Gå til innhold

Hvorfor er ikke @ egen tast i 2013?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Er det CPU eller software som definerer tastene?''

Jeg trodde du hadde IT-utdannelse?

Jeg spør fordi jeg er usikker på om Sør vet svaret.

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

45

• Arne Parne

34

• Mrs D

32

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''For meg er det ingen fordeler med PC.''

Og noe slikt er rimelig unyansert. Selvsagt finnes fordeler og ulemper med begge.

Hva er så vanskelig å skjønne med FOR MEG? Jeg sier at PC er helt uaktuelt FOR MEG, det er ikke unyansert. Det er en vurdering jeg har gjort for 3,5 år siden - og som ikke akkurat har blitt mindre med årene.

Gjest old man
Skrevet

''Jeg spør fordi jeg er usikker på om Sør vet svaret.''

Hmmm....

Skrevet

Hva er fordelen med Mac, og er den fordelen så stor at man kan forsvare å bruke tre ganger mer penger på en Mac enn på en PC?

Jeg har overhode ingen erfaring med annet enn Iphone og Ipad, så spørsmålet er altså relevant ;)

''Hva er fordelen med Mac, og er den fordelen så stor at man kan forsvare å bruke tre ganger mer penger på en Mac enn på en PC?''

Tre ganger så mye? Skal du ha en skikkelig GOD PC så er den ikke særlig billigere enn en Mac. Greier du deg med det billigste på markedet er selvfølgelig prisforskjellen så stor.

Jeg syns jo OSX alene forsvarer prisen.

Det er solide produkter som holder seg betraktelig lengre enn en billig PC i alle fall. Da jeg hadde PC byttet jeg omtrent annet hvert år, syns det ble sirup og krevde nyinsrallasjon alt for ofte.

Jeg har både iPhone og iPad i tillegg, og disse kommuniserer trådløst med Mac uten at jeg trenger installere tredjeparts progammer.

Jeg syns backupløsningen til Mac er overelegen den for PC.

Skrevet

Jeg har designet dem.

Skrevet

''Hva er fordelen med Mac, og er den fordelen så stor at man kan forsvare å bruke tre ganger mer penger på en Mac enn på en PC?''

Tre ganger så mye? Skal du ha en skikkelig GOD PC så er den ikke særlig billigere enn en Mac. Greier du deg med det billigste på markedet er selvfølgelig prisforskjellen så stor.

Det er solide produkter som holder seg betraktelig lengre enn en billig PC i alle fall. Da jeg hadde PC byttet jeg omtrent annet hvert år, syns det ble sirup og krevde nyinsrallasjon alt for ofte.

Jeg har både iPhone og iPad i tillegg, og disse kommuniserer trådløst med Mac uten at jeg trenger installere tredjeparts progammer.

''Det er solide produkter som holder seg betraktelig lengre enn en billig PC i alle fall. Da jeg hadde PC byttet jeg omtrent annet hvert år, syns det ble sirup og krevde nyinsrallasjon alt for ofte. ''

Statistikken du fikk forrige gang du kom med denne påstanden viste at både Asus, Toshiba og et tredje merke var mer pålitelig etter 3 år. Apple lå midt på treet. (Og legg merke til at Asus og Toshiba selger mange "billigmaskiner" som er med i statistikken.)

Jeg er TUNG bruker av PCer, og har dem i mange år, uten reinstallasjoner eller annet tull.

Gjest old man
Skrevet

Jeg bruker @ betraktelig oftere enn jeg bruker paranteser.

''Jeg bruker @ betraktelig oftere enn jeg bruker paranteser.''

Det er veldig sjelden jeg skriver inn en full epost adresse med @. Epost programmet har auto-fill i Til-feltet, jeg klilkker en adresse link for å svare, kopierer og limer inn adressen via utklippstavelen, etc. Men slike avanserte funksjoner har vel ikke dere macere. Skriver langt oftere tegn som %, &, /, (, ), =, [, ], { og }.

