Gjest Krantårn Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Du kan fint bruke backspace i stedet. Insert er bare irriterende, den sletter jo over en lav sko. Også en tast Mac ikke har... Den er grei når du skal skrive over noe, uten å måtte slette først. 0 Siter
Mrs D Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Fordi slik har det alltid vært! Man forandrer ikke på noe som fungerer godt! Du kan jo forsøke: http://support.microsoft.com/kb/237179 Var en oversikt over tastene man aldri bruker mer på en eller annen nettside for en tid tilbake. Det er kanskje på tide å revurdere en del av de tastene "ingen" bruker. Og ja, Microsoft er nok stedet å begynne, funksjonene på tastene er jo softwarebasert. 0 Siter
Gjest Krantårn Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Neeida - den er helt unødvendig. Jeg har editert massevis av dokumenter og bruker den aldri Hvis du blir vant til den er den uunværlig! 0 Siter
Mrs D Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Den er grei når du skal skrive over noe, uten å måtte slette først. Bruker ikke veldig mye energi på å merke teksten jeg vil ha vekk, så jeg ser ikke nytten i hveken Insert eller Delete. 0 Siter
Gjest Krantårn Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Bruker ikke veldig mye energi på å merke teksten jeg vil ha vekk, så jeg ser ikke nytten i hveken Insert eller Delete. Den tasten kom før musen kom ja. 0 Siter
Sør Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Dette skyldes fabrikantene - det er de som lager tastaturene, og bestemmer hvilken tast skal stå hvor. Samme fabrikant lager jo kinesiske, japanske, franske, tyske, thailandske, osv. tastatur for samme modell. Det er bare for dem å gjøre det. Derimot er jo at man bruker AltGr og "2" for @ nå så innarbeidet hos de fleste som har brukt PC i noen måneder eller mer, at jeg ikke ser på det som et problem. Hendene finner jo selv frem til @-tasten, uten at man må tenke over det. Akkurat som når man kjører. Med vennlig hilsen 0 Siter
PieLill Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 "insert"-tasten trengs når man editerer dokumenter! Ja, om man bruker en editor fra ca midten av 80-tallet og mangler mus. Med en skikkelig tekstbehandler mus og rikelig med klipp-og-lim-funksjoner er den bare i veien. Spesielt når den står rett ved begge slettetastene. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Bruker ikke veldig mye energi på å merke teksten jeg vil ha vekk, så jeg ser ikke nytten i hveken Insert eller Delete. Sletteknappen er grei å ha om man skal slette en eller to av de nærmeste bokstavene. Slipper da å ta hånden bort fra tastaturet og til musen. mvh 0 Siter
Gjest Zignatur Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Mobiltelefonen min har egen krøllalfa Det er trasig sånn det er nå, kan ikke skrive krøllalfa på pcn uten å bruke to hender da jeg ikke har lange nok fingre til å rekke bort til begge tastene (alt gr 2) 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Sletteknappen er grei å ha om man skal slette en eller to av de nærmeste bokstavene. Slipper da å ta hånden bort fra tastaturet og til musen. mvh Da bruker jeg backspace, gjør samme nytten.. 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Dette skyldes fabrikantene - det er de som lager tastaturene, og bestemmer hvilken tast skal stå hvor. Samme fabrikant lager jo kinesiske, japanske, franske, tyske, thailandske, osv. tastatur for samme modell. Det er bare for dem å gjøre det. Derimot er jo at man bruker AltGr og "2" for @ nå så innarbeidet hos de fleste som har brukt PC i noen måneder eller mer, at jeg ikke ser på det som et problem. Hendene finner jo selv frem til @-tasten, uten at man må tenke over det. Akkurat som når man kjører. Med vennlig hilsen Endringene må komme fra Microsoft, hvordan tastaturet oppfører seg er da softwarestyrt. Hadde Lille-Bill sagt at vi skal ikke bruke den eller den tasten mer og vil ha @ på en egen tast, så hadde nok de som lager PC-tasstaturer fulgt med på lasset temmelig kjapt. 