Gå til innhold

Hjelp...

Gjest Hva bør gjøres?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva bør gjøres?
Skrevet

En venninne av meg er inne i en tung periode med ekstreme og uvanlige belastninger. Hun har bipolar lidelse, og er nå helt nedkjørt og orker ikke leve mer.

For noen år siden sendte legen hennes en bekymringsmelding til BV pga at hun den gang også var veldig syk. Min venninne tør derfor ikke gå til legen igjen nå for å fortelle hvordan hun har det. I dag er dog situasjonen annerledes siden hun nå har mann og øvrig familie som hjelper til med barna. Jeg sier at jeg forstår hennes redsel, men at hun MÅ gå til legen likevel.

Hva synes du hun bør gjøre?

Svaret er nok at hun må gå til legen, men hva hjelper egentlig det? Hva kan gjøres for at hun skal få det bedre, og hvilken plikt har legen til å hjelpe henne? Hvordan kan han hjelpe henne?

Fortsetter under...

Skrevet

Gi henne beskjed om at dersom hun ikke går til legen, så vil DU varsle barnevernet. Hun er pliktig til å ta vare på seg selv for barnas skyld, og gjør hun ikke det så er det grov omsorgssvikt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Legen kan hjelpe henne med medisiner. Det er oftest det viktigste ved bipolar lidelse. Videre kan hun henvises til sykiatrien - poliklinikk eller innleggelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...