Gå til innhold

Ang anonymitet på DOL

Anbefalte innlegg

Gjest Uskreven taushetsplikt

Jeg har fått beskjed om å bruke samme nick på psykiatri. Har prøvd å bruke andre nick på andre forum, men det blir bare rot. Glemmer meg ut når jeg svarer igjen, og da kommer nicket mitt frem likevel.

''Jeg har fått beskjed om å bruke samme nick på psykiatri. Har prøvd å bruke andre nick på andre forum, men det blir bare rot. Glemmer meg ut når jeg svarer igjen, og da kommer nicket mitt frem likevel.''

Hvor og av hvem fikk du beskjed om å bruke samme nick i psykiatriforumet?

Klsrer du virkelig ikke å konsentrere deg om å bruke et og samme (annet) nick i en og samme tråd?! Da må du jammen meg være distre.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

3

• Mandolaika

3

• Lillemus

2

• Madelenemie

2

Mest aktive i denne tråden

Viktig poeng, og jeg også reagerer på hvordan en del nick skriver alt for mye om seg selv, samboer, mann, barn og svigermor.

Selv holder jeg meg til tommelfingerregelen om at det jeg skriver her, kunne jeg også ha skrevet under mitt virkelige navn på Facebook :-)

''Selv holder jeg meg til tommelfingerregelen om at det jeg skriver her, kunne jeg også ha skrevet under mitt virkelige navn på Facebook :-)''

Veldig overfladisk og positivt da med andre ord? ;)

Lite sykdom og pinligheter.

Gjest Elextra

Det varierer nok fra omgangskrets til omgangskrets men jeg har overhodet ikke følelsen av at "alle" kjenner til dol.

I min vennekrets vil jeg tippe det er svært få som vet hva dol er, og de som evnt har hørt om det er nok ikke fast bruker her.

Samme her.

Gjest bølger

''Jeg har fått beskjed om å bruke samme nick på psykiatri. Har prøvd å bruke andre nick på andre forum, men det blir bare rot. Glemmer meg ut når jeg svarer igjen, og da kommer nicket mitt frem likevel.''

Hvor og av hvem fikk du beskjed om å bruke samme nick i psykiatriforumet?

Klsrer du virkelig ikke å konsentrere deg om å bruke et og samme (annet) nick i en og samme tråd?! Da må du jammen meg være distre.

Jeg er ikke spesielt distre, men når jeg stort sett bruker samme nicket, og bare en sjelden gang bruker et annet, er det nok litt lettere å glemme seg ut, enn det er for de som skifter nick hele tiden.

Gjest Scarlet O'Hara

''Selv holder jeg meg til tommelfingerregelen om at det jeg skriver her, kunne jeg også ha skrevet under mitt virkelige navn på Facebook :-)''

Veldig overfladisk og positivt da med andre ord? ;)

Lite sykdom og pinligheter.

Overfladisk vil jeg da ikke si, jeg har mine meninger og har ingen problemer med å stå for dem. Og positivt? Nei, verken her eller på Facebook... sykdom kan jeg også snakke om, men det er klart at jeg velger med et engangsnick hvis jeg har "intime" spørsmål ;-)

Det varierer nok fra omgangskrets til omgangskrets men jeg har overhodet ikke følelsen av at "alle" kjenner til dol.

I min vennekrets vil jeg tippe det er svært få som vet hva dol er, og de som evnt har hørt om det er nok ikke fast bruker her.

''Det varierer nok fra omgangskrets til omgangskrets men jeg har overhodet ikke følelsen av at "alle" kjenner til dol.

I min vennekrets vil jeg tippe det er svært få som vet hva dol er, og de som evnt har hørt om det er nok ikke fast bruker her.''

De færreste sier noe, fordi de ikke liker tanken på at sine venner/famile bruker DOL dersom de er aktive selv. Dermed tror de at DOL er "deres lille hemelighet".

Tror heller ikke mange ville konfrontert vennene sine dersom de igjenkjente et innlegg fra dem. Det har ihvertfall aldri jeg gjort.

Annonse

Endrer du nick på brukerprofilen eller bare på signatur? Jeg har prøvd begge deler, men har alltid endt opp med å avsløre meg. Er det noe jeg er veldig redd for at de skal forbinde med meg så har jeg fått wm til å endre det igjen.

