Gå til innhold

Døde jeg i går?

Anbefalte innlegg

Gjest virr varr
Skrevet

Jeg lurer egentlig på om den personen jeg var i går, eller for et sekund siden egentlig er den samme personen som jeg er akkurat nå?, eller døde jeg på et tidspunkt uten å merke det. jeg mener elektriske impulser er jo ikke det samme hele tiden i hjernen, de skiftes vel ut?, og hva med hjernecellene våre, består de av akkurat de samme kvantene/atomene hver dag?.Eller er det noen av dem så skiftes ut.

Egentlig så dør vi vel litt hver dag uten å merke noe til det.

Fortsetter under...

Gjest Zippity
Skrevet

''Egentlig så dør vi vel litt hver dag uten å merke noe til det.''

Ja. Alt fornyes hele tiden.

Gjest virr varr
Skrevet

Men jeg har hørt noen si at hjernecellene er de eneste cellene som er akkurat de samme hele tiden, eller endres også de. Noen fysikere her?

Gjest virr varr
Skrevet

Er vel bare å si kondolerer til alle sammen da.

Gjest Maria-Magdalena
Skrevet

Men jeg har hørt noen si at hjernecellene er de eneste cellene som er akkurat de samme hele tiden, eller endres også de. Noen fysikere her?

Jeg er ingen fysiker, men jeg mener også å ha lest at de er de samme, men at man mister hjerneceller ved å drikke mye alkohol......hmmm....

Kunne trengt å skiftet dem ut av og til ;-)

Gjest virr varr
Skrevet

Jeg er ingen fysiker, men jeg mener også å ha lest at de er de samme, men at man mister hjerneceller ved å drikke mye alkohol......hmmm....

Leste på en side her nå, at alle atomene i kroppen er skiftet ut på 7 år. Søren da har jeg bare 7 år igjen å leve.

Annonse

Gjest Øvre universitet
Skrevet

Man mister ikke hjerneceller ved å bli full. De blir bedøvet, men man mister de ikke.

Gjest Zippity
Skrevet

Er vel bare å si kondolerer til alle sammen da.

Vi dør hele tiden og det er en god ting, vi blir også født hele tiden. Så døden er ikke farlig, det er noe vi gjør hver dag...hvert sekund.

Gjest virr varr
Skrevet

Vi dør hele tiden og det er en god ting, vi blir også født hele tiden. Så døden er ikke farlig, det er noe vi gjør hver dag...hvert sekund.

Det er jo en fin tanke egentlig :)

Jeg bekymrer meg litt over at minnene fra barndommen ol plutselig forandrer seg. Plutselig har hukommelsen også forandret alt det du trodde du husket. Vi programerer om alt også, gjerne slik vi ønsker at det skal være. Så en situasjon i fortiden kan bli bedre eller verre i nåtiden. Alt etter hvordan vi muligens ønsker at det skulle vært.

Gjest Zippity
Skrevet

Det er jo en fin tanke egentlig :)

Jeg bekymrer meg litt over at minnene fra barndommen ol plutselig forandrer seg. Plutselig har hukommelsen også forandret alt det du trodde du husket. Vi programerer om alt også, gjerne slik vi ønsker at det skal være. Så en situasjon i fortiden kan bli bedre eller verre i nåtiden. Alt etter hvordan vi muligens ønsker at det skulle vært.

Spørs vel hvor du har fokus, på positive eller negative minner. Det beste er å ha fokus på her og nå, ja tenke litt fremover og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...