Gå til innhold

Kul på halsen - engstlig

Gjest redd dette ødelegger påsken min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdage forrige kvelden at jeg har en kul på halsen. Den ligger nederst på halsen, 1 cm eller 2 over kragebeinet, og den ligger midt på halsen, på den ene siden av skjellet, som man kjenner når man tar på halsen.

Kan kuler slike steder komme av forskjølelse? Jeg har vært og er fortsatt forskjølet, hoster en god del.

Ble engstlig og redd for kreft når jeg kjenner en kul slik.

Og nå er det ikke mulig å få time hos fastlegen før etter påske, han har ferie.

Skrevet

Det er mest sannsynlig en hoven lymfeknute i forbindelse med forkjølelsen din ja:) Veeeldig vanlig det!

Ikke bekymre deg du, kos deg med påske:))

Skrevet

Det er mest sannsynlig en hoven lymfeknute i forbindelse med forkjølelsen din ja:) Veeeldig vanlig det!

Ikke bekymre deg du, kos deg med påske:))

Takk for et beroligende svar :)

Synes bare den er på et litt annet sted enn jeg ville trodd en hoven kjertel/lymfe ville være.

MEn satser på at det bare kommer av forskjølelsen, og skal prøve å ikke tenke på det i påsken

Takk for svar )

Skrevet

Takk for et beroligende svar :)

Synes bare den er på et litt annet sted enn jeg ville trodd en hoven kjertel/lymfe ville være.

MEn satser på at det bare kommer av forskjølelsen, og skal prøve å ikke tenke på det i påsken

Takk for svar )

De kan komme på selve halsen, på siden, ved ørene og litt nedover, men de kan og komme ved kragebenet og rundt der:)

Skrevet

Det kan også være skjoldbruskkjertelen. Det går som oftest bra for de fleste.

Gjest togli
Skrevet

Husker jeg hadde en svær slik kul ved kragebenet for mange år siden, og jeg ble ganske engstelig.... men den forsvant når forkjølelsen forsvant :)

Skrevet

Husker jeg hadde en svær slik kul ved kragebenet for mange år siden, og jeg ble ganske engstelig.... men den forsvant når forkjølelsen forsvant :)

:) Da satser jeg på at det skjer med meg også.

Er den ikke borte til over påske, da burde jeg kanskje få legen til å ta en titt på den?

takk for svar

Skrevet

De kan komme på selve halsen, på siden, ved ørene og litt nedover, men de kan og komme ved kragebenet og rundt der:)

Takk igjen :)

Da satser jeg på at den forsvinner når forskjølelsen forsvinner.

Er den der når påsken er over, da er det kanskje greit å la legen ta en titt på den?

Skrevet

Det kan også være skjoldbruskkjertelen. Det går som oftest bra for de fleste.

Jeg tror skjoldbruskkjerttelen ikke siter akkurat der dene kulen er. Men satse på det går bra lell :)

Og så får jeg ta turen til legen om den ikke er borte i løpet av påsken :)

Takk for svar

Gjest togli
Skrevet

:) Da satser jeg på at det skjer med meg også.

Er den ikke borte til over påske, da burde jeg kanskje få legen til å ta en titt på den?

takk for svar

Alltid lurt å få det sjekka om den vedvarer og ikke minsker i størrelse, men trolig forsvinner den gradvis når forkjølelsen blir borte:)

Husker min satt delvis under kragebeinet...

Skrevet

Du skriver ingenting om hvor stor den er. Men kan det være en innegrodd kvise? Jeg får ofte det på halsen, både langt oppe og nede og de kan være skikkelig vonde.

Skrevet

Takk igjen :)

Da satser jeg på at den forsvinner når forskjølelsen forsvinner.

Er den der når påsken er over, da er det kanskje greit å la legen ta en titt på den?

Om man blir veldig engstelig er det ikke dumt å oppsøke legevakten heller - men det er sikkert bare en hoven lymfeknute. Jeg hadde en sånn under armen og var jo livredd for brystkreft -men det var forkjølelsen. En må også la vær å gnikke å gnu på den.

Skrevet

Du skriver ingenting om hvor stor den er. Men kan det være en innegrodd kvise? Jeg får ofte det på halsen, både langt oppe og nede og de kan være skikkelig vonde.

Den er større enn en ert, og mindre enn en klinkekule

Jeg tror ikke det er noen inngrodd kvise.

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...