykepengeutbetaling så de vet at jeg går på sykepenger, men ikke at arbeidsplassen har blitt nedlagt etterpå. Uansett har jeg jo 100% lønn i over 1 år til, + at jeg kommer ikke til å ha noen problemer med å få meg jobb etterpå.

Men bankene kan sikkert være litt vanskelige om de får høre at jeg egentlig er arbeidsledig på en måte. Men jeg faller litt utenom alle kategorier egentlig, for det bankene definerer som arbeidsledige er jo de som går på dagpenger og får 65% inntekt, mens jeg har 100% inntekt i over 1 år til. Og jeg har heller ingen mulighet til å få meg jobb nå heller nå som jeg er sykemeldt og skal ut i permisjon

Da har du en litt kinkig situasjon, jeg ser den.

Jeg vil ikke tro banken sjekker. Vi får krysse fingrene for at saksbehandler ikke har hørt at arbeidsplassen legges ned.

Mulig de sjekker organisasjonsnummeret, og da vil det kanskje vise at arbeidsplassen er lagt ned?

Gjest banklån?

Mulig de sjekker organisasjonsnummeret, og da vil det kanskje vise at arbeidsplassen er lagt ned?

Hvor skal de få tak i org.nr fra da? Er mange firmaer som heter det samme, så de finner neppe org.nr. ut fra firmanavnet vi oppga.

Dessuten er ikke bedriften nedlagt, kun min avdeling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...