Gå til innhold

Ambivalens

Anbefalte innlegg

serenity777
Skrevet

Hva er gode måter å bli kvitt tvil på? Jeg er usikker på hva jeg mener om ting. Jeg kan feks tenke att nå selger jeg leiligheten min, også ett kvarter etter synes jeg att det er feil, og så veier jeg frem og tilbake.

Jeg har bestilt noen varer på nettet, og det er fra utlandet og jeg tror det blir stoppet i tollen, og jeg bekymrer meg for att han som har sendt det skal bli tatt av amerikanske myndigheter for å ha skrevet feil verdi på pakken, og att han da blir forbannet på meg, og henger meg ut på nettet. Sånn tenker jeg frem og tilbake, blir beroliget, så urolig igjenn frem og tilbake.

Jeg vil også garantert synes det var en dårlig ide og poste dette innlegget etter jeg har trykket send.

Når jeg diskuterer med folk er jeg uenig med de, og kan svare for krast, så angrer jeg ett par minutter etterpå. Er dette ambivalens som er typisk for schizofrene?

Gjest Håper at det kan hjelpe deg
Skrevet

Hva er gode måter å bli kvitt tvil på?

Har du lest Ingvard Wilhelmsens bok "Livet er et usikkert prosjekt"?

Den anbefales! Når du leser boken, får du lære metoder å jobbe med tankene på, som hjelper mot bekymringer, bekymringsangst og annen angst. I boken er det også metoder for å snu negative tanker.

Ingvard Wilhelmsen har også skrevet andre bøker som er anbefalt, men jeg har ikke oversikten her. Kanskje Nils Håvard Dahl kan hjelpe deg?

serenity777
Skrevet

Hva er gode måter å bli kvitt tvil på?

Har du lest Ingvard Wilhelmsens bok "Livet er et usikkert prosjekt"?

Den anbefales! Når du leser boken, får du lære metoder å jobbe med tankene på, som hjelper mot bekymringer, bekymringsangst og annen angst. I boken er det også metoder for å snu negative tanker.

Ingvard Wilhelmsen har også skrevet andre bøker som er anbefalt, men jeg har ikke oversikten her. Kanskje Nils Håvard Dahl kan hjelpe deg?

Takk for hyggelig svar :)

Gjest Håper at det kan hjelpe deg
Skrevet

Takk for hyggelig svar :)

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Jeg håper at du finner gode måter å få det bedre på, og at du får svar på dine spørsmål.

God natt:)

Skrevet

Hei

Jeg har diagnosen GAD + Tvangstanker og depresjon.

Jeg klarer heller ikke stole på meg selv, mine tanker og meninger.

Og de endrer seg jo også etter hvordan jeg har det psykisk.

Så nårjeg føler, tenker eller menr noe blir jeg alltid usikker.

Er det meg som mener dette? er det angsten eller depresjonen? Eller er det medisinen..

Utrolig slitsomt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...