Gå til innhold

forts. hva skal jeg gjøre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er ikke så god på å se muligheter i vanskelige situasjoner, du fokuserer mye på det som ikke går. Prøv å se etter muligheter og gjør det beste ut av situasjonene.

Forøvrig har du fått noen gode råd før i dag om trening etc, som du sannsynligvis bør prioritere for å få ned stressnivået.

''Prøv å se etter muligheter og gjør det beste ut av situasjonene.''

Tro meg, jeg prøver...

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• frosken

7

• Colette

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det blir liksom galt uansett hva jeg gjør. Ignorerer jeg han får jeg garantert høre det igjen på ett eller annet tidspunkt.

Jeg har heldigvis vært forsiktig med hva jeg har sagt til han - han.bruker det sgs alltid mot oss på et senere tidspunkt.

''Det blir liksom galt uansett hva jeg gjør. Ignorerer jeg han får jeg garantert høre det igjen på ett eller annet tidspunkt.

Jeg har heldigvis vært forsiktig med hva jeg har sagt til han - han.bruker det sgs alltid mot oss på et senere tidspunkt. – hww

''

Hvorfor lar du andre definere om det er "galt"?

At noen mener det er "galt" er ikke ditt problem.

Problemet her er helt konkret at du gjør andres problemer til dine.

Det eneste måten du kommer deg ut av dette er å ignorere ham, og akseptere at du aldri vil få ham fornøyd uansett hva du gjør.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det blir liksom galt uansett hva jeg gjør. Ignorerer jeg han får jeg garantert høre det igjen på ett eller annet tidspunkt.

Jeg har heldigvis vært forsiktig med hva jeg har sagt til han - han.bruker det sgs alltid mot oss på et senere tidspunkt. – hww

''

Det eneste måten du kommer deg ut av dette er å ignorere ham, og akseptere at du aldri vil få ham fornøyd uansett hva du gjør.

Med vennlig hilsen

Det er greit å være rasjonell på "papiret". Men ikke glem at det er følelser involvert her.

Skrevet

''

Med vennlig hilsen

''Det eneste måten du kommer deg ut av dette er å ignorere ham, og akseptere at du aldri vil få ham fornøyd uansett hva du gjør.''

Neste gang jeg snakker med han da, og han nevner dette og sikkert det at jeg ikke svarte han; hva sier jeg til han da? Han kommer garantert til å ta det opp og å bli desperat om han ikke får tak i meg.

En annen ting er at alt dette minner meg om så mange vonde ting. Det setter meg langt tilbake i tid.

Skrevet

Det virker som du lar deg fange av det som skjer fra dag ttil dag / øyeblikk til øyeblikk. Prøv å skaffe deg et mer helhetlig overblikk over situasjonen, som du forholder deg til, uansett hva som skjer. Det er ikke lett når det gjelder sine nære og konflikter i familien - men prøv :-)

Jeg må tenke på svaret ditt :)

Skrevet

Jeg må tenke på svaret ditt :)

Ok :-) Det handler bare om at du forandrer deg ikke over natten, søsknene dine forandrer seg ikke og faren din forandrer seg ikke :-) Uansett hva som bli sagt og gjort, så er det sånn det er. Derfor må du gjøre deg opp en mening om hvordan du forholder deg til alle de forskjellige utspillene, og stå fast ved det. Uavhengig av hva som blir sagt og gjort der og da.

Annonse

Skrevet

''Det eneste måten du kommer deg ut av dette er å ignorere ham, og akseptere at du aldri vil få ham fornøyd uansett hva du gjør.''

Neste gang jeg snakker med han da, og han nevner dette og sikkert det at jeg ikke svarte han; hva sier jeg til han da? Han kommer garantert til å ta det opp og å bli desperat om han ikke får tak i meg.

En annen ting er at alt dette minner meg om så mange vonde ting. Det setter meg langt tilbake i tid.

''

En annen ting er at alt dette minner meg om så mange vonde ting. Det setter meg langt tilbake i tid. – hww''

Da sier du at det ikke passet, og at hvis han ikke aksepterer at du må få bestemme slikt selv, så vi dere se enda mindre av hverandre. Du eksisterer ikke for ham.

Jeg forstår selvsagt at det minner om mange vonde ting, men det blir jo bare mer og mer av slikt jo mer kontakt du har med ham, og jo oftere du svarer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er greit å være rasjonell på "papiret". Men ikke glem at det er følelser involvert her.

''Det er greit å være rasjonell på "papiret". Men ikke glem at det er følelser involvert her. – Colette

''

Jeg glemmer det ikke, men det endrer jo ikke på at dette vil fortsette inntil hun slutter å svare, for han slutter ikke.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke noe du kan gjøre. Faren din vil ikke bli frisk (eller medgjørlig) uansett hva du gjør. Broren din er voksen, han har reagert som han har gjort, hva så? Dette er bare en episode, det vil komme flere slike. Du bør forsøke å ha det møtet med søsknene dine så fort som mulig, der dere blir enige om kontakt med foreldrene dine. Faste besøksdager, og hva dere gjør med alle telefoner, slike episoder, bråk og krav framover som kommer utenom. Det vil komme. Ikke forsøk å få tak i " den sinte" broren din i helgen, det er ikke noe han kan gjøre heller. La din far rase fra seg i fred, slå av telefonen. Er din mor hjemme? Hun bør kanskje skjermes. Er det en mulighet at en av dem søkes inn på en omsorgsbolig? Det høres ut som behovet er der.

Skrevet

''

En annen ting er at alt dette minner meg om så mange vonde ting. Det setter meg langt tilbake i tid. – hww''

Da sier du at det ikke passet, og at hvis han ikke aksepterer at du må få bestemme slikt selv, så vi dere se enda mindre av hverandre. Du eksisterer ikke for ham.

