Gå til innhold

forts. hva skal jeg gjøre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok... takk, sør. Men jeg tenker at da tenker han sikkert (slik jeg kjenner han) at jeg støtter min bror..

Huff, det er så vanskelig! Men jeg tenker å følge disse rådene.

''Ok... takk, sør. Men jeg tenker at da tenker han sikkert (slik jeg kjenner han) at jeg støtter min bror.. ''

Og hva så? Så blir han sint på deg fordi han mener du støtter din bror. Sint bli han uansett. Du kan like godt bli ferdig med det.

mvh

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• frosken

7

• Colette

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Han gir seg ikke.. kanskje jeg bare skal ta tlf og si at jeg ikke orker å blande meg inn i denne saken og at det min bror har sagt får han stå for selv?''

God plan.

mvh

''God plan.

mvh – PieLill''

Slik at han vet at hvis han bare ringer og ringer og ringer, og maser og maser og maser, så svarer hww til slutt?

Hva tror du ta skjer neste gang? 1000 telefoner, for hun har vist ham at hun gir seg bare han ringer ofte nok.

Ikke noe sjakktrekk.

Skrevet

''Tusen takk for støtte og oppbacking. Trenget det i denne saken, for det er noe av det vanskeligste jeg foretar meg.

Nå har jeg blitt invitert bort hos en venninne - det får nok tankene over på noe annet.

Ha en fin dag :) – hww''

Skulle bare mangle folk ikke støttet deg. Forstår jo at det er vanskelig, men det blir jo ikke bedre (for noen av dere) om du kontakter ham.

Bra du gjør noe annet.

Ha en fin dag!

Nå fikk jeg melding fra han på fb om at min ene bror har sagt at jeghar sett hans meldinger og telefoner og at jeg ikke gidder å svare han. "Helt ok det" står det til slutt.

Så nå er han sint på meg og :(

Urolig jeg nå.. vondt i magen :(

Skrevet

Nå fikk jeg melding fra han på fb om at min ene bror har sagt at jeghar sett hans meldinger og telefoner og at jeg ikke gidder å svare han. "Helt ok det" står det til slutt.

Denne situasjonen er totalt uegnet til behandling via Facebook, tekstmeldinger og denslags. Slutt å kommunisere på disse mediene om denne saken, du ser jo at det bare blir misforståelser og feiltolkinger hele tiden.

Jeg støtter froskens forslag om at de av dere søsken som er modne nok til å kommunisere voksent med hverandre, møtes i løpet av helgen for å snakke om bl.a. hvordan dere skal forholde dere til faren deres framover. Ikke la en syk, lunefull person lykkes med å øke konfliktnivået mellom dere som står ham nærmest.

Skrevet

''Tusen takk for støtte og oppbacking. Trenget det i denne saken, for det er noe av det vanskeligste jeg foretar meg.

Nå har jeg blitt invitert bort hos en venninne - det får nok tankene over på noe annet.

Skulle bare mangle folk ikke støttet deg. Forstår jo at det er vanskelig, men det blir jo ikke bedre (for noen av dere) om du kontakter ham.

Bra du gjør noe annet.

Ha en fin dag!

Skrevet

Men han er jo sint på alt og alle. Du vet det. Den meldingen forandrer da ingenting. Han er syk. Han kommer til å bli sint på deg (og brødrene dine, og hjemmesykepleien) gang på gang på gang. Du kan ikke unngå det. Du kan forsøke å skjerme deg selv fra det.

Jeg vet hvordan du har det, for jeg er i en slik situasjon selv. Jeg hat sluttet å høre på mld, ta telefonen. Men vi besøker to ganger i måneden (bor i en annen by), uansett humør på vedkommende. Vi spør ikke om det passer, og vi har gitt opp å snakke om hvorfor vi gjør det slik eller argumentere for og mot noe som helst. H*n er svært manipulativ og vet hvordan ramme oss. Det er andre pårårende som trenger vår støtte, i ditt tilfelle din mor. Gi henne hjelp til å skjerme seg, ikke gå inn i noen diskusjoner på nett, telefon eller besøk om hvordan akkurat denne situasjonen skal takles. Det er fortsatt bare en episode av mange.

Klem

Annonse

Skrevet

Denne situasjonen er totalt uegnet til behandling via Facebook, tekstmeldinger og denslags. Slutt å kommunisere på disse mediene om denne saken, du ser jo at det bare blir misforståelser og feiltolkinger hele tiden.

Jeg støtter froskens forslag om at de av dere søsken som er modne nok til å kommunisere voksent med hverandre, møtes i løpet av helgen for å snakke om bl.a. hvordan dere skal forholde dere til faren deres framover. Ikke la en syk, lunefull person lykkes med å øke konfliktnivået mellom dere som står ham nærmest.

Jeg har snakket med min oppegående bror nå, jeg prøvde å ringe han, sendte han så sms der jeg spurte om det var tilfelle at han hadde sagt det. han ringte meg opp og sa at det var det ikke.

Han har snakket med min far, og det kommer bare masse usaklige ting - i tilegg lyver han.

Det vi bekymrer oss for er moren vår.

Skrevet

Bra du gjør noe annet.

Ha en fin dag!

Jeg holdt ut jeg.. og han har gitt seg.

Skrevet

Jeg holdt ut jeg.. og han har gitt seg.

''Jeg holdt ut jeg.. og han har gitt seg. – hww

''

GRATULERER!

Nå ser du hvem som er i kontroll! Du kan!

Vær stolt av deg selv!

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Jeg holdt ut jeg.. og han har gitt seg. – hww

''

GRATULERER!

Nå ser du hvem som er i kontroll! Du kan!

Vær stolt av deg selv!

Med vennlig hilsen

Prøver :)

Skrevet

Prøver :)

''Prøver :) – hww''

Men nå VET du at du klarer å motstå det i fremtiden.

Husk at nå HAR du gjort det én gang. Da VET du at du kan gjøre det igjen!

Hold fast på det!

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Prøver :) – hww''

Men nå VET du at du klarer å motstå det i fremtiden.

Husk at nå HAR du gjort det én gang. Da VET du at du kan gjøre det igjen!

Hold fast på det!

Med vennlig hilsen

Tusen takk for super støtte, Sør :) I need it.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...