Gå til innhold

Har du noen gang sovnet sittende?

Anbefalte innlegg

Gjest Ensom58

Siden jeg er trygda,sitter jeg oppe alt for lenge,men legger meg somregel mellom kl 2 og 4.Sitter jeg på en stol rett opp og ned kan jeg alikevel begynne å drømme,og våkner så fort jeg merker det.Da gjør jeg meg ferdig på nettet og legger meg,oftest i 1-2 tida.Har ofte mistet både bok og magasiner,og jeg skrur da av lyset og sovner innen 5 minutter.

Sover typisk 6-7 t om natta og 1-2 på dagen,men tidligst kl 13.00

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389927-har-du-noen-gang-sovnet-sittende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan man si at sprøytene har fungert godt.

Hihi :-)

Sprøytene har nok ikke slik effekt.

Men historien viser hvor behagelig tannlege jeg har, når jeg greier å slappe av slik i stolen.

I tillegg bruker jeg en avslapningsteknikk:

(Lukk øynene, pust med magen (rolig inn med nesen og ut med munnen), og tenk deg at du er et annet sted :-)

Annonse

Jeg klarer ikke å sove i en stol, jeg må ligge godt og ha det stille rundt meg. Jeg er veldig var og våkner av den minste lyd.

Jeg legger meg til å sove ca. kl 2400 og er oppe igjen kl 07:00 på hverdagene, men sover lenger i helgene, men sitter litt lenger oppe også.

Sover ikke om dagen, men kan slappe av litt på sofaen i 20 minuter etter middagen etter at jeg har kommet hjem fra jobb.

Kan jo diskuteres hvor grensa mellom sittende og liggende går, men jeg har flere ganger sovna på sofaen oppstøttet på masse puter og med mykt og varmt pledd over meg. Er vel like liggende som om det hadde vært en sykehusseng med ryggen nokså opprettet.

Jeg har sovnet i vanlig stol en gang, men det var på lesesalen og jeg la meg bevisst ned på pulten med hodet på armene for å ta en dupp.

Kan jo diskuteres hvor grensa mellom sittende og liggende går, men jeg har flere ganger sovna på sofaen oppstøttet på masse puter og med mykt og varmt pledd over meg. Er vel like liggende som om det hadde vært en sykehusseng med ryggen nokså opprettet.

Jeg har sovnet i vanlig stol en gang, men det var på lesesalen og jeg la meg bevisst ned på pulten med hodet på armene for å ta en dupp.

''Jeg har sovnet i vanlig stol en gang, men det var på lesesalen og jeg la meg bevisst ned på pulten med hodet på armene for å ta en dupp.''

Bare _en_ gang?

Jeg sovner på de fleste forelesninger og konserter, og på lesesalen (og unntaksvis også på kontoret) har jeg også alltid sovnet lett...

Det har skjedd at jeg har sovnet sittende, men da har jeg vært helt utslitt. Jeg sovner egentlig bare når det er kveld og jeg kan legge meg rett ut. Middagslur er drepen for meg. Da blir jeg så slapp og dorsk at resten av dagen blir ødelagt. Fatter ikke at du fungerer etter så lang soveøkt midt på dagen! :)

Gjest Elextra

Har sovnet både på tog og buss - det har vel de fleste opplevd en eller annen gang. Har til og med sovnet på t-banen, men da skal medgis at jeg hadde inntatt et par glass :P.

Har også sovnet sittende på lesesalen, med hodet på pulten, men da med vitende og vilje, og kun noen minutter.

Har selvfølgelig også sovnet i lenestol og halvsittende på sofaen.

Tror ikke jeg noen gang har sovnet rett opp og ned på en pinnestol.

''Jeg har sovnet i vanlig stol en gang, men det var på lesesalen og jeg la meg bevisst ned på pulten med hodet på armene for å ta en dupp.''

Bare _en_ gang?

Jeg sovner på de fleste forelesninger og konserter, og på lesesalen (og unntaksvis også på kontoret) har jeg også alltid sovnet lett...

Ja bare en gang. Jeg synes det er kjempevanskelig å sovne slik. Misunner dem som har lett for det.

Jeg sovnet forresten helt uplanlagt og uønsket i stolen på et tog en gang som ung student på 19 eller 20 år. Det var et nattog, så konduktøren hadde heldigvis notert at jeg skulle av på stasjon X, men ettersom jeg skulle av like etter midnatt hadde jeg ikke forventet å sovne.

Jeg vånet av at konduktøren røsket i meg, der jeg satt nedseget i setet med hodet på skulderen til en ukjent mann på 40+. Jeg var dødsflau og håpet jeg ikke hadde siklet!

Annonse

Det har skjedd at jeg har sovnet sittende, men da har jeg vært helt utslitt. Jeg sovner egentlig bare når det er kveld og jeg kan legge meg rett ut. Middagslur er drepen for meg. Da blir jeg så slapp og dorsk at resten av dagen blir ødelagt. Fatter ikke at du fungerer etter så lang soveøkt midt på dagen! :)

Jeg er som deg - soving midt på dagen er fullstendig ødeleggende. Synes det er vanskelig nok å sovne om natta i senga. Men å sovne sitteliggende på sofaen med masse puter og pledd er deilig da. De gangene det har skjedd i ikke-gravid tilstand har det vært langt over midnatt. :-)

Gjest Elextra

Ja bare en gang. Jeg synes det er kjempevanskelig å sovne slik. Misunner dem som har lett for det.

Jeg sovnet forresten helt uplanlagt og uønsket i stolen på et tog en gang som ung student på 19 eller 20 år. Det var et nattog, så konduktøren hadde heldigvis notert at jeg skulle av på stasjon X, men ettersom jeg skulle av like etter midnatt hadde jeg ikke forventet å sovne.

Jeg vånet av at konduktøren røsket i meg, der jeg satt nedseget i setet med hodet på skulderen til en ukjent mann på 40+. Jeg var dødsflau og håpet jeg ikke hadde siklet!

''Jeg vånet av at konduktøren røsket i meg, der jeg satt nedseget i setet med hodet på skulderen til en ukjent mann på 40+. Jeg var dødsflau og håpet jeg ikke hadde siklet!

''

*knegg* Ja, gud forby at du siklet! :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...