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Dette skyldes fabrikantene - det er de som lager tastaturene, og bestemmer hvilken tast skal stå hvor. Samme fabrikant lager jo kinesiske, japanske, franske, tyske, thailandske, osv. tastatur for samme modell. Det er bare for dem å gjøre det. Derimot er jo at man bruker AltGr og "2" for @ nå så innarbeidet hos de fleste som har brukt PC i noen måneder eller mer, at jeg ikke ser på det som et problem. Hendene finner jo selv frem til @-tasten, uten at man må tenke over det. Akkurat som når man kjører. Med vennlig hilsen ''Derimot er jo at man bruker AltGr og "2" for @ nå så innarbeidet hos de fleste som har brukt PC i noen måneder eller mer, at jeg ikke ser på det som et problem.'' Likevel går det utrolig kjapt å venne seg til at den har en egen tast. Selvfølgelig er det gammelmodig at et tegn som brukes såpass ofte ikke har egen tast. 0 Siter
Sør Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Endringene må komme fra Microsoft, hvordan tastaturet oppfører seg er da softwarestyrt. Hadde Lille-Bill sagt at vi skal ikke bruke den eller den tasten mer og vil ha @ på en egen tast, så hadde nok de som lager PC-tasstaturer fulgt med på lasset temmelig kjapt. ''Endringene må komme fra Microsoft, hvordan tastaturet oppfører seg er da softwarestyrt. Hadde Lille-Bill sagt at vi skal ikke bruke den eller den tasten mer og vil ha @ på en egen tast, så hadde nok de som lager PC-tasstaturer fulgt med på lasset temmelig kjapt. – Mrs Doolittle'' Nei, CPUen i tastaturet kan sende den koden som fabrikanten ønsker, hvis de vil. 0 Siter
Gjest old man Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Endringene må komme fra Microsoft, hvordan tastaturet oppfører seg er da softwarestyrt. Hadde Lille-Bill sagt at vi skal ikke bruke den eller den tasten mer og vil ha @ på en egen tast, så hadde nok de som lager PC-tasstaturer fulgt med på lasset temmelig kjapt. ''Endringene må komme fra Microsoft, hvordan tastaturet oppfører seg er da softwarestyrt. Hadde Lille-Bill sagt at vi skal ikke bruke den eller den tasten mer og vil ha @ på en egen tast, så hadde nok de som lager PC-tasstaturer fulgt med på lasset temmelig kjapt.'' Det er bare å bruke dette programmet og sette opp tastaturet akkurat slik du ønsker: http://msdn.microsoft.com/en-us/goglobal/bb964665.aspx 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 ''Endringene må komme fra Microsoft, hvordan tastaturet oppfører seg er da softwarestyrt. Hadde Lille-Bill sagt at vi skal ikke bruke den eller den tasten mer og vil ha @ på en egen tast, så hadde nok de som lager PC-tasstaturer fulgt med på lasset temmelig kjapt. – Mrs Doolittle'' Nei, CPUen i tastaturet kan sende den koden som fabrikanten ønsker, hvis de vil. Jadda, men er det sånn det skjer da? Sånn i virkeligheten, mener jeg? Er det CPU eller software som definerer tastene? 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 ''Endringene må komme fra Microsoft, hvordan tastaturet oppfører seg er da softwarestyrt. Hadde Lille-Bill sagt at vi skal ikke bruke den eller den tasten mer og vil ha @ på en egen tast, så hadde nok de som lager PC-tasstaturer fulgt med på lasset temmelig kjapt.'' Det er bare å bruke dette programmet og sette opp tastaturet akkurat slik du ønsker: http://msdn.microsoft.com/en-us/goglobal/bb964665.aspx Jeg har mac, og er veldig fornøyd med hvordan tastene fungerer der. 0 Siter
tonie Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Jepp, at Mac har egen tast for @ er et skikkelig salgstriks. Jeg tenkte nå mer på hele bildet, og ikke bare @-tasten. Du er alltid så veldig på i trådene om Apple-produkter. 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Jeg tenkte nå mer på hele bildet, og ikke bare @-tasten. Du er alltid så veldig på i trådene om Apple-produkter. Når ble det galt å svare på noe man kan? Plager det deg får du heller holde deg unna tråder som dette. 0 Siter
Gjest setagb Skrevet 24. mars 2013 Skrevet 24. mars 2013 Jeg har mac, og er veldig fornøyd med hvordan tastene fungerer der. ''Jeg har mac'' No shit. 0 Siter
Arne Parne Skrevet 25. mars 2013 Skrevet 25. mars 2013 Nå må jeg bare spørre deg. Jobber du hos Apple? Litt av nokre problem du har! Eg trur nok mange Apple-brukarar har fått god hjelp hjå Mrs D. Å kome med utsegn som dine er berre tåpeleg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.