Jeg forstår selvsagt at det minner om mange vonde ting, men det blir jo bare mer og mer av slikt jo mer kontakt du har med ham, og jo oftere du svarer.

Med vennlig hilsen

Han gir seg ikke.. kanskje jeg bare skal ta tlf og si at jeg ikke orker å blande meg inn i denne saken og at det min bror har sagt får han stå for selv?

Skrevet

Han gir seg ikke.. kanskje jeg bare skal ta tlf og si at jeg ikke orker å blande meg inn i denne saken og at det min bror har sagt får han stå for selv?

''Han gir seg ikke.. kanskje jeg bare skal ta tlf og si at jeg ikke orker å blande meg inn i denne saken og at det min bror har sagt får han stå for selv? – hww''

Det kommer ikke noe godt ut av det. Ikke noe positivt. Det eneste du lærer ham er at hvis han bare blir plagsom nok så "kapitulerer" du og svarer ham til slutt. Neste gang blir det bare enda mer.

Slukk telefonen, eller sett han på listen over de som ikke kan ringe deg.

Det kommer ikke noe godt (verken for deg eller ham) å ha en dialog under slike omstendigheter.

Alt godt,

Skrevet

''Han gir seg ikke.. kanskje jeg bare skal ta tlf og si at jeg ikke orker å blande meg inn i denne saken og at det min bror har sagt får han stå for selv? – hww''

Det kommer ikke noe godt ut av det. Ikke noe positivt. Det eneste du lærer ham er at hvis han bare blir plagsom nok så "kapitulerer" du og svarer ham til slutt. Neste gang blir det bare enda mer.

Slukk telefonen, eller sett han på listen over de som ikke kan ringe deg.

Det kommer ikke noe godt (verken for deg eller ham) å ha en dialog under slike omstendigheter.

Alt godt,

Ok... takk, sør. Men jeg tenker at da tenker han sikkert (slik jeg kjenner han) at jeg støtter min bror..

Huff, det er så vanskelig! Men jeg tenker å følge disse rådene.

Annonse

Skrevet

Ok... takk, sør. Men jeg tenker at da tenker han sikkert (slik jeg kjenner han) at jeg støtter min bror..

Huff, det er så vanskelig! Men jeg tenker å følge disse rådene.

''Ok... takk, sør. Men jeg tenker at da tenker han sikkert (slik jeg kjenner han) at jeg støtter min bror..

Huff, det er så vanskelig! Men jeg tenker å følge disse rådene. – hww''

hww,

Du kan ikke påta deg ansvaret for hva han tror og mener. Han skylder tydeligvis på "alle" uansett, og selv om du nå fikk oppklart dette med ham, så ville det vært noe annet.

Det kommer ikke noe positivt ut av slike samtaler. Ikke for deg, og ikke for ham.

Tenk på noe annet (forsøk i hvert fall), gå en tur i solen, og fjern (ved å justere mobilen) denne stadige støyen inn i livet ditt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Ok... takk, sør. Men jeg tenker at da tenker han sikkert (slik jeg kjenner han) at jeg støtter min bror..

Huff, det er så vanskelig! Men jeg tenker å følge disse rådene. – hww''

hww,

Du kan ikke påta deg ansvaret for hva han tror og mener. Han skylder tydeligvis på "alle" uansett, og selv om du nå fikk oppklart dette med ham, så ville det vært noe annet.

Det kommer ikke noe positivt ut av slike samtaler. Ikke for deg, og ikke for ham.

Tenk på noe annet (forsøk i hvert fall), gå en tur i solen, og fjern (ved å justere mobilen) denne stadige støyen inn i livet ditt.

Med vennlig hilsen

Tusen takk for støtte og oppbacking. Trenget det i denne saken, for det er noe av det vanskeligste jeg foretar meg.

Nå har jeg blitt invitert bort hos en venninne - det får nok tankene over på noe annet.

Ha en fin dag :)

Gjest bølger
Skrevet

Tusen takk for støtte og oppbacking. Trenget det i denne saken, for det er noe av det vanskeligste jeg foretar meg.

Nå har jeg blitt invitert bort hos en venninne - det får nok tankene over på noe annet.

Så bra. Kos deg, Få tankene over på noe annet en stund. Det trenger du.

Skrevet

''Tusen takk for støtte og oppbacking. Trenget det i denne saken, for det er noe av det vanskeligste jeg foretar meg.

Ha en fin dag :) – hww''

Skulle bare mangle folk ikke støttet deg. Forstår jo at det er vanskelig, men det blir jo ikke bedre (for noen av dere) om du kontakter ham.

Bra du gjør noe annet.

Ha en fin dag!

Skrevet

''Han gir seg ikke.. kanskje jeg bare skal ta tlf og si at jeg ikke orker å blande meg inn i denne saken og at det min bror har sagt får han stå for selv?''

Etter min oppfatning vil det være en fornuftig løsning.

Skrevet

Det blir liksom galt uansett hva jeg gjør. Ignorerer jeg han får jeg garantert høre det igjen på ett eller annet tidspunkt.

Jeg har heldigvis vært forsiktig med hva jeg har sagt til han - han.bruker det sgs alltid mot oss på et senere tidspunkt.

''Det blir liksom galt uansett hva jeg gjør.''

Om det blir galt uansett hva du gjør, betyr det at du like godt kan gjøre det du selv synes blir mest riktig.

Du trenger ikke bekymre deg for hvordan du skal gjøre ham fornøyd. Det blir han jo ikke uansett.

mvh

Skrevet

''Han gir seg ikke.. kanskje jeg bare skal ta tlf og si at jeg ikke orker å blande meg inn i denne saken og at det min bror har sagt får han stå for selv?''

God plan.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...