Gå til innhold

forts. hva skal jeg gjøre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare bråk borti heimen der (hjemme hos mine foreldre). Min ene bror (som ikke tåler noen ting) har eksplodert og nå forlamger vår far et møte med oss der vi skal stå til rette for at vi har kalt han ting (noe vi ikke har gjort) og hvis dette stemmer skal han ta livet sitt. Det stemmer at han som eksploderte har kalt han det, men ikke vi andre.

Min far har ringt meg, men jeg har ikke tatt tlf. Jeg filk denne beskjed av min andre bror.

Hvordan skal jeg gripe dette an?

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• frosken

7

• Colette

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Hvordan skal jeg gripe dette an? – hww''

Ved å gjøre det som enhver fornuftig person ville gjort: husket at de er voksne, at det ikke er din jobb å oppdra dem, og TOTALT ignorert dem.

Dette er ikke ditt problem. INGENTING godt kommer ut av noe som helst du kan gjøre med det. Det eneste det vil resultere i er at du blir skadet/såret/syk.

Ignorer dem! Det er ikke ditt problem!

Skrevet

Herregud. Dette er ikke bra.

Hva gjør denne far din ellers ?

Jobber han? Alkoliker ?

Gjest Zippity
Skrevet

Hold deg unna inntrigene, ikke ta tlf. Det må være utrolig slitsomt.

Skrevet

Hadde du ikke planlagt å ha et møte med brødrene dine nå i helgen? I såfall kan dere kanskje diskutere også denne episoden.

Skrevet

''Hvordan skal jeg gripe dette an? – hww''

Ved å gjøre det som enhver fornuftig person ville gjort: husket at de er voksne, at det ikke er din jobb å oppdra dem, og TOTALT ignorert dem.

Dette er ikke ditt problem. INGENTING godt kommer ut av noe som helst du kan gjøre med det. Det eneste det vil resultere i er at du blir skadet/såret/syk.

Ignorer dem! Det er ikke ditt problem!

Det blir liksom galt uansett hva jeg gjør. Ignorerer jeg han får jeg garantert høre det igjen på ett eller annet tidspunkt.

Jeg har heldigvis vært forsiktig med hva jeg har sagt til han - han.bruker det sgs alltid mot oss på et senere tidspunkt.

Skrevet

Herregud. Dette er ikke bra.

Hva gjør denne far din ellers ?

Jobber han? Alkoliker ?

Han er syk og ufør.

Skrevet

Hold deg unna inntrigene, ikke ta tlf. Det må være utrolig slitsomt.

Det er stress. Det knyter seg i meg.

Skrevet

Hadde du ikke planlagt å ha et møte med brødrene dine nå i helgen? I såfall kan dere kanskje diskutere også denne episoden.

Det møtet ble ikke noe av - han ene klikka jo, og den andre har jeg snakket med på tlf

Gjest Zippity
Skrevet

Det er stress. Det knyter seg i meg.

Det forstår jeg godt. Du får diskutere med dine søsken i morgen hva dere skal gjøre.

Skrevet

Det møtet ble ikke noe av - han ene klikka jo, og den andre har jeg snakket med på tlf

Dere kan vel ha møte selv om han ene klikka? Dersom hensikten med møtet er å planlegge fremover hvordan dere skal fordele oppgaver og forholde dere til situasjonen?

Skrevet

Dere kan vel ha møte selv om han ene klikka? Dersom hensikten med møtet er å planlegge fremover hvordan dere skal fordele oppgaver og forholde dere til situasjonen?

Det var meningen med møtet ja, men så skjedde dette..

Skrevet

Det var meningen med møtet ja, men så skjedde dette..

Men har dere ikke enda større grunn til å ha møtet nå?

Dere er jo alle i en stresset situasjon, både dine foreldre og dere søsken. Ingen grunn til å forvente at alle skal klare å oppføre seg på sitt beste under slikt stress, men det pleier å hjelpe å forsøke å komme frem til en felles enighet om hvordan gjøre ting fremover.

Skrevet

Men har dere ikke enda større grunn til å ha møtet nå?

Dere er jo alle i en stresset situasjon, både dine foreldre og dere søsken. Ingen grunn til å forvente at alle skal klare å oppføre seg på sitt beste under slikt stress, men det pleier å hjelpe å forsøke å komme frem til en felles enighet om hvordan gjøre ting fremover.

Det er ingen som får tak i han dom klikka nå. Han har sikkert nok mwd seg selv nå. Han er bl.a blitt trua med anmeldelse og er blitt kastet ut osv osv.

Gjest Zippity
Skrevet

Det er ingen som får tak i han dom klikka nå. Han har sikkert nok mwd seg selv nå. Han er bl.a blitt trua med anmeldelse og er blitt kastet ut osv osv.

Han har sikkert roet seg til i morgen, ring han da.

Skrevet

I såfall er det sikkert lurt at du i det minste diskuterer situasjonen ordentlig med den andre broren din. Kanskje dere sammen bør snakke med din far også i løpet av helgen. Det må jo være en fordel for dere alle om dere kan få roet situasjonen.

Skrevet

Det virker som du lar deg fange av det som skjer fra dag ttil dag / øyeblikk til øyeblikk. Prøv å skaffe deg et mer helhetlig overblikk over situasjonen, som du forholder deg til, uansett hva som skjer. Det er ikke lett når det gjelder sine nære og konflikter i familien - men prøv :-)

Skrevet

I såfall er det sikkert lurt at du i det minste diskuterer situasjonen ordentlig med den andre broren din. Kanskje dere sammen bør snakke med din far også i løpet av helgen. Det må jo være en fordel for dere alle om dere kan få roet situasjonen.

Roet situasjonen får vi kun om vi gir vår far rett og holder med han.

Skrevet

Roet situasjonen får vi kun om vi gir vår far rett og holder med han.

Du er ikke så god på å se muligheter i vanskelige situasjoner, du fokuserer mye på det som ikke går. Prøv å se etter muligheter og gjør det beste ut av situasjonene.

Forøvrig har du fått noen gode råd før i dag om trening etc, som du sannsynligvis bør prioritere for å få ned stressnivået.

Skrevet

Det virker som du lar deg fange av det som skjer fra dag ttil dag / øyeblikk til øyeblikk. Prøv å skaffe deg et mer helhetlig overblikk over situasjonen, som du forholder deg til, uansett hva som skjer. Det er ikke lett når det gjelder sine nære og konflikter i familien - men prøv :-)

''Det virker som du lar deg fange av det som skjer fra dag ttil dag / øyeblikk til øyeblikk. Prøv å skaffe deg et mer helhetlig overblikk over situasjonen, som du forholder deg til, uansett hva som skjer. Det er ikke lett når det gjelder sine nære og konflikter i familien - men prøv :-)''

Enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...