''Jeg har prøvd begge deler, men har alltid endt opp med å avsløre meg.''

Jeg har innimellom startet en tråd med et annet nick, men ender alltid med å oute meg selv fordi jeg glemmer å skifte nick underveis så det har jeg i grunnen gitt opp. :o)

I så fall vil det ikke bekymre dere at jeg melder fra til datatilsynet.

Påstanden har jeg forøvrig fra deres egen info, som dere slettet for et par år siden.

Jeg skulle gjerne fått bort alt som er lagret.. Var faktisk ikke klar over at alt kan søkes opp...

Så vil nok benytte nye nick framover.

Gjest Moderator

I så fall vil det ikke bekymre dere at jeg melder fra til datatilsynet.

Påstanden har jeg forøvrig fra deres egen info, som dere slettet for et par år siden.

''Påstanden har jeg forøvrig fra deres egen info, som dere slettet for et par år siden.''

Jeg kjenner ikke til at vi noen gang har oppgitt at Datatilsynet har satt som betingelse at innlegg skulle slettes.

I sin tid antok vi at jevnlig sletting ville bli nødvendig som følge av manglende serverkapasitet. I stedet for jevnlig sletting, ble serverkapasiteten økt.

Gjest sangsol

''Jeg har prøvd begge deler, men har alltid endt opp med å avsløre meg.''

Jeg har innimellom startet en tråd med et annet nick, men ender alltid med å oute meg selv fordi jeg glemmer å skifte nick underveis så det har jeg i grunnen gitt opp. :o)

Jeg har også startet tråder med anonyme nick. Men jeg har vært så nøye med å starte med å endre "signatur" FØR jeg skriver noe som helst i "melding". Så frem til nå har har jeg lyktes med å ikke oute meg selv. :)

Jeg har også startet tråder med anonyme nick. Men jeg har vært så nøye med å starte med å endre "signatur" FØR jeg skriver noe som helst i "melding". Så frem til nå har har jeg lyktes med å ikke oute meg selv. :)

''Jeg har også startet tråder med anonyme nick. Men jeg har vært så nøye med å starte med å endre "signatur" FØR jeg skriver noe som helst i "melding". Så frem til nå har har jeg lyktes med å ikke oute meg selv. :)''

Det har jeg ikke tenkt på engang. :o) Men jeg blir så ivrig at jeg glemmer det før eller siden uansett så nå er det vel flere år siden jeg gjorde et slikt forsøk. *hehe*

I retningslinjene deres, garanterer dere brukerne full anonymitet. Noe dol ikke gir, så lenge det genereres opp info om brukerne som avslører deres identitet for andre brukere.

Det er til stadighet brukere her som forteller at de har gjenkjent naboer eller andre.

''I retningslinjene deres, garanterer dere brukerne full anonymitet. Noe dol ikke gir, så lenge det genereres opp info om brukerne som avslører deres identitet for andre brukere.''

Er det søkefunksjonen du sikter til her? Det går ikke an å kalle søkeresultater for info som "genereres opp" om brukerne. Det genereres ingen verdens ting på DOL såvidt jeg vet.

Du får det til å høres ut som om noen kan hente fram info som brukeren ikke har lagt ut selv. Det stemmer ikke.

Madelenemie

Hei!

Jeg antar at dette handler om meg også.

Men det er vanskelig når man har autisme og bruke et annet nick, man er av natur , den man er, man har vanskelig for endring og man forstår ikke så godt hvorfor og hvordan skjule og man er ikke strategisk og taktisk og har ingen baktanker og ærlighet settes fremfor alt.

Jeg har tenkt at så lenge jeg ikke skriver noe krenkende, selv om det kan være avslørende for meg selv, så er det greit.

De som kjenner meg vil vite hvem jeg er, det jeg skriver her kan jeg like godt si og det er den jeg er. Om min psykiater hadde lest her ville hun vist hvem jeg er osv...

Jeg bruker dol fordi jeg ikke har mange venner og ikke greier av så mange ord inn i ørene, fordi jeg finner det lettere å skrive enn å snakke, fordi jeg er lydsensitiv, men tåler lyden av tastene på tastaturet, fordi jeg inni meg er glad i mennesker og sosial, men pga av vansker ikke har så lett for å være sammen med menneskene fysisk.