Gjest old man
Skrevet

''Det er solide produkter som holder seg betraktelig lengre enn en billig PC i alle fall. ''

"Solide produkter", ja. *knegg*

''Melder om store problemer med Macbook Pro Retina

Den gode skjermen brenner fast bilder

Nå, om lag et år senere, viser det seg at et stort antall kunder helt siden lanseringen har hatt problemer med PC-en. Problemene er ikke ubetydelige, og på nettstedet 9to5Mac forteller de om kunder som har måttet gå gjennom opp til ni erstatningsmaskiner.''

http://www.hardware.no/artikler/melder-om-store-problemer-med-macbook-pro-retina/130827

Skrevet

''Det er solide produkter som holder seg betraktelig lengre enn en billig PC i alle fall. Da jeg hadde PC byttet jeg omtrent annet hvert år, syns det ble sirup og krevde nyinsrallasjon alt for ofte. ''

Statistikken du fikk forrige gang du kom med denne påstanden viste at både Asus, Toshiba og et tredje merke var mer pålitelig etter 3 år. Apple lå midt på treet. (Og legg merke til at Asus og Toshiba selger mange "billigmaskiner" som er med i statistikken.)

Jeg er TUNG bruker av PCer, og har dem i mange år, uten reinstallasjoner eller annet tull.

Den statistikken jeg fikk forrige gang var flere år gammel. Vis meg en statistikk fra etter at Apple faset ut MacBook, du.

Skrevet

''Det er solide produkter som holder seg betraktelig lengre enn en billig PC i alle fall. ''

"Solide produkter", ja. *knegg*

''Melder om store problemer med Macbook Pro Retina

Den gode skjermen brenner fast bilder

Nå, om lag et år senere, viser det seg at et stort antall kunder helt siden lanseringen har hatt problemer med PC-en. Problemene er ikke ubetydelige, og på nettstedet 9to5Mac forteller de om kunder som har måttet gå gjennom opp til ni erstatningsmaskiner.''

http://www.hardware.no/artikler/melder-om-store-problemer-med-macbook-pro-retina/130827

''"Solide produkter", ja. *knegg*''

Selvfølgelig er en datamaskin laget i ett stykke aluminium betraktelig mer solid enn en laget av billig plastikk som knirker i alle sammenføyninger.

Når det gjelder fastbrenning og Retina så har jeg også lest om det. Jeg har forøvrig aldri sagt at det ikke finnes feil på Apple-produkter. Det er forøvrig ikke feil/ikke feil som gjør brukeropplevelsen av en Mac, det er OSX. Liker du ikke OSX kjøper du ikke en Mac. Liker du det, så får du ikke noe bedre.

Jeg har ikke Retina-skjerm, så for meg er det et ikke-problem. Men uansett, at maskinenen deres er solide er det nok ingen som kan nekte på.

Skrevet

Jeg har designet dem.

Interessant og spanande! Kom gjerne med link til dei tastatura du har designa dei siste ti åra.

Gjest old man
Skrevet

''"Solide produkter", ja. *knegg*''

Selvfølgelig er en datamaskin laget i ett stykke aluminium betraktelig mer solid enn en laget av billig plastikk som knirker i alle sammenføyninger.

Når det gjelder fastbrenning og Retina så har jeg også lest om det. Jeg har forøvrig aldri sagt at det ikke finnes feil på Apple-produkter. Det er forøvrig ikke feil/ikke feil som gjør brukeropplevelsen av en Mac, det er OSX. Liker du ikke OSX kjøper du ikke en Mac. Liker du det, så får du ikke noe bedre.

Jeg har ikke Retina-skjerm, så for meg er det et ikke-problem. Men uansett, at maskinenen deres er solide er det nok ingen som kan nekte på.

''Men uansett, at maskinenen deres er solide er det nok ingen som kan nekte på.''

Det er mange PC-merker som er langt mer "solide". Sjekk linken som ble lagt ut et annet sted her.

Gjest old man
Skrevet

Jeg har designet dem.

''Jeg har designet dem.''

Jasså?

