Gå til innhold

Politimesteren i Oslo: Problemet er utlendinger

Anbefalte innlegg

Gjest oslobasse
Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.10938373

''Politiet pågriper sjelden etniske nordmenn for lommetyveri og grov narkokriminalitet lenger. Men det betyr ikke at det er innvandrere som er problemet.

– I Oslo har vi en spesiell utfordring med utenlandske statsborgere som kommer hit for kort tid og begår kriminalitet. Det er ikke det vi definerer som innvandrerbefolkningen som er problemet, men kriminelle som kommer til Norge for å være kriminelle.

– Når det gjelder lommetyverier, er det stort sett utlendinger vi pågriper. Det samme gjelder mye av narkotikaomsetningen. Utlendinger som kommer hit for kort tid, er særskilt vanskelig for politiet å etterforske – fordi vi ofte ikke kjenner identiteten deres, og de raskt kan dra ut av byen eller landet igjen.

Ifølge Kriminalomsorgen har det de siste årene vært en eksplosjon av innsatte med utenlandsk statsborgerskap i norske fengsler. Fra 2006 til 2011 økte andelen utlendinger blant nyinnsatte i fengslene fra 11, 9 prosent til 25, 1 prosent.''

Og her har vi grunnen. Nå er det på tide å si opp Schengen-avtalen, og innføre strengere grensekontroll!

Skrevet

''Og her har vi grunnen. Nå er det på tide å si opp Schengen-avtalen, og innføre strengere grensekontroll! – oslobasse''

Så hvorfor er det ikke da fryktelig, fryktelig mange lommetyverier i utlandet, hvor det er så mange utlendinger?

Logikken din kommer heller dramatisk til kort!

Nord og ned
Skrevet

''Og her har vi grunnen. Nå er det på tide å si opp Schengen-avtalen, og innføre strengere grensekontroll!''

Ingen tvil om det. Har alltid vært tilhenger av et åpent Europa, men innser at tiden ikke er moden, i den grad den noen sinne blir det.

Nord og ned
Skrevet

''Og her har vi grunnen. Nå er det på tide å si opp Schengen-avtalen, og innføre strengere grensekontroll! – oslobasse''

Så hvorfor er det ikke da fryktelig, fryktelig mange lommetyverier i utlandet, hvor det er så mange utlendinger?

''Så hvorfor er det ikke da fryktelig, fryktelig mange lommetyverier i utlandet, hvor det er så mange utlendinger?''

Det er det da i mange byer, så hva vrøvler du egentlig om?

Skrevet

''Samt at de fleste i Norge er styrktrike (vi er så heldig å leve i et sosialdemokrati, og har en god økonomistyring som har skjermet oss fra finanskrisen i resten av Europa), og derfor frister mer enn å være lommetyv på Kypros, hvor ingen har penger i lommene.''

Jeg tror jaggu meg du hadde svaret selv jeg gitt:-)

Skrevet

''Samt at de fleste i Norge er styrktrike (vi er så heldig å leve i et sosialdemokrati, og har en god økonomistyring som har skjermet oss fra finanskrisen i resten av Europa), og derfor frister mer enn å være lommetyv på Kypros, hvor ingen har penger i lommene.''

Jeg tror jaggu meg du hadde svaret selv jeg gitt:-)

''Jeg tror jaggu meg du hadde svaret selv jeg gitt:-) – mrxx''

Nettopp.

Det blir litt som å spørre hvorfor folk raner banker fremfor konkursbo.

Gjest oslobasse
Skrevet

''Jeg tror jaggu meg du hadde svaret selv jeg gitt:-) – mrxx''

Nettopp.

Det blir litt som å spørre hvorfor folk raner banker fremfor konkursbo.

Ja, og derfor må man ta adekvate grep for å hindre dette. På samme måte som du låser inngangsdøren hjemme for ikke å få besøk av flittige rumerene når du er på arbeid.

Gjest oslobasse
Skrevet

''Så hvorfor er det ikke da fryktelig, fryktelig mange lommetyverier i utlandet, hvor det er så mange utlendinger?''

Du fikk ikke med deg hva Oslos politimester sa? Eller har du røyket sokkene dine nok en gang?

Skrevet

Du fikk ikke med deg hva Oslos politimester sa? Eller har du røyket sokkene dine nok en gang?

''Du fikk ikke med deg hva Oslos politimester sa? Eller har du røyket sokkene dine nok en gang? – oslobasse''

Gjorde du?

Har du røyket sokkene mine?

Synd du ikke kan argumentere seriøst.

Skrevet

Ja, og derfor må man ta adekvate grep for å hindre dette. På samme måte som du låser inngangsdøren hjemme for ikke å få besøk av flittige rumerene når du er på arbeid.

''Ja, og derfor må man ta adekvate grep for å hindre dette. På samme måte som du låser inngangsdøren hjemme for ikke å få besøk av flittige rumerene når du er på arbeid. – oslobasse''

Ingen forfekter du at skal la inngangsdøren stå åpen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...