Mitt sosiale liv på dol har betydd og betyr mye for meg, det har satt meg i forbindelse med menneskene som jeg liker, men ikke alltid så lett forstår meg på, det har gitt meg svar og mulighet til å utvikle meg og det har gitt meg perspektiv der jeg før ikke hadde.

Det er synd om noen vil bruke det jeg har skrevet til å ødelegge, når det jeg har skrevet mye har vært en hjelp for meg selv og for andre mennesker.

Jeg har valgt å tro og jeg tenker fortsatt at 99 % av mennesker er gode og snille, de vennene jeg har i RL kjenner meg og vil kjenne meg som den jeg er her, eller i RL

Jeg forstår at en slik åpenhet kan slå tilbake på meg om noen vil "ta meg", men hvorfor skulle noen ville det , for hvilken grunn og av hvilken tanke?

Jeg tror ikke jeg greier skjule mer i RL enn her inne, om jeg er åpen og ikke så lur og flink på å skjule så har det mye med min autisme og min natur å gjøre.

Jeg beklager ikke om jeg syns og gjenkjennes , men om jeg skulle skadet noen av de jeg elsker ville det vært svært beklagelig, det bør jeg selvsagt tenke over, men samtidig er det vanskelig fordi jeg ikke har baktanker eller planer eller tenker strategisk, jeg tror ikke jeg klarer forklare det mer, men ja jeg har autisme og ja jeg kan skrive feil ting, og det er dumt om jeg sårer andre mennesker.

Men jeg vet ikke hva som er løsningen på det?

Annonse

Hei!

Jeg antar at dette handler om meg også.

Men det er vanskelig når man har autisme og bruke et annet nick, man er av natur , den man er, man har vanskelig for endring og man forstår ikke så godt hvorfor og hvordan skjule og man er ikke strategisk og taktisk og har ingen baktanker og ærlighet settes fremfor alt.

Jeg har tenkt at så lenge jeg ikke skriver noe krenkende, selv om det kan være avslørende for meg selv, så er det greit.

De som kjenner meg vil vite hvem jeg er, det jeg skriver her kan jeg like godt si og det er den jeg er. Om min psykiater hadde lest her ville hun vist hvem jeg er osv...

Jeg bruker dol fordi jeg ikke har mange venner og ikke greier av så mange ord inn i ørene, fordi jeg finner det lettere å skrive enn å snakke, fordi jeg er lydsensitiv, men tåler lyden av tastene på tastaturet, fordi jeg inni meg er glad i mennesker og sosial, men pga av vansker ikke har så lett for å være sammen med menneskene fysisk.

Mitt sosiale liv på dol har betydd og betyr mye for meg, det har satt meg i forbindelse med menneskene som jeg liker, men ikke alltid så lett forstår meg på, det har gitt meg svar og mulighet til å utvikle meg og det har gitt meg perspektiv der jeg før ikke hadde.

Det er synd om noen vil bruke det jeg har skrevet til å ødelegge, når det jeg har skrevet mye har vært en hjelp for meg selv og for andre mennesker.

Jeg har valgt å tro og jeg tenker fortsatt at 99 % av mennesker er gode og snille, de vennene jeg har i RL kjenner meg og vil kjenne meg som den jeg er her, eller i RL

Jeg forstår at en slik åpenhet kan slå tilbake på meg om noen vil "ta meg", men hvorfor skulle noen ville det , for hvilken grunn og av hvilken tanke?

Jeg tror ikke jeg greier skjule mer i RL enn her inne, om jeg er åpen og ikke så lur og flink på å skjule så har det mye med min autisme og min natur å gjøre.

Jeg beklager ikke om jeg syns og gjenkjennes , men om jeg skulle skadet noen av de jeg elsker ville det vært svært beklagelig, det bør jeg selvsagt tenke over, men samtidig er det vanskelig fordi jeg ikke har baktanker eller planer eller tenker strategisk, jeg tror ikke jeg klarer forklare det mer, men ja jeg har autisme og ja jeg kan skrive feil ting, og det er dumt om jeg sårer andre mennesker.

Men jeg vet ikke hva som er løsningen på det?

De mennesker som ikke vil deg noe godt, har du ikke bruk for i livet ditt. Vær den du er på godt og vondt. De som er glad i deg, vil ha deg akkkurat som DU er :) *cyberklem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...