Gå til innhold

Komfirmasjonsgave til fadderbarn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt konfirmant, eller har vært i konfirmasjon det siste?

Et av vårt fadderbarn (ikke familie) skal konfirmeres og ønsker seg penger. Hva er vanlig å gi?

Ønsker vel egentlig å legge oss på en ikke alt for svimlende høy sum, men ikke virke som de gamle gnierne liksom :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Uten den minste peiling ville jeg tippet 500 kroner.

Muligens 1000, om de er ganske nære, gaven er fra hele familien, og dere skal i konfirmasjonen og selskapet etterpå.

Skrevet

Uten den minste peiling ville jeg tippet 500 kroner.

Muligens 1000, om de er ganske nære, gaven er fra hele familien, og dere skal i konfirmasjonen og selskapet etterpå.

Takk for svar :-)

Det er mannen og jeg som skal i selskapet ja..

Hm... 500 synes jeg kanskje er i minste laget til et fadderbarn, er ikke helt sikker på om jeg synes 1000 er det og...

Skrevet

Jeg vil tro at 1000-1500 er "vanlig" gave fra faddere.

Gjest 1000 kroner, kanskje
Skrevet

Skal dere i selskapet ville jeg lagt meg på 1000 kroner, tror jeg, hvis dere har helt normal økonomi.

Og, man er ikke _nødt_ til å gi penger selv om det står på ønskelisten, det er lov å gi noe man selv har lyst til å gi, og som man tror konfirmanten vil ha glede av , enten nå eller senere.

Jeg vet det er mange som er glade for at de fikk noe annet enn penger, når PCen eller mopeden de kjøpte for konfirmasjonepengene, er utdatert og verdiløs.

Skrevet

Hm... 500 synes jeg kanskje er i minste laget til et fadderbarn, er ikke helt sikker på om jeg synes 1000 er det og...

Da gi dere 1000 kr. Det synes jeg er ganske raust til et fadderbarn, men helt greit hvis man har økonomi til det.

Skrevet

''Hm... 500 synes jeg kanskje er i minste laget til et fadderbarn, er ikke helt sikker på om jeg synes 1000 er det og...''

enig her..

Vi skal også i konfirmasjon til fadderbarn og har vurdert å gi 1000 kroner. Men magefølelsen sier at det kanskje er litt for lite. Jeg vurderer å gi et smykke i tillegg.

Skrevet

Skal dere i selskapet ville jeg lagt meg på 1000 kroner, tror jeg, hvis dere har helt normal økonomi.

Og, man er ikke _nødt_ til å gi penger selv om det står på ønskelisten, det er lov å gi noe man selv har lyst til å gi, og som man tror konfirmanten vil ha glede av , enten nå eller senere.

Jeg vet det er mange som er glade for at de fikk noe annet enn penger, når PCen eller mopeden de kjøpte for konfirmasjonepengene, er utdatert og verdiløs.

Nei, enig i at en gave hadde vært koseligere. Men, ikke mindre vanskelig å finne en gave, når jeg ikke en gang klarer å finne ut hvor mange kroner vi skal gi ;-)

Har spurt litt rundt om kring, og fått tips om både 5 - og 10000 når det er fadderbarn, men det blir er etter min mening "på trynet" mye..

trollemor;o)
Skrevet

500 er litt lite.... vi gir 400 til barn av gode venner. 1000 er passe syns jeg.

Skrevet

''Hm... 500 synes jeg kanskje er i minste laget til et fadderbarn, er ikke helt sikker på om jeg synes 1000 er det og...''

enig her..

Vi skal også i konfirmasjon til fadderbarn og har vurdert å gi 1000 kroner. Men magefølelsen sier at det kanskje er litt for lite. Jeg vurderer å gi et smykke i tillegg.

Det er der magefølelsen min er og skjønner du..smykker finnes det jo såå mye fint av!

Takk for tips!

Skrevet

Her ville det vært naturlig å legge seg på rundt 1000 kr for fadderbarn.

Gjest togli
Skrevet

Da min datter konfirmerte seg fikk hun 1000 kroner fra fadderne sine. Har inntrykk av at dette er en ganske vanlig sum å gi :)

Skrevet

Nei, enig i at en gave hadde vært koseligere. Men, ikke mindre vanskelig å finne en gave, når jeg ikke en gang klarer å finne ut hvor mange kroner vi skal gi ;-)

Har spurt litt rundt om kring, og fått tips om både 5 - og 10000 når det er fadderbarn, men det blir er etter min mening "på trynet" mye..

''Har spurt litt rundt om kring, og fått tips om både 5 - og 10000 når det er fadderbarn, men det blir er etter min mening "på trynet" mye..''

Helt enig, det var på grensen til det ekstreme. Hele konfirmasjonstradisjonen er ekstrem spør du meg.

Personlig hadde jeg syntes 500 kr var mye nok, men ser jo det er et visst press her og følge normer. Man er vel redd for å skille seg ut eller virke gjerrige som du sier.

Gjest også fadder
Skrevet

Jeg er ikke sånn som pleier å rette på norsken i innlegg, men jeg må si det er ganske rart at ganske mange voksne folk ikke vet hvordan man sier og skriver konfirmasjon.....

Det er forresten samme ordet som det engelske confirm, som altså betyr å bekrefte.

Skrevet

Jeg er ikke sånn som pleier å rette på norsken i innlegg, men jeg må si det er ganske rart at ganske mange voksne folk ikke vet hvordan man sier og skriver konfirmasjon.....

Det er forresten samme ordet som det engelske confirm, som altså betyr å bekrefte.

Det var sikkert bare en helt vanlig skrivefeil, for hvis du hadde tatt deg bryet med å lese innlegget ville du sett at trådstarter stavet ordet riktig tre ganger.

Gjest også fadder
Skrevet

Det var sikkert bare en helt vanlig skrivefeil, for hvis du hadde tatt deg bryet med å lese innlegget ville du sett at trådstarter stavet ordet riktig tre ganger.

Det har du helt rett i. Så det først nå. Beklager. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det.

Skrevet

Ha ha det vet jeg, og har ingen aning hvorfor jeg har skrevet den M`en.. .det er på linje med legimitasjon..

Og nå er den M`en alt jeg ser :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...