Gå til innhold

Bare en dårlig dag eller?

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Etter en bra uke, det lengste jeg har følt meg bra på lenge, så får jeg en intens indre uro idag. Ikke spesielt nedstemt. Jeg prøver å fortrenge det, for nå skal jeg være bra. Jeg blir frustrert og mismodig. Men så tenker jeg at dette bare er en dårlig dag. Ikke farlig bare ubehagelig. Du skal stå i de vanskelige følelsene som jeg har lest her på dol. Følelsene går jo over Jeg prøver så godt jeg kan. Men timene går uten at det går over. Hadde planlagt en del jeg skulle gjøre, men går bare rundt meg selv. Fungerer ikke. Til slutt orker jeg ikke mer å tar meg en sobril.

Etter en stund kjenner jeg meg rolig igjen. Går ut og jobber. Fungerer. Kjenner jeg er meg selv igjen.

Er dette bare en vanlig dårlig dag som alle har og som jeg burde taklet uten å ta noe for det?

Jeg vet at dagen hadde blitt ødelagt. Men på grunn av at jeg tok sobril så ble resten av dagen bra. Jeg fikk gjort det jeg hadde planlagt. Men følte det som et nederlag når jeg tok sobril igjen etter å ha klart meg uten den siste uken.

Skrevet

Ble du av Sobrilen?

Skrev feil.

Ble du bedere av Sobrilen ?

Gjest bølger
Skrevet

Skrev feil.

Ble du bedere av Sobrilen ?

Ja. Uroen forsvant og jeg fungerte fint resten av dagen. Skal jeg da bare holde ut det ubehagelige med det resultatet at hele dagen er ødelagt, eller skal jeg ta sobril og fungere greit. Jeg klarte meg jo fint uten når jeg var bra, så jeg tror ikke det kan skyldes at jeg er avhengig av sobrilen heller. Jeg lurer på hva den uroen kommer av.

Gjest Zippity
Skrevet

Alle må regne med dårlige dager, går det bedre i dag?

Gjest bølger
Skrevet

Alle må regne med dårlige dager, går det bedre i dag?

Jeg har hatt en veldig fin dag i dag. Hele uken har vært bra, bare litt uro. Gårdsdagen var også bra etter at jeg tok sobril. Men uroen ble så intens at jeg orket ikke mer, og tok sobril. Er det feil av meg å ta sobril? Burde jeg klare å holde ut?

Begynner å håpe på at jeg har effekt av lithium, for jeg har ikke vært nedstemt denne uken.

Gjest Zippity
Skrevet

Jeg har hatt en veldig fin dag i dag. Hele uken har vært bra, bare litt uro. Gårdsdagen var også bra etter at jeg tok sobril. Men uroen ble så intens at jeg orket ikke mer, og tok sobril. Er det feil av meg å ta sobril? Burde jeg klare å holde ut?

Begynner å håpe på at jeg har effekt av lithium, for jeg har ikke vært nedstemt denne uken.

Om du ikke bør ta? Da er ikke jeg den rette til å svare, tar vival jeg nå når jeg er urolig. Men det beste er nok å klare seg uten.

Gjest bølger
Skrevet

Om du ikke bør ta? Da er ikke jeg den rette til å svare, tar vival jeg nå når jeg er urolig. Men det beste er nok å klare seg uten.

Ja det beste er jo å klare seg uten. Men når uroen kan ødelegge hele dagen, men sobrilen demper uroen slik at jeg kan få noe ut av dagen. Da lurer jeg på om det ikke er best å bare akseptere at sobrilen fortsatt blir en del av medisineringen min. Det jeg ikke liker med den, er at virkningen avtar.

Gjest Zippity
Skrevet

Ja det beste er jo å klare seg uten. Men når uroen kan ødelegge hele dagen, men sobrilen demper uroen slik at jeg kan få noe ut av dagen. Da lurer jeg på om det ikke er best å bare akseptere at sobrilen fortsatt blir en del av medisineringen min. Det jeg ikke liker med den, er at virkningen avtar.

Så lenge du får det kan du jo ta det, det gjør iallefall jeg :)

Gjest bølger
Skrevet

Så lenge du får det kan du jo ta det, det gjør iallefall jeg :)

Ja. Tror jeg bare skal akseptere at slik er det. Ikke la tanken om at jeg ikke burde, få gnage mer på meg.

Gjest Zippity
Skrevet

Ja. Tror jeg bare skal akseptere at slik er det. Ikke la tanken om at jeg ikke burde, få gnage mer på meg.

Nei, og det skjer jo ikke vær dag :-)

Gjest bølger
Skrevet

Nei, og det skjer jo ikke vær dag :-)

Det har vært nesten hver dag i mange måneder nå, men forhåpentligvis blir det mindre fremover.

Gjest Zippity
Skrevet

Det har vært nesten hver dag i mange måneder nå, men forhåpentligvis blir det mindre fremover.

Håper det, har tatt ganske mye jeg og. Greit å klare seg gjennom dagen liksom, merker det er lett å ta når jeg har. Lurer på om seroquel kan brukes som beroligende, bare ta 25 mg av og til. Tror jeg skal teste det jeg :)

Gjest bølger
Skrevet

Håper det, har tatt ganske mye jeg og. Greit å klare seg gjennom dagen liksom, merker det er lett å ta når jeg har. Lurer på om seroquel kan brukes som beroligende, bare ta 25 mg av og til. Tror jeg skal teste det jeg :)

Du får teste det ut. Er nok bedre det enn vival hvis det virker slik.

Gjest Zippity
Skrevet

Du får teste det ut. Er nok bedre det enn vival hvis det virker slik.

Ja, det tror jeg og, en må jo bare ha mer og mer.

Gjest bølger
Skrevet

Ja, det tror jeg og, en må jo bare ha mer og mer.

Det er det som er problemet med benzo. Første gang jeg tok sobril tok jeg 5 mg, og følte meg helt likegyldig til det som skjedde rundt meg. Nå tar jeg 15 mg og har langt fra den effekten. Men det demper heldigvis uroen ennå.

Gjest Zippity
Skrevet

Det er det som er problemet med benzo. Første gang jeg tok sobril tok jeg 5 mg, og følte meg helt likegyldig til det som skjedde rundt meg. Nå tar jeg 15 mg og har langt fra den effekten. Men det demper heldigvis uroen ennå.

Bra det demper uroen, den er no dritt!

Skrevet

Tror det handler litt om å akseptere også dårlige dager.

Tror jeg ville spart på Sobrilen og gjemt de til de aller verste dagene.

Gjest bølger
Skrevet

Tror det handler litt om å akseptere også dårlige dager.

Tror jeg ville spart på Sobrilen og gjemt de til de aller verste dagene.

Uroen er så uutholdelig. Vet ikke helt hvorfor jeg spør her, for jeg vet at jeg ikke klarer meg uten likevel når jeg har det slik. Trengte kanskje bare en bekreftelse på at det ok.

Utenom uroen så føler jeg meg foreløpig mye bedre nå :)

Skrevet

Uroen er så uutholdelig. Vet ikke helt hvorfor jeg spør her, for jeg vet at jeg ikke klarer meg uten likevel når jeg har det slik. Trengte kanskje bare en bekreftelse på at det ok.

Utenom uroen så føler jeg meg foreløpig mye bedre nå :)

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...