Skrevet

''du klarer ikke å omvende noen mac-brukere tilbake til PC på denne måten''

Jeg har da ingen intensjon om å omvende noen, verken den ene eller den andre veien. Jeg påpeker at å ta et så ekstremt synspunkt (enten det er for PCer eller for Apple) er unyansert. Begge har fordeler og ulemper.

''Jeg påpeker at å ta et så ekstremt synspunkt (enten det er for PCer eller for Apple) er unyansert. ''

Det er da idiotisk å påsta dette når jeg kommer med synspunktene mine og igjen og igjen forteller at jeg har brukt PC i 14 år før jeg gikk over til Mac. Da er det ikke ekstreme synspunkter som ligger bak det valget, det er en nøye vurdering. De som flagger høyt uten å ha brukt begge deler over tid (som svært mange PC-brukere som kanskje har prøvd Mac fem minutter faktisk gjør ofte), da kan man snakke om å være unyansert. Det du sier blir ikke mer sant fordi du ikke gidder lese at jeg faktisk har brukt, og kjørt support på, Windowsmaskiner over mange år.

Skrevet

''Men uansett, at maskinenen deres er solide er det nok ingen som kan nekte på.''

Det er mange PC-merker som er langt mer "solide". Sjekk linken som ble lagt ut et annet sted her.

Du får finne fram linken hvis den er av nyere dato, jeg har annet å gjøre enn å scanne gamle innlegg.

Skrevet

Den statistikken jeg fikk forrige gang var flere år gammel. Vis meg en statistikk fra etter at Apple faset ut MacBook, du.

Ja, og i etterkant har selvsagt også konkurrentenes datamaskiner blitt bedre.

Jeg har aldri påstått at ikke Apple-maskiner er gode maskiner, men de er over-hypet og dyrere enn det som er nødvendig for de aller aller fleste brukere.

Skrevet

''Jeg påpeker at å ta et så ekstremt synspunkt (enten det er for PCer eller for Apple) er unyansert. ''

Det er da idiotisk å påsta dette når jeg kommer med synspunktene mine og igjen og igjen forteller at jeg har brukt PC i 14 år før jeg gikk over til Mac. Da er det ikke ekstreme synspunkter som ligger bak det valget, det er en nøye vurdering. De som flagger høyt uten å ha brukt begge deler over tid (som svært mange PC-brukere som kanskje har prøvd Mac fem minutter faktisk gjør ofte), da kan man snakke om å være unyansert. Det du sier blir ikke mer sant fordi du ikke gidder lese at jeg faktisk har brukt, og kjørt support på, Windowsmaskiner over mange år.

Kan ikke annet enn å si meg enig. For meg finnes det faktisk heller ingen fordeler med en vanlig pc lenger. Jeg byttet, etter mye om og men, til Mac etter 10 år med pc og tar meg fortsatt i å glede meg over hvor vidunderlig enkelt alt er blitt, alt bare... fungerer.

Skrevet

Ja, og i etterkant har selvsagt også konkurrentenes datamaskiner blitt bedre.

Jeg har aldri påstått at ikke Apple-maskiner er gode maskiner, men de er over-hypet og dyrere enn det som er nødvendig for de aller aller fleste brukere.

''men de er over-hypet og dyrere enn det som er nødvendig for de aller aller fleste brukere.''

Tror nok mange Apple-brukere sammen med meg vil si at de er verdt hver ei krone. OSX alene er verdt pengene for meg, brukeropplevelsen er fantastisk og kan ikke regnes i kroner og øre. Noen kjører Mercedes, mens andre er fornøyde med en Skoda. Noen kjøper Miele mens andre er fornøyde med noe langt billigere.

Skrevet

Jeg har designet dem.

''Jeg har designet dem.''

Få se de du har designet, eller gjelder det alle sammen? Og har du designet dem, så er det jaggu en skam at du ikke har vært såpass nytenkende at du har funnet en egen tast til @! AltGr+2 er soooo pre 1996! Siden det er tastatur-fabrikantene som kan gjøre noe med det og ikke de som lager software. Så da er det altså Sørs feil - og Sør er frekk nok til å hive seg inn i en diskusjonen der han sjøl er skyld i det hele ettersom det er han som har designet DEM!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...