Gå til innhold

Hva kan ha stukket meg

Anbefalte innlegg

Gjest eller noe annet?
Skrevet

Au det klør sånn på leggen min, har tre runde "myggstikk" på leggen, et par cm mellom de og de er på ca. 1-2 cm hver, litt forhøyet, bleke, klør/svir som et myggstikk... men det er da ikke mygg på denne tiden? Kan det ha vært edderkopper som har søkt hi?

Råd for å få ned betennelsen/kløen? Har smurt med Utrolig salve, tror dere den hjelper?

Gjest fugledrakt
Skrevet

Kan det være fugleloppebitt?

Kanskje allergitabletter kan hjelpe

Gjest trådstarter
Skrevet

Kan det være fugleloppebitt?

Kanskje allergitabletter kan hjelpe

usja håper det ikke er lopper her :(

Hvordan finner jeg ut det? Kan man se de?

Gjest fugledrakt
Skrevet

usja håper det ikke er lopper her :(

Hvordan finner jeg ut det? Kan man se de?

Jeg leste i linken at :

hvorfor får ikke andre familiemedlemmer det når jeg har det?

Svar:utslettene er en allergisk reaksjon, og ikke alle er allergiske.

Og:

Insektstikk i påskeferien? Sjekk for fuglelopper

Om våren og særlig i forbindelse med påskeferien, får mange insektstikk, spesielt på beina og rundt midjen.

Gjest Annve
Skrevet

Har du katt?

De kan dra inn fuglelopper i huset.

Vi hadde en katt som dro inn dette, jeg og et av barna klødde noe veldig. De andre fikk ingen reaksjoner. Så det er ikke alle reagerer på den giften.

Katten vår hadde et bestemt sted ute han la seg, som det tydeligvis var fuglelopper.

Det finnes middel mot dette hos veterinær, du kan også få tak i en spray ( jeg sprayet det først inn i en klut og gnidde det inn i pelsen på katten, de er jo livredde for sprayer) på apoteket i sverige uten resept, hvis du ikke bor for langt unna.

Gjest trådstarter
Skrevet

Har du katt?

De kan dra inn fuglelopper i huset.

Vi hadde en katt som dro inn dette, jeg og et av barna klødde noe veldig. De andre fikk ingen reaksjoner. Så det er ikke alle reagerer på den giften.

Katten vår hadde et bestemt sted ute han la seg, som det tydeligvis var fuglelopper.

Det finnes middel mot dette hos veterinær, du kan også få tak i en spray ( jeg sprayet det først inn i en klut og gnidde det inn i pelsen på katten, de er jo livredde for sprayer) på apoteket i sverige uten resept, hvis du ikke bor for langt unna.

Vi har ikke katt nei.... men huset er fra 60 tallet, gamle ventiler og sånn..

og kott ved siden av senga... jhmmm

jeg reagerer på myggstikk også ganske kraftig, men mygg er det vel ikke på denne tia.

Gjest trådstarter
Skrevet

Nei, de der så mer kvisete ut, mine tre ser ut som myggstikk... store, bleke, bulende.

Men kan der være sengemidd, har to barn som er plaget av atopisk eksem og de klør masse nattestid... kan hende hemmeligheten ligger i senga?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...